עטרה בילר
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

לא מתחנפים: הפרסומות של JAXX מגיעות בדיוק לקהל שבין ילדים למבוגרים

החטיף JAXX אינו מתיימר להציע הצעת טעם או ערך תזונתי בעלי יתרון מוחץ. למעשה, הוא מודה שהוא עוד חטיף שוקולד. מה שעושה את ההבדל זה הסיפור שלו שמציע ערך נפשי שונה
עטרה בילר | (5)

בסדרה של סרטוני רשת אפשר לראות אנשים בגילאים שאנחנו פחות רגילים להתייחס אליהם  - לפני, בזמן ואחרי הצבא. זהו הגיל שקשה למפרסמים לקלוט ברדאר כי הם כבר לא בני עשרה, יצאו מהתלם של שותי פאנטה ועוד לא הגיעו לגיל שאפשר להתחיל לקנות דברים קצת יותר יקרים. זה הגיל שכבר לא כל כך רוצה לאכול במבה למרות שבמבה פונה אליהם עם נדב גדג', בעיקר כי כולם יודעים שלבמבה יש עבר תינוקי במיוחד וגם אם הם כן אוכלים במבה, יתכן שיעדיפו 'להיתפס באמצע הרחוב' דווקא עם משהו יותר בוגר לכאורה.

החטיף JAXX אינו מתיימר להציע הצעת טעם או ערך תזונתי בעלי יתרון מוחץ. למעשה, הוא מודה שהוא עוד חטיף שוקולד. מה שעושה את ההבדל זה הסיפור שלו שכדרך כל בניית זהות - חייב להיות מטאפורי ומוגזם אחרת הוא משעמם ולא מעניין. והסיפור חייב להציע ערך נפשי שונה מההצעות המתחרות.

יחצן מסיבות פוגש בחור ברחוב ומציע לו להיות ברשימת VIP של מסיבה. חייל פוגש חבר שלא ראה שנים. 2 חברות מדברות על זוג דביק במיוחד שמתעד כל רגע בפיד, וצעיר מגיע לשבעה של שכנה בת 102 שהלכה לעולמה. בכל המקרים קיימת נורמה לגבי איך צריך להתנהג. לכולנו ברור לחלוטין מה צפוי מהגיבור שלנו שמחזיק, אגב, חפיסת ג'קסס ביד.

ברור שכשאנחנו מוזמנים למסיבה זה מחייב להגיד תודה וכן אולי נגיע או שנסרב בנימוס מטעמים מנומקים. ברור שנביע שמחה על הפגישה עם החבר מהתיכון, ברור שצריך לפרגן לזוג המגובש שמעלה כל רגע אינטימי וכמובן ברור שצריך לקונן על לכתה בטרם עת של כרמלה השכנה בת ה 102. אבל התפקיד של ג'קסס הוא לחלץ אותנו מהצביעות הזו במיוחד אם אנחנו בני 18 - בדיוק בגיל שלמרות שהפכנו עצמאיים - טרם עמדנו על דעתנו.

אכילה של חטיף ג'קסס עושה לנו את זה ואנחנו מתחילים לדבר ללא שליטה. על פרצופו של אוכל החטיף מופיע פה מאוייר שיוצא ממנו קול מקרקר בלי סימני פיסוק. האמת יוצאת לאור וקשה מאד לאכול את המלים בחזרה. הכי אהבתי את החבר שבכלל לא זוכר איך קוראים להוא מהתיכון ובכלל לא בא לו לפגוש אותו לקפה כי על מה יש להם לדבר? 'אתה תגיד לי מה המצב? מה המצב?"...כמה פעמים זה קורה לנו שכל שנותר הוא להתחמק בעדינות ולהגיד שאנחנו מאד עמוסים בשבועיים הקרובים ואחרי זה לא בארץ ושהכי כדאי לנסות לדבר שוב עוד חודש. אלא שמה שבא לנו להגיד באמת נבלע ואינו יוצא לאור בעוד שג'קסס משחרר לנו את הפקק ומוציא מאיתנו את האמת. אחרי זה אנחנו מרגישים הקלה והגיבורים שלנו אומרים "אההההה, אני הייתי ג'קסס".

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

זה לא תמיד טוב להרגיש שאיבדנו שליטה על עצמינו והשינוי שהחטיף מחולל בנו הוא בן דוד רחוק של אלכוהול שמשחרר עכבות ומוציא את האמת מכלאה. ובכל זאת - קיים לאמת העירומה ערך שכנראה קשה מאד לסרב לו ויש משהו נועז ומשכנע בסדרת הקליפים הזו שמתרחק מהחנפנות הרגילה של פרסומות לצעירים. אז נכון ש"טבעי שלא תשלוט בעצמך" הישן של תפוצ'יפס כאילו מתכתב עם אותה טריטוריה, ונכון ש"ממקרקר" גם מדבר על התמכרות -  אלא שחוסר השליטה בג'קסס מתייחס לא לכך שהחטיף טעים וממכר אלא לשאיפה להיפרד מהצביעות - שזה לא תמיד מובן מאליו ויתכן שצריך עוזר קטן (בדמות ג'קסס במקרה הזה) שידחוף אותנו לכך.

הנוכחות של הסרטונים ברשת, והיעדרותה מהברייק "של ההורים", במקרה הזה היא גם, כדברי מקלוהן, גם המסר. הערך של לא לנהוג על פי הציפיות אלא על פי האמת שלי עדיין משמש ערך נשאף וככל שנהיה על התפר שבין להיות מבוגרים לבין להיות הילדים של ההורים שלנו - ההצעה של ג'קסס "הייתי ג'קסס" משמעותית יותר.

 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רון 01/03/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    גרוע! צאו>
  • 2.
    מיכאל 01/03/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    נכון! טינק. מייצרים רעש - לא תוצאות
  • 1.
    דורון 01/03/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    אחלה קמפיין! שוב יניב וטינק מוכיחים פניה לקהל יעד נכון ומדויק. שאפו
  • דור 01/03/2016 23:20
    הגב לתגובה זו
    גרוע גרוע גרוע. לא מובן לי איך לקוח שם על זה כסף.
  • שי 01/03/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    כולה שוקולד ולקוח אחד בשם שטראוס שאם יעזוב אז אתה סוגר את הבאסטה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.