פיג'ו 3008 החדשה - מובילת הקטגוריה חוזרת לשוק שהשתנה
הפיג'ו 3008 היתה מהמוצלחות שבדגמי פיג'ו, ומובילת קטגוריית הקרוסאוברים C-SUV. הדגם החדש חוזר עם עיצוב מרהיב, אבל פוגש תחרות בדמות קרוסאוברים חשמליים שהפכו להיות מובילי שוק. המחיר 187,000 ש"ח / 207,000 ש"ח לדגמי הבנזין, ו 259,000 ש"ח לחשמלית.
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי פיג'ו לישראל השיקה את הפיג'ו 3008 החדשה, הדור השלישי של הקרוסאובר הפופולרי של פיג'ו.
שיעור היסטוריה קצר,
ה 3008 הושק לראשונה בשנת 2008 כסוג של מיניוואן קומפקטי, שלמרות שהיה לא רע בכלל, לא הותיר חותם גדול על השוק, לא העולמי ולא המקומי שלנו בישראל. ב 2016 החל שיווק הדור השני של ה 3008 והפעם התמונה היתה שונה לחלוטין. היה מדובר בקרוסאובר C-SUV מודרני ומוצלח, עם התנהגות כביש משובחת, ששנים לאחר השקתו נותר המוביל של קטגוריית ה C-SUV, ומכר קרוב ל 22,000 יחידות, ואם היו ליבואן מכוניות במלאי, הוא היה מוכר גם אותן. במשפחת האריות, האריה הדומיננטי מזדקן, ומעביר את שרביט ההובלה לבנו הצעיר, וכך הושק בספטמבר 23 ה 3008 החדש, שלקח עוד צעד קדימה את הדגם.
3008 חדשה
למעלה משנה חלפה מאז ההשקה העולמית, וה 3008 המבוסס על הפלטפורמה החדשה של סטלנטיס שנקראת STLA M נוחת בישראל.
מבחינת מימדים, על אף שה 3008 החדש נהנה מצללית של קרוסאובר קופה, שנראית 'קטנה' מהדגם היוצא, בפועל הוא גדל בכל המימדים, החל מבסיס הגלגלים שצמח ב 6.4 ס"מ ל 2.74 ס"מ, האורך הכולל צמח ב 9.5 ס"מ ל 454.2 ס"מ, והרוחב גדל ב 5.4 ס"מ ל 1.895 מטר.
ה 3008 החדש ישווק בארץ עם שני סוגי הינע – בנזין היברידי קל וחשמלי מלא.
דגם חשמלי
הדגם החשמלי מצוייד במנוע (חשמלי כמובן) בהספק של 210 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. הסוללה כרגע היא בקיבולת של 73Kwh המספקת טווח מוצהר של 499 ק"מ בתקן WLTP. ה 3008 החדש נטען בטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 160Kw. בעתיד הלא רחוק יוצע הרכב עם סוללה בקיבולת של כ 100Kwh וטווח של מעל 700 ק"מ.
בנזין היברידי קל
דגם הבנזין היברידי קל מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, הספק של 136 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. בנוסף, למנוע החשמלי יש עוד 22 כ"ס ו 5.2 קג"מ אולם אין נתון משולב, בגלל שמדובר במערכת היברידית קלה. דגם זה מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שישה הילוכים, פיתוח עצמי של סטלנטיס (תאגיד האם של פיג'ו) ופונץ' הבלגית.
- פיג'ו 3008 החדשה במבחן - הדור השלישי החל מ- 187,000 ש"ח; איזה ציון היא מקבלת אצלנו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תא נוסעים
תא הנוסעים של ה 3008 החדש הוא לא פחות ממרהיב, עם מסך 'צף' המשלב הן את לוח המחוונים והן את המולטימדיה. ההגה קטן, וקטום בחלקו העליון והתחתון, מושב הנהג מרגיש מצוין, וכך גם המרחב במושב האחורי.
לדגם הבנזין שתי רמות גימור, רמת הכניסה Allure והרמה הבכירה GT. ברמת גימור Allure המסך הצף מחבר שני מסכי HD בגודל 10'', מצלמות 360, בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, אנדרואיד אוטו אפל קארפליי אלחוטי, קילס מלא חישוקי 19'' ועוד רשימת איבזור ארוכה מאוד. רמת גימור GT מוסיפה לוח מחוונים ומולטימדה HD בגודל 21'', מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור נאפה, יחידות תאורה ראשיות פיקסל לד, חישוקי סגסוגת 20'', גג שמש פנורמי נפתח כולל וילון חשמלי ועוד.
מחירים
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
המחירים מתחילים ב 186,900 ₪ לדגם הכניסה, 206,990 ₪ לבנזין GT ו 258,990 ₪ לחשמלי ברמת הגימור GT. מחירים אלו הם כבר מחירי 2025 הכוללים מע"מ 18% ונוסחת מס ירוק עדכנית. בהינתן עידכון המחירים של 2025 אזי רמת הכניסה אפילו הוזלה במעט, ויש לי תחושה כי היא תהיה מבוקשת מאוד גם בציי רכב, כאשר ה GT תהיה מבוקשת יותר על ידי הלקוחות הפרטיים.
האחריות ל 3008 החדשה עומדת על שלוש שנים / 100,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות עומדת על שמונה שנים / 160,000 ק"מ.
אנשי לובינסקי מציינים כי כבר בעת ההשקה המלאי עומד על כ 200 כלי רכב שכולם מכורים מראש, ובינואר צריך להגיע משלוח נוסף של עוד כמה מאות, ובסה"כ הציפייה היא למכור ב 2025 כמה אלפים מה 3008 החדשה, ועל פניו זו נראית בהחלט משימה אפשרית, שתהיה תלויה יותר באספקת כלי הרכב מהיצרן בהינתן הביקוש הקיים לדגם בשוק הישראלי.
- 2.ישראלי 12/12/2024 20:16הגב לתגובה זוהזוי ביותר ! אותה שטות כמו של ה-408 שהיום אף אחד לא קנה ולא רואים אותה בכביש בכלל! יבואן הזיה !!
- 1.סיטרואן יותר מפנקת (ל"ת)נתי 12/12/2024 06:54הגב לתגובה זו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

