3008 השקה
צילום: רונן טופלברג

פיג'ו 3008 החדשה - מובילת הקטגוריה חוזרת לשוק שהשתנה

הפיג'ו 3008 היתה מהמוצלחות שבדגמי פיג'ו, ומובילת קטגוריית הקרוסאוברים C-SUV. הדגם החדש חוזר עם עיצוב מרהיב, אבל פוגש תחרות בדמות קרוסאוברים חשמליים שהפכו להיות מובילי שוק. המחיר 187,000 ש"ח / 207,000 ש"ח לדגמי הבנזין, ו 259,000 ש"ח לחשמלית.

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה 3008 פיג'ו

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי פיג'ו לישראל השיקה את הפיג'ו 3008 החדשה, הדור השלישי של הקרוסאובר הפופולרי של פיג'ו.

שיעור היסטוריה קצר,

ה 3008 הושק לראשונה בשנת 2008 כסוג של מיניוואן קומפקטי, שלמרות שהיה לא רע בכלל, לא הותיר חותם גדול על השוק, לא העולמי ולא המקומי שלנו בישראל. ב 2016 החל שיווק הדור השני של ה 3008 והפעם התמונה היתה שונה לחלוטין. היה מדובר בקרוסאובר C-SUV מודרני ומוצלח, עם התנהגות כביש משובחת, ששנים לאחר השקתו נותר המוביל של קטגוריית ה C-SUV, ומכר קרוב ל 22,000 יחידות, ואם היו ליבואן מכוניות במלאי, הוא היה מוכר גם אותן.  במשפחת האריות, האריה הדומיננטי מזדקן, ומעביר את שרביט ההובלה לבנו הצעיר, וכך הושק בספטמבר 23 ה 3008 החדש, שלקח עוד צעד קדימה את הדגם.

3008 חדשה

למעלה משנה חלפה מאז ההשקה העולמית, וה 3008 המבוסס על הפלטפורמה החדשה של סטלנטיס שנקראת STLA M נוחת בישראל.

מבחינת מימדים, על אף שה 3008 החדש נהנה מצללית של קרוסאובר קופה, שנראית 'קטנה' מהדגם היוצא, בפועל הוא גדל בכל המימדים, החל מבסיס הגלגלים שצמח ב 6.4 ס"מ ל 2.74 ס"מ, האורך הכולל צמח ב 9.5 ס"מ ל 454.2 ס"מ, והרוחב גדל ב 5.4 ס"מ ל 1.895 מטר.

ה 3008 החדש ישווק בארץ עם שני סוגי הינע – בנזין היברידי קל וחשמלי מלא.

דגם חשמלי

הדגם החשמלי מצוייד במנוע (חשמלי כמובן) בהספק של 210 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. הסוללה כרגע היא בקיבולת של 73Kwh המספקת טווח מוצהר של 499 ק"מ בתקן WLTP. ה 3008 החדש נטען בטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 160Kw. בעתיד הלא רחוק יוצע הרכב עם סוללה בקיבולת של כ 100Kwh וטווח של מעל 700 ק"מ.

בנזין היברידי קל

דגם הבנזין היברידי קל מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, הספק של 136 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. בנוסף, למנוע החשמלי יש עוד 22 כ"ס ו 5.2 קג"מ אולם אין נתון משולב, בגלל שמדובר במערכת היברידית קלה. דגם זה מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שישה הילוכים, פיתוח עצמי של סטלנטיס (תאגיד האם של פיג'ו) ופונץ' הבלגית.

תא נוסעים

תא הנוסעים של ה 3008 החדש הוא לא פחות ממרהיב, עם מסך 'צף' המשלב הן את לוח המחוונים והן את המולטימדיה. ההגה קטן, וקטום בחלקו העליון והתחתון, מושב הנהג מרגיש מצוין, וכך גם המרחב במושב האחורי.

לדגם  הבנזין שתי רמות גימור, רמת הכניסה Allure והרמה הבכירה GT. ברמת גימור Allure המסך הצף מחבר שני מסכי HD בגודל 10'', מצלמות 360, בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, אנדרואיד אוטו אפל קארפליי אלחוטי, קילס מלא חישוקי 19'' ועוד רשימת איבזור ארוכה מאוד. רמת גימור GT מוסיפה לוח מחוונים ומולטימדה HD בגודל 21'', מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור נאפה, יחידות תאורה ראשיות פיקסל לד, חישוקי סגסוגת 20'', גג שמש פנורמי נפתח כולל וילון חשמלי ועוד.

מחירים

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

המחירים מתחילים ב 186,900 ₪ לדגם הכניסה, 206,990 ₪ לבנזין GT ו 258,990 ₪ לחשמלי ברמת הגימור GT. מחירים אלו הם כבר מחירי 2025 הכוללים מע"מ 18% ונוסחת מס ירוק עדכנית. בהינתן עידכון המחירים של 2025 אזי רמת הכניסה אפילו הוזלה במעט, ויש לי תחושה כי היא תהיה מבוקשת מאוד גם בציי רכב, כאשר ה GT תהיה מבוקשת יותר על ידי הלקוחות הפרטיים.

האחריות ל 3008 החדשה עומדת על שלוש שנים / 100,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות עומדת על שמונה שנים / 160,000 ק"מ.

אנשי לובינסקי מציינים כי כבר בעת ההשקה המלאי עומד על כ 200 כלי רכב שכולם מכורים מראש, ובינואר צריך להגיע משלוח נוסף של עוד כמה מאות, ובסה"כ הציפייה היא למכור ב 2025 כמה אלפים מה 3008 החדשה, ועל פניו זו נראית בהחלט משימה אפשרית, שתהיה תלויה יותר באספקת כלי הרכב מהיצרן בהינתן הביקוש הקיים לדגם בשוק הישראלי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ישראלי 12/12/2024 20:16
    הגב לתגובה זו
    הזוי ביותר ! אותה שטות כמו של ה-408 שהיום אף אחד לא קנה ולא רואים אותה בכביש בכלל! יבואן הזיה !!
  • 1.
    סיטרואן יותר מפנקת (ל"ת)
    נתי 12/12/2024 06:54
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.