כשהפרומו הופך לתוכן מגרה: איך גורי אלפי ואילה חסון גורמים לנו לרצות עוד
סרט על מגיש טלוויזיה או תכנית על משפחה מתפרקת?
הפרומו ל"היום בלילה" עם גורי אלפי מציג תוכן שנראה לחלוטין כמו קטע מסרט או סדרה שבו אלפי משחק תפקיד דרמאטי. אנחנו רואים את גורי רץ מיד עם תום תכנית טלוויזיה למונית, עוצר בחריקה בביתו אחרי שהחליף בגדים לטריינינג בזמן הנסיעה, עולה על נעלי בית ומשחרר את הכלבה שהיתה קשורה לעמוד כל הערב. אנחנו מבינים שהוא מסתיר את הגשת התכנית מאשתו. אבל סממני הגשת התכנית מתחילים לבצבץ ולהסגיר אותו. האוזניה, האיפור ולבסוף - גלויות התכנית. עד כאן אנחנו שואלים את עצמינו אם מדובר בסרט חדש על אדם שמגיש תכנית או אולי סדרה חדשה על משפחה מתפרקת. אשתו שחושדת בו מזה זמן מה פורצת בבכי. יש לי תכנית לילה אומר לה אלפי בטון אשם. אבל כשאשתו בורחת מהחדר בבכי הוא זועק בטון של "זה לא מה שאת חושבת" – "זה רק בימים של קשת!". הפרומו מפלרטט עם המציאות. אלפי באמת יגיש תכנית לילה. אבל השאר בדייה. החלק שאשתו מרגישה נטושה ונבגדת הוא כבר סמבולי. במקום להגיד "כוכב הטלוויזיה הידוע שמופיע בכל תכנית ופרסומת" – הנרטיב מדבר על המחיר שכוכבות וחשיפת יתר מעוללות. בושה ורצון להסתתר. וכמובן – המחיר שמשלמים על הסתרה. הפרומו גורם לנו למקם את תכנית הלילה החדשה כשונה ממה שאנחנו רגילים לראות (סלב מאחורי שולחן שמראיין עוד סלבס) ולו לרגע. כשהיא תתחיל, מעטה החשאיות יירד ממנה אבל יש סיכוי שרבים מאיתנו ירצו להיות עדים לכך בזמן אמיתי. רייטינג, כאילו. הבלבול בין המציאות לדמיון עושים את העבודה, והמוצר - להלן תכנית הלילה - מקבל במה ששום עריכה מקדמית לא היתה מצליחה לתת.אילה חסון יוצאת לדייט
בדומה לפרומו זה אנחנו רואים פרומו נוסף שבמרכזו מונולוג וידוי של אשה מסתורית שרק צדודיתה מוצגת. "כבר שנים אומרים לי שאנחנו מתאימים. שהוא לא מפחד מנשים חזקות". אנחנו משוכנעים שמדובר בתכנית על זוגיות. איזה משהו late night כזה. או אולי ראיון חושפני עם נשים שננטשו או שהתחתנו או התגרשו או גם וגם ושם. האשה מודדת בגדים ולבסוף נכנסת למכונית. ברור לנו שהיא יוצאת לדייט עם הגבר ההוא שתמיד היה שם מאחורי הפינה וחיכה לה. בשלב שאנחנו כבר יודעים בדיוק על מה זה ורק חשוב לנו לשמוע מתי זה, מסתבר לנו שהוּלכנו שולל. לא זוגיות ולא דייט רומנטי. האשה אינה אלא אילה חסון. וההוא שתמיד התאים לה – ערוץ 10. אילה חסון מגיעה לערוץ 10 וגם פה יש סיפור שהוא חשוב יותר מעריכת תכנים של מגישת החדשות המיתולוגית. אסטרטגית יש משהו יותר מעניין וחשוב מהיותה של חסון מגישת חדשות. חסון היא ה"חיים יבין" החדש של ערוץ 1 והיא עוברת לערוץ 10. הפרומו מציג אותה כנפש שהיתה כלואה בפינה השמרנית והמחייבת של הערוץ של המדינה – ויצאה לחופשי. המעבר שלה לערוץ 10 מדומה לפרק ב' בחיי נישואין. זוגיות מתאימה ובוגרת יותר שהיתה צריכה לחכות עד שתבשיל. הפרומו ממצב את אילה חסון כדמות שטרם מיצתה את מה שיש לה להציע לנו ובו בזמן הוא מעורר בנו תיאבון לקבל ממנה את מה שאולי ערוץ 1 חסם אצלה ומנע מאיתנו, וערוץ 10 – יספק. גם פה מתקיים build up שלא נשען על התוכן על על הרעיון. פרומו או יותר נכון טריילר שלישי מתייחס דווקא לספר. אנחנו לא רגילים להחשף לבואו הצפוי של ספר חדש באמצעות סרטון וידאו. אנחנו רגילים למודעה ב'הארץ', או לחלונות ראווה שמציגים ספר בערימות כדי למצב אותו כרב מכר או כמובן – להשמעה של פיסקה בפרסומת ברדיו. הרומן החדש שנכתב בידי יורם עבר הדני - "אובך" – מעז לפרוץ אל מחוץ למדיום המודפס או המושמע למדיום הפלסטי – הוידאו קליפ.יש ספר. ולראשונה מאז הקמת סטימצקי יש גם טריילר. תודה לחברים שתרמו מזמנם וכשרונם:אריק ווייס - קונספט עיצוב ואפטר.אריאל פרידן - קריינות.אבי זונשיין - עיצוב סאונד. מוזמנים לשתף כמה שיותר. Ariel PridanAvi ZonshineArik Weiss
Posted by Yoram Ever-Hadani on Sunday, December 6, 2015
- 1.פרומואיסט 23/12/2015 14:40הגב לתגובה זואילה חסון מתבזה. כשראיתי. בפעם הראשונה חשבתי שזה פרסומת להיזהר מטרמפים. בעיני פרסומת/פרומו מגעיל ומבזה את הנשים ואת אילה חסון
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
