עטרה בילר
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

לא מתחנפים: הפרסומות של JAXX מגיעות בדיוק לקהל שבין ילדים למבוגרים

החטיף JAXX אינו מתיימר להציע הצעת טעם או ערך תזונתי בעלי יתרון מוחץ. למעשה, הוא מודה שהוא עוד חטיף שוקולד. מה שעושה את ההבדל זה הסיפור שלו שמציע ערך נפשי שונה
עטרה בילר | (5)

בסדרה של סרטוני רשת אפשר לראות אנשים בגילאים שאנחנו פחות רגילים להתייחס אליהם  - לפני, בזמן ואחרי הצבא. זהו הגיל שקשה למפרסמים לקלוט ברדאר כי הם כבר לא בני עשרה, יצאו מהתלם של שותי פאנטה ועוד לא הגיעו לגיל שאפשר להתחיל לקנות דברים קצת יותר יקרים. זה הגיל שכבר לא כל כך רוצה לאכול במבה למרות שבמבה פונה אליהם עם נדב גדג', בעיקר כי כולם יודעים שלבמבה יש עבר תינוקי במיוחד וגם אם הם כן אוכלים במבה, יתכן שיעדיפו 'להיתפס באמצע הרחוב' דווקא עם משהו יותר בוגר לכאורה.

החטיף JAXX אינו מתיימר להציע הצעת טעם או ערך תזונתי בעלי יתרון מוחץ. למעשה, הוא מודה שהוא עוד חטיף שוקולד. מה שעושה את ההבדל זה הסיפור שלו שכדרך כל בניית זהות - חייב להיות מטאפורי ומוגזם אחרת הוא משעמם ולא מעניין. והסיפור חייב להציע ערך נפשי שונה מההצעות המתחרות.

יחצן מסיבות פוגש בחור ברחוב ומציע לו להיות ברשימת VIP של מסיבה. חייל פוגש חבר שלא ראה שנים. 2 חברות מדברות על זוג דביק במיוחד שמתעד כל רגע בפיד, וצעיר מגיע לשבעה של שכנה בת 102 שהלכה לעולמה. בכל המקרים קיימת נורמה לגבי איך צריך להתנהג. לכולנו ברור לחלוטין מה צפוי מהגיבור שלנו שמחזיק, אגב, חפיסת ג'קסס ביד.

ברור שכשאנחנו מוזמנים למסיבה זה מחייב להגיד תודה וכן אולי נגיע או שנסרב בנימוס מטעמים מנומקים. ברור שנביע שמחה על הפגישה עם החבר מהתיכון, ברור שצריך לפרגן לזוג המגובש שמעלה כל רגע אינטימי וכמובן ברור שצריך לקונן על לכתה בטרם עת של כרמלה השכנה בת ה 102. אבל התפקיד של ג'קסס הוא לחלץ אותנו מהצביעות הזו במיוחד אם אנחנו בני 18 - בדיוק בגיל שלמרות שהפכנו עצמאיים - טרם עמדנו על דעתנו.

אכילה של חטיף ג'קסס עושה לנו את זה ואנחנו מתחילים לדבר ללא שליטה. על פרצופו של אוכל החטיף מופיע פה מאוייר שיוצא ממנו קול מקרקר בלי סימני פיסוק. האמת יוצאת לאור וקשה מאד לאכול את המלים בחזרה. הכי אהבתי את החבר שבכלל לא זוכר איך קוראים להוא מהתיכון ובכלל לא בא לו לפגוש אותו לקפה כי על מה יש להם לדבר? 'אתה תגיד לי מה המצב? מה המצב?"...כמה פעמים זה קורה לנו שכל שנותר הוא להתחמק בעדינות ולהגיד שאנחנו מאד עמוסים בשבועיים הקרובים ואחרי זה לא בארץ ושהכי כדאי לנסות לדבר שוב עוד חודש. אלא שמה שבא לנו להגיד באמת נבלע ואינו יוצא לאור בעוד שג'קסס משחרר לנו את הפקק ומוציא מאיתנו את האמת. אחרי זה אנחנו מרגישים הקלה והגיבורים שלנו אומרים "אההההה, אני הייתי ג'קסס".

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

זה לא תמיד טוב להרגיש שאיבדנו שליטה על עצמינו והשינוי שהחטיף מחולל בנו הוא בן דוד רחוק של אלכוהול שמשחרר עכבות ומוציא את האמת מכלאה. ובכל זאת - קיים לאמת העירומה ערך שכנראה קשה מאד לסרב לו ויש משהו נועז ומשכנע בסדרת הקליפים הזו שמתרחק מהחנפנות הרגילה של פרסומות לצעירים. אז נכון ש"טבעי שלא תשלוט בעצמך" הישן של תפוצ'יפס כאילו מתכתב עם אותה טריטוריה, ונכון ש"ממקרקר" גם מדבר על התמכרות -  אלא שחוסר השליטה בג'קסס מתייחס לא לכך שהחטיף טעים וממכר אלא לשאיפה להיפרד מהצביעות - שזה לא תמיד מובן מאליו ויתכן שצריך עוזר קטן (בדמות ג'קסס במקרה הזה) שידחוף אותנו לכך.

הנוכחות של הסרטונים ברשת, והיעדרותה מהברייק "של ההורים", במקרה הזה היא גם, כדברי מקלוהן, גם המסר. הערך של לא לנהוג על פי הציפיות אלא על פי האמת שלי עדיין משמש ערך נשאף וככל שנהיה על התפר שבין להיות מבוגרים לבין להיות הילדים של ההורים שלנו - ההצעה של ג'קסס "הייתי ג'קסס" משמעותית יותר.

 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רון 01/03/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    גרוע! צאו>
  • 2.
    מיכאל 01/03/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    נכון! טינק. מייצרים רעש - לא תוצאות
  • 1.
    דורון 01/03/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    אחלה קמפיין! שוב יניב וטינק מוכיחים פניה לקהל יעד נכון ומדויק. שאפו
  • דור 01/03/2016 23:20
    הגב לתגובה זו
    גרוע גרוע גרוע. לא מובן לי איך לקוח שם על זה כסף.
  • שי 01/03/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    כולה שוקולד ולקוח אחד בשם שטראוס שאם יעזוב אז אתה סוגר את הבאסטה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.