למרות שפרסומת 'המקצוענים' קצת מרגיזה - התובנה מדויקת והמסר חד
שבוע ימים הופיעה גילה אלמגור בטיזר באתרים בעלי טראפיק כבד כגון ynet ועוד, כשהיא אוחזת זית והכותרת אומרת: "נשארתי עם הזית ביד".
בתור אחת שלרוב מחפשת את האיקס בצד שמאל למעלה כדי לסגור את חלון הפרסומת ולהגיע כבר לתוכן שאותו אני מחפשת, אני מודה שהסתקרנתי ולחצתי על גילה אבל כלום לא קרה. הבנתי שאני ממולכדת בטיזר כמו שטיזר אמור למלכד אותי. במשך מספר ימים המשכתי ללחוץ לשווא עד שזה הגיע. המשפט שנופל כמובן על משפט מאד בוטה סקרן אותי והאסוציאציות הלכו לכמה כיוונים - דברים שקשורים לזיתים ודברים שקשורים לגילה אלמגור.
כמובן שאילו הייתי מוצאת את עצמי בפרסומת למזון או שמן, הייתי מתאכזבת. מסתבר שמדובר בדברים שקשורים לגילה אלמגור, וגילה אלמגור קשורה לזכויות ומודעות חברתית, במיוחד בשנים האחרונות.
הפרסומת היא לאתר המקצוענים, והמסר חד וחלק. כשמדובר בשירות, במיוחד שירות של שדרת המתקנים/ משפצים/ 'הנדי מן' - אנחנו חיים בתרבות של קח את הכסף וברח. תרבות של ראש קטן, וכולנו מצויים בסיכון סביר שאנשי מקצוע אלמוניים, לא מוכרים ולא מומלצים - ידפקו אותנו. אז או שתיקח צ'אנס שיעשו לך עבודה גרועה וייקחו ממך סתם הרבה כסף, או שתיכנס למקצוענים ותמנע את זה.
- אייס נוזף בעופר שכטר: אתה לא ריקי ג'רווייס. ואהלן ניסים סרוסי
- הישג ל-AndromediA: זכה בתקציב 'המקצוענים' לאחר מכרז בין 5 משרדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי לעמוד על הזכות שלנו לקבל שירות הוגן צריך לצאת מההרגלים שלנו ולהיכנס לאתר שמחלק את העולם למקצוענים ולא מקצוענים. 'המקצוענים' עושה סטנדרטיזציה לאנשי מקצוע, ומאפשר לנו בכך לקבל את הטובים ביותר.
טכנית, אתר 'המקצוענים' אינו אלא לוח מודעות עם שקיפות, דהיינו - עם ציונים ודירוגים של אנשי מקצוע. מי שלא יודע לעבוד או להתייחס ללקוחות שלו עף משם מהר מאד וכדי לשמור על מעמדך ב'מקצוענים' עליך להישאר נאמן לרף של ערכים, ביצועים, שירות ומחיר.
ברמה הפונקציונלית אין פה שום בשורה כי את האתר השקוף עם מנוע ההמלצות והסינון שמקדם אותך - המציאו מזמן. מה שהופך את הפרסומת למעניינת ובולטת זה פוקוס לא על המוצר והאתר אלא על התועלת הרגשית והערכית של המשתמש. החיבור בין אתר שמקפיד על פיקוח, סינון ורמות מחיר - לבין ערכים של הוגנות וזכויות בסיסיות. כלומר - ערכים רגשיים, תרבותיים וחברתיים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
גילה אלמגור מסמלת את הקול הבוגר, האחראי, הליברלי והפלורליסטי בעם ישראל. היא מעורבת שנים בפעילות עם אוכלוסיות חלשות. לאחרונה היא התבלטה בסוגיית אמני ישראל אל מול אירוע מירי רגב - כמי שמתעקשת על חופש הביטוי האישי והאמנותי.
אמנם זה נכון שהקליפ מוטה מבחינה אתנית, וזה נכון שאפשר להאשים אותו באשכנזיות יתר, והוא אף הצליח להרגיז כמה אנשים בגלל זה. אבל מצד שני, הרבה יותר ממה שהיא אשכנזית ושמאלנית - מייצגת גילה אלמגור את חופש הביטוי והזכות לקבל את מה שמגיע לך, ולדעתי זה הופך אותה הולמת את התפקיד של מי שעבורו נוצר אתר 'המקצוענים'.
הקליפ עצמו בוטה ומציג שרברב מזלזל וחזירי ולקוח קרבן ש'אכל אותה'. הוא נוגע בעצב חשוף ואמיתי. המצב הזה הוא מצב שהרבה מאיתנו מכירים. וככל שאנחנו יותר 'חלשים' הווה אומר - פחות מבינים בנושא הטכני, בודדים יותר ואולי גם נשים - גובר התיאבון של אנשי מקצוע לא ישרים לנצל אותנו. אין ברירה אלא להציג את האמת במערומיה. התובנה הזו מזכירה את המוסכניק בקליפ הלוטו - אותו אחד שמחליף ללקוחה את הרדיאטור פעמיים בחודש ואומר לה: What was was was was. זוכרים?
אז בשני המקרים התובנה מדויקת ובאמת, אם לא זכית במיליונים בלוטו, כדאי שתיעזר במקצוענים ותגביר את סיכוייך לקבל שירות אחראי והוגן, אחרת אתה עלול להישאר עם הזית ביד. ואנחנו לא רוצים את זה.
- 18.אני 07/08/2016 09:26הגב לתגובה זולא סתם לא התייחסת לבדיחה של הזית. עטפת את הביקורת במילים כמו ״אסטרטגיה״ ו״חברתי״, אבל הדרך יקירתי, הדרך- אני פרסומאית וממש לא מתחסדת. מאחורי קמפיינים למכביר ובאזז ובלאגן - הכל סבבה. אבל פרובוקציה לשם פרובוקציה? שגילה אלמגור בפריים טיים תגיד ״השארת אותי עם הזית ביד״ וזה יעבור לסדר היום? no, no, no (ולא - לא יבוא כאן yes בסוף...) פשוט נמוך ומבזה - במיוחד לגילה אלמגור - הגברת הראשונה של... של מה בעצם? סתם מביך ורדוד. סתם באזזז ואם זה חזות הכל - אז חבל.
- 17.אחד העם 05/08/2016 12:48הגב לתגובה זופרסומת דוחה. גילה גם דוחה. זקנתה מביישת את נעורה. מצד שני בנעוריה היתה מלכת/זונת הכביש. ואגב - אתר מידרג הרבה יותר אמין אם אני מחפש שרברב או שיפוצניק.
- 16.פרסומת מעולה! די לצדקנות! מי לא קילל כשעבדו עליו.... (ל"ת)susu 04/08/2016 23:22הגב לתגובה זו
- 15.האמיתי 04/08/2016 08:48הגב לתגובה זוונכון שעל פניו הקמפיין "הצליח", אבל מה בסוף נזכר מהמותג? משחק מילים על זין?
- 14.ירון 04/08/2016 01:13הגב לתגובה זוממש יונה עם עלה של זית (בשיכול אותיות זה נשמע טוב יותר)
- 13.בעיקר מעורר רחמים (ל"ת)רונית 03/08/2016 19:20הגב לתגובה זו
- 12.זוזו 03/08/2016 18:44הגב לתגובה זואם אתם חושבים שכל בעלי המקצוע רמאים. תשארו אתם עם הז** ביד.
- 11.הכלבים 03/08/2016 16:36הגב לתגובה זווהשיירה עוברת. אחלה קמפיין מסכים עם עטרה
- 10.אוחנה 03/08/2016 16:13הגב לתגובה זועלבון לאינטיליגנציה, לגילה ובכלל. גימיק שאולי עשה רעש, אבל ממש לא גרם לי לרצות להיכנס לדף שלהם.
- 9.בית השיטה 03/08/2016 15:11הגב לתגובה זועושה פח בכוונה כי זה הכי קל והכי מכניס. עוד מעט יעשו קייס לפסטיבל יס פלנט בראשון ויזכו בזית פלטינום
- 8.בהחלט מסכים 03/08/2016 14:59הגב לתגובה זומסכים עם כל מילה, עשה יופי של באז ועבודה
- 7.נועה 03/08/2016 13:16הגב לתגובה זוזה שאף אחד לא נשאר אדיש זה עבד!!!!
- 6.פרובוקציה 03/08/2016 11:38הגב לתגובה זופרובוקציה לשם הפרובוקציה! רע, עלוב, נמוך ומבזה את הענף ואת גילה. אבוי לפרסום כזה, אבוי לפרסומאי שמציע ועושה כזה ואבוי למבקר שנותן לגיטימציה ומשבח את זה. זה לא יותר ולא פחות מביזיון!
- גילה 03/08/2016 16:39הגב לתגובה זותכלס זה באמת יושב על תובנה אמיתית. על מי תסמוך? על החברים שלך בפייסבוק? על המלצה של מישהו שקיבל פעם שירות טוב ולכן מספר על השיפוצניק שלו נפלאות? הם אומרים במפורש שהם לוקחים אחריות. יופי של פיצוח קריאטיבי. גם גילה זו יציאה , למרות הביקורת שאני מסכים עם חלק ממנה
- 5.מנץ' מעופפים כמו פרפר ועוקצים כמו דבורה (ל"ת)מוחמד עלי 03/08/2016 11:12הגב לתגובה זו
- עוקצים אולי כמו עזר וייצמן עם סקסיזם של זקנים (ל"ת)קריאייטיב מיידל'ה 03/08/2016 17:52הגב לתגובה זו
- 4.קפטן קריאייטיב 03/08/2016 11:05הגב לתגובה זוגרוע כמו כל החרא שאתם עושים. מדינה פח. רעיונות פח. לקוחות פח. אנשי קריאייטיב גרועים. תמותו.
- קפטנית אנושית 04/08/2016 10:46הגב לתגובה זובתסכול ומירמור. חבל !
- 3.רון 03/08/2016 10:56הגב לתגובה זואי אפשר להתווכח עם הבאזז והחשיפה שהקמפיין קיבל אפשר להתווכח על הרבה דברים , אבל שורה תחתונה זה העביר את המסר
- 2.התקשרו מהנייטיז בקשו את הבדיחה של הזית חזרה (ל"ת)מנצ אתם יכולים יותר 03/08/2016 10:36הגב לתגובה זו
- סקסיסטי ומיושן כמו טלפון קווי (ל"ת)מנצ אתם יכולים יותר 03/08/2016 15:03הגב לתגובה זו
- 1.שחר 03/08/2016 10:30הגב לתגובה זוהבשורה של אתר המקצוענים היא מוקד הגישור שעוזר ללקוחות שמשתמשים באתר להתמודד עם קשיים ומחלוקות מול בעלי המקצוע ובכך חוסך הרבה עוגמת נפש ושנים של הליכים משפטיים. בקרה וחוות דעת זה יפה וחשוב אבל מוקד הגישור הוא השירות החשוב, הייחודי והיעיל עבור כל הצדדים .
- וואלה 04/08/2016 11:39הגב לתגובה זועל ההגנה שסיפקת למותג שלך ועל נאמנות ארוכת השנים שלך. קבל עט מוזהב.
- שחר תגובה עניינית ונכונה. תודה על קול הגיוני! (ל"ת)יפית 04/08/2016 10:47הגב לתגובה זו
- טל 03/08/2016 22:47הגב לתגובה זועד כמה אפשר לסמוך על נותני השירות שמפורסמים באתר?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
