כשהפרומו הופך לתוכן מגרה: איך גורי אלפי ואילה חסון גורמים לנו לרצות עוד
סרט על מגיש טלוויזיה או תכנית על משפחה מתפרקת?
הפרומו ל"היום בלילה" עם גורי אלפי מציג תוכן שנראה לחלוטין כמו קטע מסרט או סדרה שבו אלפי משחק תפקיד דרמאטי. אנחנו רואים את גורי רץ מיד עם תום תכנית טלוויזיה למונית, עוצר בחריקה בביתו אחרי שהחליף בגדים לטריינינג בזמן הנסיעה, עולה על נעלי בית ומשחרר את הכלבה שהיתה קשורה לעמוד כל הערב. אנחנו מבינים שהוא מסתיר את הגשת התכנית מאשתו. אבל סממני הגשת התכנית מתחילים לבצבץ ולהסגיר אותו. האוזניה, האיפור ולבסוף - גלויות התכנית. עד כאן אנחנו שואלים את עצמינו אם מדובר בסרט חדש על אדם שמגיש תכנית או אולי סדרה חדשה על משפחה מתפרקת. אשתו שחושדת בו מזה זמן מה פורצת בבכי. יש לי תכנית לילה אומר לה אלפי בטון אשם. אבל כשאשתו בורחת מהחדר בבכי הוא זועק בטון של "זה לא מה שאת חושבת" – "זה רק בימים של קשת!". הפרומו מפלרטט עם המציאות. אלפי באמת יגיש תכנית לילה. אבל השאר בדייה. החלק שאשתו מרגישה נטושה ונבגדת הוא כבר סמבולי. במקום להגיד "כוכב הטלוויזיה הידוע שמופיע בכל תכנית ופרסומת" – הנרטיב מדבר על המחיר שכוכבות וחשיפת יתר מעוללות. בושה ורצון להסתתר. וכמובן – המחיר שמשלמים על הסתרה. הפרומו גורם לנו למקם את תכנית הלילה החדשה כשונה ממה שאנחנו רגילים לראות (סלב מאחורי שולחן שמראיין עוד סלבס) ולו לרגע. כשהיא תתחיל, מעטה החשאיות יירד ממנה אבל יש סיכוי שרבים מאיתנו ירצו להיות עדים לכך בזמן אמיתי. רייטינג, כאילו. הבלבול בין המציאות לדמיון עושים את העבודה, והמוצר - להלן תכנית הלילה - מקבל במה ששום עריכה מקדמית לא היתה מצליחה לתת.אילה חסון יוצאת לדייט
בדומה לפרומו זה אנחנו רואים פרומו נוסף שבמרכזו מונולוג וידוי של אשה מסתורית שרק צדודיתה מוצגת. "כבר שנים אומרים לי שאנחנו מתאימים. שהוא לא מפחד מנשים חזקות". אנחנו משוכנעים שמדובר בתכנית על זוגיות. איזה משהו late night כזה. או אולי ראיון חושפני עם נשים שננטשו או שהתחתנו או התגרשו או גם וגם ושם. האשה מודדת בגדים ולבסוף נכנסת למכונית. ברור לנו שהיא יוצאת לדייט עם הגבר ההוא שתמיד היה שם מאחורי הפינה וחיכה לה. בשלב שאנחנו כבר יודעים בדיוק על מה זה ורק חשוב לנו לשמוע מתי זה, מסתבר לנו שהוּלכנו שולל. לא זוגיות ולא דייט רומנטי. האשה אינה אלא אילה חסון. וההוא שתמיד התאים לה – ערוץ 10. אילה חסון מגיעה לערוץ 10 וגם פה יש סיפור שהוא חשוב יותר מעריכת תכנים של מגישת החדשות המיתולוגית. אסטרטגית יש משהו יותר מעניין וחשוב מהיותה של חסון מגישת חדשות. חסון היא ה"חיים יבין" החדש של ערוץ 1 והיא עוברת לערוץ 10. הפרומו מציג אותה כנפש שהיתה כלואה בפינה השמרנית והמחייבת של הערוץ של המדינה – ויצאה לחופשי. המעבר שלה לערוץ 10 מדומה לפרק ב' בחיי נישואין. זוגיות מתאימה ובוגרת יותר שהיתה צריכה לחכות עד שתבשיל. הפרומו ממצב את אילה חסון כדמות שטרם מיצתה את מה שיש לה להציע לנו ובו בזמן הוא מעורר בנו תיאבון לקבל ממנה את מה שאולי ערוץ 1 חסם אצלה ומנע מאיתנו, וערוץ 10 – יספק. גם פה מתקיים build up שלא נשען על התוכן על על הרעיון. פרומו או יותר נכון טריילר שלישי מתייחס דווקא לספר. אנחנו לא רגילים להחשף לבואו הצפוי של ספר חדש באמצעות סרטון וידאו. אנחנו רגילים למודעה ב'הארץ', או לחלונות ראווה שמציגים ספר בערימות כדי למצב אותו כרב מכר או כמובן – להשמעה של פיסקה בפרסומת ברדיו. הרומן החדש שנכתב בידי יורם עבר הדני - "אובך" – מעז לפרוץ אל מחוץ למדיום המודפס או המושמע למדיום הפלסטי – הוידאו קליפ.יש ספר. ולראשונה מאז הקמת סטימצקי יש גם טריילר. תודה לחברים שתרמו מזמנם וכשרונם:אריק ווייס - קונספט עיצוב ואפטר.אריאל פרידן - קריינות.אבי זונשיין - עיצוב סאונד. מוזמנים לשתף כמה שיותר. Ariel PridanAvi ZonshineArik Weiss
Posted by Yoram Ever-Hadani on Sunday, December 6, 2015
- 1.פרומואיסט 23/12/2015 14:40הגב לתגובה זואילה חסון מתבזה. כשראיתי. בפעם הראשונה חשבתי שזה פרסומת להיזהר מטרמפים. בעיני פרסומת/פרומו מגעיל ומבזה את הנשים ואת אילה חסון
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
