
אבי הזמר וישראכרט: בדיוק כמו החנות שלך ובדיוק כמו סבתא שלך, כמעט
למעשה, ישראכרט עושים את מה שכולם עושים - מעבירים את העולם ליקום המקביל של האינטרנט. אין לנו ברירה כי לשם העולם הולך. וידו נטויה. בקרוב כל דבר ודבר יהיה מחובר לאינטרנט. מפחיד לחשוב עד כמה נוותר על הפרטיות שלנו כדי להתחבר לכל דבר מכל מקום. בינתיים המסחר האינטרנטי הוא כמעט אחד הדברים הוותיקים ברשת. הוא לא מהפיכה בזכות עצמו. המהפיכה היא קלות וידידותיות הממשק, שופינג בכמה שפחות קליקים, תשלמו והנה זה מגיע. עיינו ערך מחסני חשמל. 'רקוב' כמה שאין עם מי לריב כי קונים ומקבלים בדיוק מה שקנינו. מהפיכה נוספת היא קלות וידידותיות הקמת העסק ברשת. אם תרצו - פה יש בשורה עסקית. ישראכרט מציעים לנו לפתוח לחנות קיימת 'סניף' באינטרנט. בסופו של יום זה יהפוך את החנות ה"אמיתית" לסניף של האינטרנט שמגיע כידוע לכל מקום. אנחנו, ה'שמרנים' מפחדים מזה. המהלך הזה פונה אלינו. כן. אתה שם עם החנות הפינתית בפריפריה. אנחנו מדברים גם אליך. האסטרטגיה ברורה - חנות באינטרנט תהפוך אותך מאיזוטרי ואנונימי - לעסק מלבלב שמגיע לכולם. אימפריה, אם תרצו.
הקליפ משתמש בהגזמה שמשרתת את הרעיון. ביזנס שהוא לא רלוונטי בעליל: חנות הזויה בנקודה שכוחת אל הקרויה 'מצפה עין נפש'. חרדון באמצע המדבר ומוזיקה של מערבונים. סחורה חסרת ייחוד "מייד אין צ'יינה". הנמשל ברור - נידחות וחוסר מיומנות עיסקית. נקודת הפתיחה - נחיתות משמעותית בסיכויי ההצלחה של העסק. הרמז ברור - אל תיתן לרגשי הנחיתות לעצור בעדך השינוי מגיע בדמות הדור הצעיר. הבת של יובל סמו (שרוליק בשבילינו) מעלה בפניו את האופציה לפתוח חנות ברשת, להגיע לכל מקום ולא "להיתקע עם 5000 גוזיות דלמתיות". הכוכב האמיתי של הסיפור הוא קלות הקמת החנות, כל חנות, והאפשרות להמשיך את העסקים וההרגלים. חנות באינטרנט של ישראכרט מאפשרת לך להמשיך מבצעים, משלוחים, סליקה - כל מה שהתרגלת אליו במשך שנים. דרך השאלות הקצת מטומטמות של סמו שהוא שואל את ביתו (ואיך אני אמשיך לעשות פראייר מאנדיי? איך אדאג לסליקה ולמשלוחים?") מסתבר שחנות באינטרנט נותנת לנו לא פחות מאשר חנות ב'חיים'. אתה ממש לא צריך להיות חיית אינטרנט כדי להקים חנות באינטרנט. הממשק נראה פשוט ומשכנע ומנפץ את הדעה הרווחת ש-e-commerce זה לגיקים גאונים ולא בשביל הקמעונאי הפשוט מהדור הישן.
- 1.לא מכיר ספתא שהיא בונקר, במיוחד ספתא מזרחית. קמפיין מגניב אבל עם באג (ל"ת)אוהב את באומן, בסט 20/01/2016 12:07הגב לתגובה זו