פיג'ו 3008 החדשה - מובילת הקטגוריה חוזרת לשוק שהשתנה
הפיג'ו 3008 היתה מהמוצלחות שבדגמי פיג'ו, ומובילת קטגוריית הקרוסאוברים C-SUV. הדגם החדש חוזר עם עיצוב מרהיב, אבל פוגש תחרות בדמות קרוסאוברים חשמליים שהפכו להיות מובילי שוק. המחיר 187,000 ש"ח / 207,000 ש"ח לדגמי הבנזין, ו 259,000 ש"ח לחשמלית.
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי פיג'ו לישראל השיקה את הפיג'ו 3008 החדשה, הדור השלישי של הקרוסאובר הפופולרי של פיג'ו.
שיעור היסטוריה קצר,
ה 3008 הושק לראשונה בשנת 2008 כסוג של מיניוואן קומפקטי, שלמרות שהיה לא רע בכלל, לא הותיר חותם גדול על השוק, לא העולמי ולא המקומי שלנו בישראל. ב 2016 החל שיווק הדור השני של ה 3008 והפעם התמונה היתה שונה לחלוטין. היה מדובר בקרוסאובר C-SUV מודרני ומוצלח, עם התנהגות כביש משובחת, ששנים לאחר השקתו נותר המוביל של קטגוריית ה C-SUV, ומכר קרוב ל 22,000 יחידות, ואם היו ליבואן מכוניות במלאי, הוא היה מוכר גם אותן. במשפחת האריות, האריה הדומיננטי מזדקן, ומעביר את שרביט ההובלה לבנו הצעיר, וכך הושק בספטמבר 23 ה 3008 החדש, שלקח עוד צעד קדימה את הדגם.
3008 חדשה
למעלה משנה חלפה מאז ההשקה העולמית, וה 3008 המבוסס על הפלטפורמה החדשה של סטלנטיס שנקראת STLA M נוחת בישראל.
מבחינת מימדים, על אף שה 3008 החדש נהנה מצללית של קרוסאובר קופה, שנראית 'קטנה' מהדגם היוצא, בפועל הוא גדל בכל המימדים, החל מבסיס הגלגלים שצמח ב 6.4 ס"מ ל 2.74 ס"מ, האורך הכולל צמח ב 9.5 ס"מ ל 454.2 ס"מ, והרוחב גדל ב 5.4 ס"מ ל 1.895 מטר.
ה 3008 החדש ישווק בארץ עם שני סוגי הינע – בנזין היברידי קל וחשמלי מלא.
דגם חשמלי
הדגם החשמלי מצוייד במנוע (חשמלי כמובן) בהספק של 210 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. הסוללה כרגע היא בקיבולת של 73Kwh המספקת טווח מוצהר של 499 ק"מ בתקן WLTP. ה 3008 החדש נטען בטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 160Kw. בעתיד הלא רחוק יוצע הרכב עם סוללה בקיבולת של כ 100Kwh וטווח של מעל 700 ק"מ.
בנזין היברידי קל
דגם הבנזין היברידי קל מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, הספק של 136 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. בנוסף, למנוע החשמלי יש עוד 22 כ"ס ו 5.2 קג"מ אולם אין נתון משולב, בגלל שמדובר במערכת היברידית קלה. דגם זה מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שישה הילוכים, פיתוח עצמי של סטלנטיס (תאגיד האם של פיג'ו) ופונץ' הבלגית.
- פיג'ו 3008 החדשה במבחן - הדור השלישי החל מ- 187,000 ש"ח; איזה ציון היא מקבלת אצלנו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תא נוסעים
תא הנוסעים של ה 3008 החדש הוא לא פחות ממרהיב, עם מסך 'צף' המשלב הן את לוח המחוונים והן את המולטימדיה. ההגה קטן, וקטום בחלקו העליון והתחתון, מושב הנהג מרגיש מצוין, וכך גם המרחב במושב האחורי.
לדגם הבנזין שתי רמות גימור, רמת הכניסה Allure והרמה הבכירה GT. ברמת גימור Allure המסך הצף מחבר שני מסכי HD בגודל 10'', מצלמות 360, בורר מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט, אנדרואיד אוטו אפל קארפליי אלחוטי, קילס מלא חישוקי 19'' ועוד רשימת איבזור ארוכה מאוד. רמת גימור GT מוסיפה לוח מחוונים ומולטימדה HD בגודל 21'', מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, חימום למושבים האחוריים, ריפודי עור נאפה, יחידות תאורה ראשיות פיקסל לד, חישוקי סגסוגת 20'', גג שמש פנורמי נפתח כולל וילון חשמלי ועוד.
מחירים
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
המחירים מתחילים ב 186,900 ₪ לדגם הכניסה, 206,990 ₪ לבנזין GT ו 258,990 ₪ לחשמלי ברמת הגימור GT. מחירים אלו הם כבר מחירי 2025 הכוללים מע"מ 18% ונוסחת מס ירוק עדכנית. בהינתן עידכון המחירים של 2025 אזי רמת הכניסה אפילו הוזלה במעט, ויש לי תחושה כי היא תהיה מבוקשת מאוד גם בציי רכב, כאשר ה GT תהיה מבוקשת יותר על ידי הלקוחות הפרטיים.
האחריות ל 3008 החדשה עומדת על שלוש שנים / 100,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות עומדת על שמונה שנים / 160,000 ק"מ.
אנשי לובינסקי מציינים כי כבר בעת ההשקה המלאי עומד על כ 200 כלי רכב שכולם מכורים מראש, ובינואר צריך להגיע משלוח נוסף של עוד כמה מאות, ובסה"כ הציפייה היא למכור ב 2025 כמה אלפים מה 3008 החדשה, ועל פניו זו נראית בהחלט משימה אפשרית, שתהיה תלויה יותר באספקת כלי הרכב מהיצרן בהינתן הביקוש הקיים לדגם בשוק הישראלי.
- 2.ישראלי 12/12/2024 20:16הגב לתגובה זוהזוי ביותר ! אותה שטות כמו של ה-408 שהיום אף אחד לא קנה ולא רואים אותה בכביש בכלל! יבואן הזיה !!
- 1.סיטרואן יותר מפנקת (ל"ת)נתי 12/12/2024 06:54הגב לתגובה זו
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
