עטרה בילר רועי כפרי
צילום: צילום מסך
טור

מילקי מהפנט: רועי כפרי לוקח את המרושעות המצחיקה של המותג למקום חדש ורענן

הבלחה חד פעמית או סנונית של שינוי? קליפ יפה ולא יומרני שעושה חשק ומהלך דיגיטאלי פשוט וחכם. מילקי, קוקה קולה ונקיון חופים - עטרה בילר על 3 פרסומות חדשות 
עטרה בילר | (4)

אחרי שנים רבות של שמירה אדוקה על הגחלת, מופיע אייטם שלא ברור אם הוא הבלחה חד פעמית או סנונית של שינוי. בכל מקרה יש בו שינוי מהותי לגבי האופן שבו מילקי משפיע עלינו.

שנים שמילקי "הוציא" את השפל המאניפולטיבי מתוך כל אחד מאיתנו. הילד הרע. מילקי גרם לנו לתעדף אותו על פני חברים ובני זוג וטלטל את סדר העדיפויות שלנו, ולו לרגע, עד כדי פגיעה בערכים ובמוסר. זה היה תמיד מצחיק ומוגזם והדגיש את האיכות הכה - מפנקת של המוצר.

בסרטון ויראלי חדש מקבל מילקי, שמגיע הפעם בדמות מילקי mousse, תפקיד חדש. מילקי מהפנט את כל מי שעובר לידו באופן מפתיע על ידי הטקסט השיווקי המוצמד לו. הקרבן מתנתק מהמציאות, נשאב לאסוציאציות מהעבר וזה חזק ממנו כי זה קורה לכולם.

רועי כפרי נלכד על ידי הטקסט שעל המוצר ומתחיל להתנהג כמו אדם מהופנט. זה מצחיק כי הסינר הקטן המצורף למוצר הוא לרוב הקטע הפחות משמעותי של הפרסום והשיווק. הוא גם כתוב בלשון קיטשית ומוגזמת ואפילו המונית, ובעיקר מתחיל ב"ברוכים המתפנקים" המשעשע ומושמע בקול של קריין מתקתק על גבול הפרוורטי. מה שמיוחד זה שרועי כפרי מוציא אותו לחלוטין מהקונטקסט הסתמי שתמיד יש לו, לטקסט הקטן והחנפני הזה, והופך אותו למאסטרפיס. מה אם באמת ניקח ממש ברצינות את הטקסטים הדלוחים על כל האריזות ונציית להם כאילו הם פקודה מגבוה?

 

כפרי מאבד תפיסת מציאות ועוזב באמת הכל (סל נופל מידיו עם כל המוצרים) ומבצע את פקודות הטקסט. הוא 'שוכח' כל מה שידע על מעדני חלב, עוצם עיניים, נזכר באהבה ראשונה ונכנס יותר ויותר לסצנה. אחריו עוד ועוד אנשים מתמסרים למסע הטוטאלי אל אהבת הילדות שלהם באופן שגובל אם תרצו בסוג של אוטיזם רגעי. כולם חושבים שהקופאית, שברור שנמאס לה כבר מזה, היא היא אהבת הילדות שלהם כי עוד לא התעוררו מהטראנס. והפשט ברור - המוס והקצפת וההשפעה הקיצונית שיש לה עלינו.

כל מה שאסור להגיד על אלכוהול נברא כנרטיב לגיטימי דרך מילקי. המרושעות המצחיקה של המותג לא אבדה אבל הסיפור נדד למקום חדש ורענן. מה שנותר זה לקלף לאט את המכסה ולחכות לראות מה הלאה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

 

אושרי כהן מנקה את החופים 

כחלק ממהלך עולמי גורף, מצטרפת ישראל ל"2 דקות לנקיון החופים" הממותג #2minute beach clean. בכל מקום מייצרים אדפטציה עם טאלנט מקומי שמעביר את המסר שהוא: הים שם בשבילינו מאז ועד עולם, אבל אנחנו מחזירים לו זבל.

אושרי כהן הרים את הכפפה בארצנו, יחד עם עוד רשתות דיג, בקבוקי פלסטיק ופחיות משקה, ויצר את הקליפ היפה הזה שממש עושה חשק לים ומזכיר לנו כמה דברים טובים עושה לנו הים הזה סביב כל עונות השנה. החשק לים מותנה בשמירה על נקיונו. הקליפ לא מאיים עלינו ולא מטיף לנו. פשוט מסביר שבסופו של דבר זה יפגע בנו ואף נותן דוגמא מוחשית - סרטן שאוכל חתיכת פלסטיק שנאכל על ידי דג שנאכל על ידי דג יותר גדול שבסוף מגיע לצלחת שלנו. אכלנו את הפלסטיק שזרקנו בצורה של בקבוק משקה או אולי שקית ניילון. אושרי מרים הכל מהחוף ומתרומם כשהוא לבוש כל פעם אחרת, פעם כגולש ופעם ככדורגלן, ולבסוף בבגד ים נשי כדי להבהיר שהוא לא מדבר רק לגברים.

 

אושרי מבקש מאיתנו לצלם את עצמינו עם הפסולת ולתייג בעמוד הפייסבוק הייעודי. אין פה בשורה פורצת דרך אבל יש פה בהחלט עמידה בפיתוי העז לנזוף ולאכוף. בעיקר משום שהמדיה החברתית כבר לא שייכת לרשויות אלא להמונים ומי שרוצה לדובב את השימוש בה - צריך לדעת לקחת את זה בחשבון ולנהל את המשימה בדיוק משם. הקליפ יפה ולא יומרני ועושה חשק לקחת חלק בשתי דקות לים נקי.

 

 

הגרסה האנגלית של המהלך

 

קוקה קולה// תראו מה שקש מפוצל אחד יכול לעשות

מהלך דיגיטאלי פשוט אבל חכם נעשה בידי קוקה קולה שמחזירה את 'טעם החיים' לקדמת הבמה. כדי להפיח רגש במותג שכבר שנים רבות מגיש את עצמו דרך המוני בני נוער שרוקדים ומבלים וקופצים ומבטאים שמחה מבויימת, יצרו מניפולציה קטנה אך גדולה - לתת לזרים לשתות בקבוק קוקה קולה בקש מפוצל, ולראות מה באמת קורה.

הזרים קובצו בקומבינציות רבות כגון שלישיית גברברים, דתיה וחילונית אשה מבוגרת וגבר צעיר ועוד. את הממש טובים ערכו לקליפ והוכיחו לנו שלחלוק רגע באמת פירושו להתמסר לתחושת אינטימיות על הנעים והפחות נעים שזה מעורר בכולנו. כי כאלה הם הרגעים האמיתיים שלנו, בואו נודה. רגע של קוקה קולה קיבל משמעות קצת יותר עמוקה ופחות המונית מהרגשות המאד מתוסרטים ושטוחים של המותג מזה זמן רב.

 

אהבתי את האורגאניות של הרגעים אפילו שהסיטואציה היתה מתוכננת. כל פעם שלוכדים משהו שאינו סינטטי זה תורם לסיפור המותג ומשאיר אימפקט לא פחות דרמאטי מאשר הסרט הגדול והיקר. תראו מה שקש קטן מפוצל לשניים או שלשה יכול לעשות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אסטרטגית מיושנת 14/06/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    זה לא אחד הסרטים המבריקים שלו
  • עטרה 14/06/2016 23:51
    הגב לתגובה זו
    יש לו הרבה טראש. בעיני זה אחד הטובים בלי קשר לפרסומות. צפיתי כבר שמונה תשע פעמים רק כדי לצחוק
  • נעמי 14/06/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    רן וסטימפי
  • 1.
    מהעסק 14/06/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    בעייני זה לא רציני
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.