ניתוח קמפיין

הונדה שולפת את הילד הרע - ובייביליס מגזימים ומצחיקים

היא עשתה זאת בעבר וכעת הונדה חוזרת עם הפוקוס על היצר לנהוג. בייביליס מקבל הרבה יותר מאשר אי פעם דמיין שמגיע לו בקמפיין עם קריינות מצחיקה
עטרה בילר | (1)

הונדה CIVIC TYPE R משיקה את הדגם בקמפיין שמה שמיוחד בו זה לא הטיעון הקלאסי, אלא איך טוענים אותו. את נושא הביצועים אנחנו מכירים. חווית נהיגה שמגיעה לשיא במהירות שיא. לא חינוכי בעליל אבל מה לעשות - זה הילד הרע בכל מי ש'מגיע בשביל הבטיחותיות אבל נשאר בגלל הריגוש'.

 

אז במקום לשעמם הופכת הונדה סיביק טייפ אר את ההגדרה. לא 'משפחתית שיש לה גם ביצועים' אלא 'ביצועים עם משפחתית'. המשפחתית, כאמור, היא התירוץ. אפילו זה כבר לא חדש כי הונדה טוענת מזה שנים שלמשפחתיות שלה יש נשמה של רווק. זוכרים את "לפעמים אתה שוכח שהיא מכונית משפחתית"?

 

מה שחדש זה הפוקוס על היצר לנהוג מהר אשר לשמו חוברה ההגדרה הפורמאלית "מכונית מירוץ חוקית לכביש". הדבר היחידי שמאפשר להפוך את מכונית המירוץ לחוקית אינו אלא נהיגה לחדר לידה. שום שוטר לא יכול לעמוד בפני יולדת עם צירים מתקדמים.

הסיפור ברור. כדי ליהנות מהביצועים של "המפלצת" כדברי הפרזנטור, מביימת הונדה שחקניות מקצועיות להתנהג כמו נשים שהתחילו תהליך לידה דהיינו - צירים תכופים. הסרטון, שכנראה משמש ירייה ראשונה בסדרת מהלכים דיגיטאליים/ ויראליים, מדגים קורס הכנה ללידה של נשים שאינן בהריון אלא מדמות הריון מתקדם. כל זה - כדי שהשוטר שתופס את הנהג, שמשחק את "הבעל",  על מהירות מוגזמת - לא יפריע לנו להמשיך ליהנות ממהירות מופרזת. היולדת שאוטוטו "יולדת באוטו" תגרום לשוטר לוותר לנהג.

המכונית שמגיעה למהירות 270 קמ"ש לא יכולה לקבל במה סבירה בכבישי ישראל ולכן יש צורך ביולדת במושב הקדמי שצועקת "סע או שאני יולדת לך באוטו!". הפאנץ' נחמד והסיפור בולט על רקע האופציות להמשיך לדבר על ביצועים ולשעמם אותנו למוות. מאידך, באווירה של ריסון הנהיגה אני לא בטוחה שהרשויות הציבוריות יאהבו את הפרסומת והיא צפויה לעורר ויכוח ורעש והמולה. יתכן שגם זה כלול בתכנית לשים את הונדה סיביק טייפ אר על סדר היום הציבורי.

 

בייביליס// ההגזמה שאינה כל כך רחוקה מהמציאות

 

בייביליס מצליחים לנפח את החשיבות של פריט המצוי על סף טריוויאליות. הכוונה היא לסינר שמסייע באיסוף שיער עבור גברים שמעצבים את הזקן שלהם.

אז אנחנו יודעים שזקן עבוט ממשיך, איכשהו, להיות באופנה "לא בקטע של הומלס אלא בקטע של אני היפסטר שדווקא מריח טוב". אבל כדי להמשיך להיות אופנתי ואסטטי אנחנו רואים את הגיבור שלנו מעצב, לצלילי בטהובן, את הזקן שלו ממצב פרוע למצב מרוסן יותר.

 

הבעיה המאד לא מעניינת היא שיער שמתפזר לכל עבר והאתגר - להתמודד עם פריט שנראה מאד מביך, על גבול הנשי, אל מול הצרכן שהוא גבר-גבר. כלומר, איך לשכנע איש מערות ללבוש סינר שמתחיל כמו סינר של תינוק כרוך סביב הצוואר ומסתיים כמו סבונייה שנצמדת למראה...יש משהו מאד לא סקסי בגבר ששומר על הנקיון באופן כה מופגן כמו להשתמש בסינר הפלא של בייביליס.

אז כדי לא להיות איסטניסטים, נכנס הסרטון לשרשרת אירועים מידרדרים שמתחילים משיער על מברשות השינים ומקלוני האוזניים (איחס) ומגיע לסתימת הכיור, חברה עצבנית ואבא שלה שמגיע להשפיל אותך, כי לתקן כיור אפילו אתה לא יודע.

בשורה התחתונה החברה שלך עוזבת אותך ואתה נותר למות לבד אחרי שנים של חוסר ביטחון. האופציה השניה, כמובן, היא להשתמש בסינר כי עדיפה ההשפלה הרגעית של לשמור על הנקיון, בהשוואה להתרסקות החיים.

זה לא סרט הפרסומת היחידי, ever, שמאפשר לך "לבחור" בין התמוטטות לבין תקומה, עיין ערך 'מימון ישיר' שמשתמש באותו פטנט ומציף שתי 'אופציות' כאשר אחת מהן קולוסאלית:

 

 

אבל אהבתי את ההגזמה שאינה כל כך רחוקה מהמציאות אם נעצור לרגע ונחשוב על זה. גברים באמת לא יכולים להתמודד עם האחריות הכבדה הכרוכה בתיחזוק וטיפוח של זקן סבוך, וסינר איסוף שיער הוא האופציה הבלעדית לשמירה על שלום בית. הקריינות מצחיקה והמוצר הקטן קיבל יותר מאשר אי פעם דמיין שמגיע לו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מזוקן 28/06/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    זה לבית אבות או בית עבוט
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.