המותג שקובע עמדה על תפקידו בחיינו: זה אנחנו, טובים יותר, בזכות קפה עלית
הרבה מים זרמו בקומקום מאז 'העם החליט קפה עלית'. בשנים האחרונות אין זה סוד שכותבת שורות אלו מתלהבת מעבודה אסטרטגית שנעשית עבור המותג עלית, רגע לפני שנכנס למוזיאון (ישראל) וחזר לחיות בינינו, ברחוב, בשכונה.
בין אם מדובר בעולם המתוק שהקביל את עצמו לישראלים בארץ וברחבי תבל, בין אם מדובר בקפה נמס עלית, שחולץ מטביעה באספרסו של לבאצה או נספרסו או של רשת קפה כזה או כהוא, וזכה לתקומה וללגיטימציה ("מי שותה קפה נמס עלית?") והן בדמות ג'וב חדש כמגשר הלאומי על פני עימותים ומתחים אופייניים לנו, הישראלים ("אפשר לפתור הכל על כוס קפה").
לאחרונה מורגשת תמורה משמעותית גם סביב עולם הקפה הטורקי שגם הוא, כמו שאר ניצולי עלית, ראה הכל בחייו, והגיע עד הלום עם הרבה מאד רוח גבית. להזכירכם - פעם היו לעלית ריבוי מותגי קפה כגון נמס אבקתי ומגורען ומיובש בהקפאה - 24 קראט ו-18 קראט וגולד ועוד שמות כמו גם קפה טורקי כגון סהרה ומה לא, במיוחד לפני ובזמן המלחמה המיותרת עם קפה אסם.
אז כיום מנהלת עלית את החזית עם סיירת מצומצמת, כאשר קפה טורקי עלית הופך אט אט ובבטחה לאימפריה שחולשת על כמה טריטוריות. אז קודם כל, החידוש המסעיר הוא שהמותג קבע עמדה מעניינת לגבי תפקידו בחיינו. זה אתה, רק יותר טוב. המשפט הזה נכון גם ברמה הפיזיולוגית וגם ברמה המנטלית.
אז ברור שקפאין מעיר ומעורר ולאחרונה גם נחשפנו לעובדה כי שתיית קפאין לפני פעילות גופנית מעלה את החיוניות ואת היעילות של האימון על פני מספר פרמטרים. מלבד זאת, וסביב העולם הקפאיני הפונקציונאלי, נרקם עולם תרבותי שלם שמפרש את החיוניות והפוקוס שקפה חזק וטוב עושה לנו, כמיצוי הפוטנציאל שלנו או במלים אחרות - אנחנו, רק יותר טובים.
היתרון הפיזיולוגי שקפה טורקי נותן לנו, והשאיפה להיות אדם יותר טוב לסובביו - מצליחים לדור זה בחברת זה בנרטיב של קפה טורקי עלית, בדרכים שונות ולא שגרתיות. אז הסרט הפחות חדש מראה לנו ששותף לדירה ששותה קפה טורקי עלית הוא גם זה שישמור לנו חניה, יתפוס פורץ לילי ויביא לנו דגים טריים שהוא דג בעצמו, או בקיצור - יהיה הכי קרוב לחתן החלומות שלנו.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
סרט זה הגיע אחרי סרט הבחורה המושלמת שתתקן את המנוע, תשתלט על מטוס שעומד להתרסק ותפרגן לבן זוג שלה לנסוע עם החברים שלו לתאילנד אלא ששם עוד לא נפל האסימון שממתג את קפה טורקי כ"אתה רק יותר טוב". בסרט הבחורה הג'דאית יש לנו טיפוסים של שותי קפה טורקי אבל משם והלאה - כל אחד יכול להיות יותר טוב בזכותו.
ההבנה הזו מינפה את שאר המהלכים. כיום יש סרט אחד שמדגיש את האישיות הטובה יותר של שותה הקפה - האח שיפיק לאחותו ולחבר שלה מסיבת רווקים כמו שאין דברים כאלה, וסרט אחר שמדגיש את התמורה הפיזיולוגית של שתיית קפה טורקי לפני אימון - תוכל למכור מכונית בטלפון בזמן ריצה, לקרוץ לבחורות אגב ניצחון במשיכה חבל ואפילו להפוך על הדרך לסלב שנתן את השם שלו למותג נעלי ספורט.
ב-2 הסרטים כמו גם בקודמים מופיע אביב אלוש כדמות בדיונית שלוחשת לדמות שמלגלגת על שותה הקפה, ומתאר את המדרגה הקטנה - גדולה שהקפה ירים אותנו עליה. הטון והסטייל ששמור לקפה הטורקי בארצנו - עגה עממית מחוספסת שמוסיפה ארומה ושורשים למותג ומרחיקה אותו מה'אוקיינוס האדום' של האספרסו והקפה - גורמה שהולך ותופס מקום משמעותי בתודעה שלנו ובמדף.
בהמשך לרעיון ה"אתה, רק יותר טוב" מתפתח המותג קפה טורקי עלית גם למחוזות של אפליקציית כושר שמה שהופך אותה לייחודית (בנוף אינספור אפליקציות הכושר) זה שהיא מכירה אותנו יותר ויותר, מתאימה לנו תכנית אימון אישית, מוציאה אותנו למתקני כושר בשכונה שלנו, ומארגנת אותנו בקבוצות כושר - בקיצור - הנה שוב קפה טורקי הוא 'אחד מהחבר'ה'. הוא יעדיף אותנו מתאמנים בגינה השכונתית עם החבר'ה מהמילואים מאשר צולחים, אינדיבידואלית, בשחייה, את הגיברלטר.
על אנשים טובים ומוזרים
ועוד במקביל, יוצא קפה טורקי אל הרחובות (שוב) ומציע לנו בשפתו המצחיקה להיות אנשים יותר טובים. במספר איורים אפשר לראות "אותנו" במצבים מוכרים כמו חוף הים, הפארק או האוטובוס. "זה אתה" ו"זה אתה רק קצת יותר טוב" הולך ומתחמם ונהיה "זה אתה רק הרבה יותר טוב" כאשר נקום לאשה הקשישה באוטובוס, נאמץ כלב או ננקה את הלכלוך בחוף.
מצד שני - אומר לנו קפה טורקי - תיזהרו לא להפוך ליפי נפש הזויים. אנחנו בקפה טורקי עלית חושבים שלא צריך להיסחף. משם הרעיון להראות אותנו "הרבה יותר טובים וקצת מוזרים". במקרה של המודעות הספציפיות - לעשות מסג' רגליים לקשישה, לאמץ חמישה כלבים או לשאוב את כל החול בשואב אבק - זה כבר לא בבית ספרנו, אומר לנו המותג שרוצה להשאר שפוי וארצי ובעיקר - להמשיך הלאה עם החבר'ה מהשכונה כי זה בית הגידול שלו ושם הוא פורח.
קפה טורקי עלית יודע איך לפתח מערכת יחסים עם הסביבה באופן שהולם אותו ואת אישיותו, בלי לחרוג מגבולות האמינות שלו ובלי להפוך למזוייף או פילאנתרופ, ובכל זאת הוא מקדם אותנו ולא רק מתרפק על העבר. להיפך, הוא רותם אותו ומשתמש בו כדי להמשיך הלאה.
- 1.מי זה הקריין בסרט האנימטיבי של האפליקציה? (ל"ת)מנהל שיווק 24/11/2015 15:00הגב לתגובה זו
- זיסר 25/11/2015 14:12הגב לתגובה זוזה הקריין החתיך
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
