ניתוח קמפיין

לא מתחנפים: הפרסומות של JAXX מגיעות בדיוק לקהל שבין ילדים למבוגרים

החטיף JAXX אינו מתיימר להציע הצעת טעם או ערך תזונתי בעלי יתרון מוחץ. למעשה, הוא מודה שהוא עוד חטיף שוקולד. מה שעושה את ההבדל זה הסיפור שלו שמציע ערך נפשי שונה
עטרה בילר | (5)

בסדרה של סרטוני רשת אפשר לראות אנשים בגילאים שאנחנו פחות רגילים להתייחס אליהם  - לפני, בזמן ואחרי הצבא. זהו הגיל שקשה למפרסמים לקלוט ברדאר כי הם כבר לא בני עשרה, יצאו מהתלם של שותי פאנטה ועוד לא הגיעו לגיל שאפשר להתחיל לקנות דברים קצת יותר יקרים. זה הגיל שכבר לא כל כך רוצה לאכול במבה למרות שבמבה פונה אליהם עם נדב גדג', בעיקר כי כולם יודעים שלבמבה יש עבר תינוקי במיוחד וגם אם הם כן אוכלים במבה, יתכן שיעדיפו 'להיתפס באמצע הרחוב' דווקא עם משהו יותר בוגר לכאורה.

החטיף JAXX אינו מתיימר להציע הצעת טעם או ערך תזונתי בעלי יתרון מוחץ. למעשה, הוא מודה שהוא עוד חטיף שוקולד. מה שעושה את ההבדל זה הסיפור שלו שכדרך כל בניית זהות - חייב להיות מטאפורי ומוגזם אחרת הוא משעמם ולא מעניין. והסיפור חייב להציע ערך נפשי שונה מההצעות המתחרות.

יחצן מסיבות פוגש בחור ברחוב ומציע לו להיות ברשימת VIP של מסיבה. חייל פוגש חבר שלא ראה שנים. 2 חברות מדברות על זוג דביק במיוחד שמתעד כל רגע בפיד, וצעיר מגיע לשבעה של שכנה בת 102 שהלכה לעולמה. בכל המקרים קיימת נורמה לגבי איך צריך להתנהג. לכולנו ברור לחלוטין מה צפוי מהגיבור שלנו שמחזיק, אגב, חפיסת ג'קסס ביד.

ברור שכשאנחנו מוזמנים למסיבה זה מחייב להגיד תודה וכן אולי נגיע או שנסרב בנימוס מטעמים מנומקים. ברור שנביע שמחה על הפגישה עם החבר מהתיכון, ברור שצריך לפרגן לזוג המגובש שמעלה כל רגע אינטימי וכמובן ברור שצריך לקונן על לכתה בטרם עת של כרמלה השכנה בת ה 102. אבל התפקיד של ג'קסס הוא לחלץ אותנו מהצביעות הזו במיוחד אם אנחנו בני 18 - בדיוק בגיל שלמרות שהפכנו עצמאיים - טרם עמדנו על דעתנו.

אכילה של חטיף ג'קסס עושה לנו את זה ואנחנו מתחילים לדבר ללא שליטה. על פרצופו של אוכל החטיף מופיע פה מאוייר שיוצא ממנו קול מקרקר בלי סימני פיסוק. האמת יוצאת לאור וקשה מאד לאכול את המלים בחזרה. הכי אהבתי את החבר שבכלל לא זוכר איך קוראים להוא מהתיכון ובכלל לא בא לו לפגוש אותו לקפה כי על מה יש להם לדבר? 'אתה תגיד לי מה המצב? מה המצב?"...כמה פעמים זה קורה לנו שכל שנותר הוא להתחמק בעדינות ולהגיד שאנחנו מאד עמוסים בשבועיים הקרובים ואחרי זה לא בארץ ושהכי כדאי לנסות לדבר שוב עוד חודש. אלא שמה שבא לנו להגיד באמת נבלע ואינו יוצא לאור בעוד שג'קסס משחרר לנו את הפקק ומוציא מאיתנו את האמת. אחרי זה אנחנו מרגישים הקלה והגיבורים שלנו אומרים "אההההה, אני הייתי ג'קסס".

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

זה לא תמיד טוב להרגיש שאיבדנו שליטה על עצמינו והשינוי שהחטיף מחולל בנו הוא בן דוד רחוק של אלכוהול שמשחרר עכבות ומוציא את האמת מכלאה. ובכל זאת - קיים לאמת העירומה ערך שכנראה קשה מאד לסרב לו ויש משהו נועז ומשכנע בסדרת הקליפים הזו שמתרחק מהחנפנות הרגילה של פרסומות לצעירים. אז נכון ש"טבעי שלא תשלוט בעצמך" הישן של תפוצ'יפס כאילו מתכתב עם אותה טריטוריה, ונכון ש"ממקרקר" גם מדבר על התמכרות -  אלא שחוסר השליטה בג'קסס מתייחס לא לכך שהחטיף טעים וממכר אלא לשאיפה להיפרד מהצביעות - שזה לא תמיד מובן מאליו ויתכן שצריך עוזר קטן (בדמות ג'קסס במקרה הזה) שידחוף אותנו לכך.

הנוכחות של הסרטונים ברשת, והיעדרותה מהברייק "של ההורים", במקרה הזה היא גם, כדברי מקלוהן, גם המסר. הערך של לא לנהוג על פי הציפיות אלא על פי האמת שלי עדיין משמש ערך נשאף וככל שנהיה על התפר שבין להיות מבוגרים לבין להיות הילדים של ההורים שלנו - ההצעה של ג'קסס "הייתי ג'קסס" משמעותית יותר.

 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רון 01/03/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    גרוע! צאו>
  • 2.
    מיכאל 01/03/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    נכון! טינק. מייצרים רעש - לא תוצאות
  • 1.
    דורון 01/03/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    אחלה קמפיין! שוב יניב וטינק מוכיחים פניה לקהל יעד נכון ומדויק. שאפו
  • דור 01/03/2016 23:20
    הגב לתגובה זו
    גרוע גרוע גרוע. לא מובן לי איך לקוח שם על זה כסף.
  • שי 01/03/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    כולה שוקולד ולקוח אחד בשם שטראוס שאם יעזוב אז אתה סוגר את הבאסטה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.