
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין
על סופרפארם כמובילת אג'נדות - ועוד כמה מילים על קמפיין "5 יחידות מתמטיקה"
רשת סופרפארם החלה בסדרה של פעילויות שמציבה את עצמה בחזית - לא רק ברצפת המכירה. עטרה בילר גם חוזרת לקמפיין של משרד החינוך - עם תגובת נגד
רשת סופרפארם מדברת אלינו ב-2 קולות בעיקר כי אנחנו אנשים מורכבים. לפעמים בא לנו לקנות, ועכשיו ובהנחה. לפעמים אנחנו רוצים תוכן, תוכן שיבדר אותנו ויגרום לנו לקחת בו חלק חשוב, כמו בכל דבר בחיים. קליפ הרקדנים נועד לשמש פלטפורמה אלגנטית שמגישה מוצר או קטגוריה או מבצע. דוגמא קלאסית היא "שובל הבשם" מלפני 3 שנים.
אבל מעבר למישור הזה יש עוד מישור שאומר לנו - אנחנו, סופרפארם, לא רק רצפת מכירה, למעשה – אנחנו מובילים אג'נדות. זה התחיל עם המחווה להסרת הזקנים. קליפ ויראלי שכל כולו תיעוד מהלך הסרת זקן אצל 2 גברים. הקליפים כיסו את האספקטים הרגשיים והחברתיים הכרוכים בגילוח זקן. ברקע כיכב סכין גילוח של life. מותג הריטייל נתן פלטפורמה אבל "אנחנו" האנשים היינו הגיבורים. מהלך דומה היה עם המברשת שמוציאה קשרים. דוקו מבויים - מי מסרק אותך, אבא או אמא? ילדות עם תלתלים וקשרים בשיער חשבו שאמא מסרקת כשזה היה למעשה אבא רק עם המברשת הפלאית. המכירה הייתה בשוליים, הגיבורים היינו אנחנו, המתולתלים והוריהם. סופרפארם מתחילה לבנות את עצמה כמותג שאומר - אנחנו רק קצה הקרחון של חיים שלמים, מאוויים, החלטות ותהליכים בחיים. במקרה של אקדמיית הביוטריות - אי הקוסמטיקה הוא רק חלק ממשהו יותר גדול. במקרה של ביוטריוּת - יש טרנד קיים וסופרפארם רק מזהה אותו ומחבקת אותו. חלקנו הגדול אוהב לכתוב על ביוטי, ביוטי ככלל, אופנה ותסרוקות ואיפור וטיפוח. הרשת הפכה אותנו מזמן לכתבי אופנה וביוטי. כאלה אנחנו והסופרפארם – זורמת ומאפשרת, וחורשת עבורנו תלם נוסף. כדי לבנות מאסה של עניין, סקרנות וכמובן engagement זה יותר מ"תכתבו" או "תעשו קליפים" על ביוטי. מדובר באקדמיה לביוטריות, עם ציונים, דירוג ופרסים. השקעה, רצינות ואדרנלין. מעכשיו כל מה שצריך זה להיכנס לסצנת הביוטריות שזה צירוף של בלוגרית בתחום הביוטי - ביוטיוב. הקליפים מזכירים לנו שאנחנו אוהבות לאתר טרנדים לפני כולם, לזהות שינוי בקו האופנה או האיפור או השיער ולשתף. בין לבין - ובנונשלאנטיות שאינה כופה את עצמה - משלבים הקליפים מוצרי סופרפארם כגון המברשת המחליקה וכמובן שאר מוצרי היופי, כדי להזכיר לנו שזה קיים וברקע. הנה הגרסה הארוכה. והנה הפרסומת הקצרה, וגם לינק לאתר (לחצו כאן). הקליפ מופק באופן מעניין וייחודי שמכניס סטייל ושיק למהלך. הקליפים מדברים בשפה שונה מהשגרה של הרשת באמצעות אנימציה של קיפולי נייר, הדבקת גזירי נייר ולבד, וצילומי ידיים וחפצים. השפה ייחודית למהלך במטרה להצהיר: אנחנו לא פה כדי למכור לך מוצרי סופרפארם, זה תפקידם של הרקדנים. Making of: אז מה זה נותן לנו? ראשית, it's about us. להפוך לביוטרית מובילה, להיות הביוטרית הבאה, להגשים חלום שאינו נופל מלזכות בכוכב הבא או The Voice או במאסטר שף. דבר שני – ולדעתי זה אקוטי – להסיט את תשומת הלב מיועצות היופי של הסופרפארם. אז בואו נפתח את זה: למרות שהסופרפארם הוא מזבח מותגי הקוסמטיקה, קשה לנו איתן, עם יועצות היופי. אין מי שלא נתקל בהן עשר שניות אחרי שנעצר מול קיר הבשמים או איי האיפור. כמעט כל אזרחית ואזרח מצאו את עצמם בסיטואציית יעוץ כפוי לגבי סוג עורם או השקיות תחת העיניים. ארץ נהדרת עשו מזה מאסטרפיס... להיות ביוטרית של הסופרפארם הופך את ייעוץ היופי לאמנות וכמו כל מהלך טוב ברשת החברתית - מעצים את הצרכן ומעניק לו כוח שהיה עד כה רק נחלת הביזנס. מהלך הביוטריות הופך אותנו מנועצות ליועצות, מקרבנות למובילות דעה ואת הסופרפארם – מרצפת מכירות לזירת תוכן שימושית ויצירתית.ועוד משהו
בהמשך לטור קודם בנושא קמפיין "הזדמנויות גדולות מתחילות ב-5 יחידות" שמציף את הרשתות מטעם קרן טראמפ ומשרד החינוך, יצרו תלמידי סטודיו B6 עבודות מחאה נגדיות. המסרים רובם ככולם סובבים סביב הרעיון שאומר שלכל אדם יש ייעוד ייחודי לו, וכי הפקודה לבצע 5 יחידות מתמטיקה יכולה רק להכניס חלק נכבד מאתנו לקונפליקט נוראי עם אותו ייעוד.- 7.דניאל יוסף 27/05/2016 10:47הגב לתגובה זומוסיפה צבע וטון מקצועי לאתר , שבדרך כלל עוסק בכתבות יחצ .
- 6.נפתלי 13/05/2016 18:39הגב לתגובה זולא הרגשתי כי פוקדים עלי לעשות 5 יחידות מתמטיקה כפי שציינת. מוזר. מטרת הקמפיין להבנתי היא לעודד מצוינות וצמצום ויתור עצמי. מי שלא מתאים לו מתמטיקה ועוסק בבלט כמקצוע, לבריאות! שיצטיין שיהנה ושייטב לו. כל עוד הבחירה שלו ולא של יצר העצלנות. ועכשיו תשאלי למה שבן אדם לא יהיה עצלן אם זה רצונו? בכיף! שיהיה עצלן. רק בל נשכח כי זכותו של משרד החינוך לעודד את אלה שעדיין מתלבטים אם להתעצל או לא..
- 5.אחלה כתבה (ל"ת)איתי 12/05/2016 09:59הגב לתגובה זו
- 4.בענף 11/05/2016 15:54הגב לתגובה זואשת תוכן לחפות על חוסר ידע
- 3.תכלס מהלך מדהים של סופרפארם ובאומן (ל"ת)יורם 10/05/2016 20:42הגב לתגובה זו
- 2.מי מוביל את תחום התוכן שם? (ל"ת)נדב 10/05/2016 20:27הגב לתגובה זו
- 1.באומן נותנים בראש (ל"ת)ליאור 10/05/2016 17:06הגב לתגובה זו