AIG ומילקי גולד: מי מצחיק איכותי וסאטירי ומי מחדש בלי להכנס לתבניות?
אחרי שנים לא מעטות שהמותג AIG לא מצליח לבשר בשורה פורצת דרך, מתלבשת AIG על תרבות הנהיגה בארץ ונכנסת בה בכל כוחה.
מריאנו הוא מורה לנהיגה, והוא מגלם את אחת הדמויות הכי טובות שלו: איש שפל, נקלה וערמומי שמקדיש את חייו לדפוק את המערכת. מה שטוב בפרסומת של AIG זה לא ש90% מהפרסומת מראים לנו את העולם הישן כי את זה ראינו כבר בפרסומות (סלקום עם משיח, 9 מליון עם המזכירה של שוקה). מה שטוב בקונספט של AIG הוא שאנחנו לא מבינים רק מה לא' אלא מה כן, וה'מה כן' הוא בשורה סוחפת לא פחות ממה שה'מה לא' מצחיק.
נהיגה זו תרבות ודרך ארץ, מודיע לנו אפי המורה. אבל בחו"ל... פה בארץ (לעומת זאת) – מלחמה, ואפי ילמד אתכם איך לנצח. הקליפ מצחיק ואיכותי מבחינה סאטירית. הוא משמש מראה לא נעימה אם כי מצחיקה של נוכחותנו האגרסיבית וחסרת החמלה על הכבישים. אפי מלמד את התלמידים (טייפקאסטינג של 'חננות') איך ל"נגן" על הצופר (ביד פתוחה, תן דרור), להחנות עם פח אשפה, לא לתת לאמבולנס דרך ("אני מאוכזב ממך") ולא לאותת. כי לא צריך שכולם ידעו לאן אתה נוסע.
כשאפי פוגש בתלמיד בוגר בית הספר שלו לנהיגה שאומר שמה שהוא למד זה לנהוג באחריות ובהזהירות הוא חש נבגד. הסיבה – AIG מעודדת נהיגה זהירה. עבור אפי לנהוג בזהירות זה לחלשים. הוא מסמל את הדור הישן של הקטגוריה. הג'ונגל על הכבישים נובע מהעדר מניע לנהוג אחרת תרתי משמע.
- ענקית הביטוח מתמוטטת והמשקיע שהופך למיליארדר מקריסת הבנק המרכזי
- כשהביטוח נכשל - העליון עומד לצד הקטינה שנפגעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם אנחנו יוצאים לשתות, והרבה, מציע לנו אפי – עלינו להקפיד לקחת איתנו נהג תורן. שיקחו לו את הרשיון, למה לנו? לעומתו – אומרת לנו AIG - "למה לחתוך בכביש כשאפשר לחתוך בביטוח?"
חברת AIG מציעה לא רק 'מחיר' טוב אלא תרבות חדשה תמורת ה'תרבות' הקודמת. היא מובילה אג'נדה של נהיגה זהירה לא כמס שפתיים ולא כתרומה לקהילה 'מהצד', אלא כליבת העסק. בכך היא מתרחקת למעשה מההתעסקות ב'משתלם' או 'כדאי' בהצעת המכר שלה, ומצטרפת לשדרת מותגים מודרניים ששואפים, להפוך את העולם למקום טוב יותר ולו רק מהזווית שלהם.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
מילקי גולד// לחדש ולא להיכנס לתבנית
בהמשך לסרט הקודם בו מציגה בחורה את החבר שלה למשפחה שבחנה אותו במבחן המילקי, הפעם מציג הבחור את החברה שלו להורים. אי הבנה קטנה סביב המילה 'גולד' מובילה לשרשרת אסוציאציות פראנואידיות מטעם המשפחה סביב חמדנותה חסרת השובע של הארוסה. ההורים, האחות והאחים (התאומים) נסחפים עד להסכם ממון בבית משפט כדי להגן על רכושם וירושתם מפני גרגרנותה של המיועדת החדשה. כשמסתבר שהיא ביקשה מילקי גולד רווח להם וכשהאמא אומרת "טוב, יש לה טעם טוב" ברור שקשה לה להודות בטעות ולפרגן.
מילקי שומר מצד אחד על משנתו עתיקת היומין הלא היא הגרגרנות המשחיתה. לא סתם פורצים בני משפחת הבחור בריקוד אירי סוער – אייטם אופנתי המוני. לא סתם הם מדמיינים חופה שנפתחת כמו במה במחזמר הוליוודי קיטשי, ולא סתם הם משליכים עליה את הפנטזיות הרכושניות של עצמם. לא פלא כי מילקי מוציא מאיתנו את החזיר הגרגרן.
האתגר בפרסומות של מילקי הוא לחדש ולא להיכנס לתבנית. מילקי, במהות המותג, לא די לומר שהוא טעים מאד מאד אלא לשרטט הידרדרות מוסרית כלשהי. החמדנות משחיתה וזה יכול לשחק תפקיד ב'קרב על המילקי' משנות השמונים או ב'מילקי הורס' או בסצנה החדשה של אנשים שמנסים להתקבל למשפחה שמילקי אצלה הוא חלק מערכי היסוד – ומועדים.
סרט זה מזכיר מאד סרט ישן "מילקי הורס" שגם בו יש סצנת בית משפט כשסנדי בר נאשמת בהתפתות למילקי שתפקידו כמובן להיות 'הורס' תרתי משמע.
ההבטחה של מילקי להיות כל כך מפנק ומשובח עד כדי ערעור יחסים נפרעת פה שוב, כאשר החידוש בחווית הטעם שמציע מילקי גולד זוכה לדראמה 'מילקית' משובחת - כדרכו בקודש של מילקי.
- 7.סיפרתי לכם שמריאנו היה החבר שלי בתיכון? (ל"ת)שקד פרסומאית על 18/11/2015 16:33הגב לתגובה זו
- 6.משהי 18/11/2015 10:05הגב לתגובה זוולגמרי עושה שיקוף על ההתנהגות שלנו. AIG שיחקו אותה.
- 5.גיא 17/11/2015 19:15הגב לתגובה זווואו את לא מפסיקה להפתיע אותי. את מדברת על AIG אבל לא מתייחסת לעובדה שכבר יש שני מותגים ״מצחיקים״ בקטגוריה? ולגבי האסטרטגיה - כמה זמן היא תחזיק? 2 קמפיינים? שלושה? בעוד שנה אף אחד לא יזכור את זה ומה שישאר זה מריאנו מספר בדיחות
- 4.מייקל 17/11/2015 16:26הגב לתגובה זוכמה חארטה כמה????
- 3.מריסול?? 17/11/2015 14:54הגב לתגובה זומאיה דגן אנסה לסדר לך עבודה . בנתיים קחי משהו להרגעה : מסכנה שחי
- 2.בשיר 17/11/2015 13:26הגב לתגובה זולא יכול להיות שאת אוהבת את הפרסומת הפוגעת, המנדנדת והמיושנת הזאת. הפרסומת שלא עושה שום חשק לאכול מילקי (וזה קשה) לא יכול להיות. זה נכון שהוא מזכיר סרט מלפני עשרים שנה, אבל עברו מאז עשרים שנה.
- 1.AIG היה מצחיק לולא הבדיחה הייתה על חשבוננו (ל"ת)אחד העם 17/11/2015 12:30הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
