עטרה בילר AIG
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

AIG ומילקי גולד: מי מצחיק איכותי וסאטירי ומי מחדש בלי להכנס לתבניות?

2 פרסומות חדשות מהשבוע האחרון במוקד הטור השבועי של אסטרטגית המיתוג עטרה בילר. מסכימים שמריאנו מציג את אחת הדמויות הכי טובות שלו?
עטרה בילר | (7)

אחרי שנים לא מעטות שהמותג AIG לא מצליח לבשר בשורה פורצת דרך, מתלבשת AIG על תרבות הנהיגה בארץ ונכנסת בה בכל כוחה.

מריאנו הוא מורה לנהיגה, והוא מגלם את אחת הדמויות הכי טובות שלו: איש שפל, נקלה וערמומי שמקדיש את חייו לדפוק את המערכת. מה שטוב בפרסומת של AIG זה לא ש90% מהפרסומת מראים לנו את העולם הישן כי את זה ראינו כבר בפרסומות (סלקום עם משיח, 9 מליון עם המזכירה של שוקה). מה שטוב בקונספט של AIG הוא שאנחנו לא מבינים רק מה לא' אלא מה כן, וה'מה כן' הוא בשורה סוחפת לא פחות ממה שה'מה לא' מצחיק.

 

נהיגה זו תרבות ודרך ארץ, מודיע לנו אפי המורה. אבל בחו"ל... פה בארץ (לעומת זאת) – מלחמה, ואפי ילמד אתכם איך לנצח. הקליפ מצחיק ואיכותי מבחינה סאטירית. הוא משמש מראה לא נעימה אם כי מצחיקה של נוכחותנו האגרסיבית וחסרת החמלה על הכבישים. אפי מלמד את התלמידים (טייפקאסטינג של 'חננות') איך ל"נגן" על הצופר (ביד פתוחה, תן דרור), להחנות עם פח אשפה, לא לתת לאמבולנס דרך ("אני מאוכזב ממך") ולא לאותת. כי לא צריך שכולם ידעו לאן אתה נוסע.

כשאפי פוגש בתלמיד בוגר בית הספר שלו לנהיגה שאומר שמה שהוא למד זה לנהוג באחריות ובהזהירות הוא חש נבגד. הסיבה –  AIG מעודדת נהיגה זהירה. עבור אפי לנהוג בזהירות זה לחלשים. הוא מסמל את הדור הישן של הקטגוריה. הג'ונגל על הכבישים נובע מהעדר מניע לנהוג אחרת תרתי משמע.

אם אנחנו יוצאים לשתות, והרבה, מציע לנו אפי – עלינו להקפיד לקחת איתנו נהג תורן. שיקחו לו את הרשיון, למה לנו? לעומתו – אומרת לנו AIG -  "למה לחתוך בכביש כשאפשר לחתוך בביטוח?"

 

חברת AIG מציעה לא רק 'מחיר' טוב אלא תרבות חדשה תמורת ה'תרבות' הקודמת. היא מובילה אג'נדה של נהיגה זהירה לא כמס שפתיים ולא כתרומה לקהילה 'מהצד', אלא כליבת העסק.  בכך היא מתרחקת למעשה מההתעסקות ב'משתלם' או 'כדאי' בהצעת המכר שלה, ומצטרפת לשדרת מותגים מודרניים ששואפים, להפוך את העולם למקום טוב יותר ולו רק מהזווית שלהם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מילקי גולד// לחדש ולא להיכנס לתבנית

בהמשך לסרט הקודם בו מציגה בחורה את החבר שלה למשפחה שבחנה אותו במבחן המילקי, הפעם מציג הבחור את החברה שלו להורים.  אי הבנה קטנה סביב המילה 'גולד' מובילה לשרשרת אסוציאציות פראנואידיות מטעם המשפחה סביב חמדנותה חסרת השובע של הארוסה.  ההורים, האחות והאחים (התאומים) נסחפים עד להסכם ממון בבית משפט כדי להגן על רכושם וירושתם מפני גרגרנותה של המיועדת החדשה. כשמסתבר שהיא ביקשה מילקי גולד רווח להם וכשהאמא אומרת "טוב, יש לה טעם טוב" ברור שקשה לה להודות בטעות ולפרגן.

 

מילקי שומר מצד אחד על משנתו עתיקת היומין הלא היא הגרגרנות המשחיתה. לא סתם פורצים בני משפחת הבחור בריקוד אירי סוער – אייטם אופנתי המוני. לא סתם הם מדמיינים חופה שנפתחת כמו במה במחזמר הוליוודי קיטשי,  ולא סתם הם משליכים עליה את הפנטזיות הרכושניות של עצמם. לא פלא כי מילקי מוציא מאיתנו את החזיר הגרגרן.

האתגר בפרסומות של מילקי הוא לחדש ולא להיכנס לתבנית. מילקי, במהות המותג, לא די לומר שהוא טעים מאד מאד אלא לשרטט הידרדרות מוסרית כלשהי. החמדנות משחיתה וזה יכול לשחק תפקיד ב'קרב על המילקי' משנות השמונים או ב'מילקי הורס'  או בסצנה החדשה של אנשים שמנסים להתקבל למשפחה שמילקי אצלה הוא חלק מערכי היסוד – ומועדים.

סרט זה מזכיר מאד סרט ישן "מילקי הורס" שגם בו יש סצנת בית משפט כשסנדי בר נאשמת בהתפתות למילקי שתפקידו כמובן להיות 'הורס' תרתי משמע.

 

ההבטחה של מילקי להיות כל כך מפנק ומשובח עד כדי ערעור יחסים נפרעת פה שוב, כאשר החידוש בחווית הטעם שמציע מילקי גולד זוכה לדראמה 'מילקית' משובחת -  כדרכו בקודש של מילקי.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    סיפרתי לכם שמריאנו היה החבר שלי בתיכון? (ל"ת)
    שקד פרסומאית על 18/11/2015 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    משהי 18/11/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    ולגמרי עושה שיקוף על ההתנהגות שלנו. AIG שיחקו אותה.
  • 5.
    גיא 17/11/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    וואו את לא מפסיקה להפתיע אותי. את מדברת על AIG אבל לא מתייחסת לעובדה שכבר יש שני מותגים ״מצחיקים״ בקטגוריה? ולגבי האסטרטגיה - כמה זמן היא תחזיק? 2 קמפיינים? שלושה? בעוד שנה אף אחד לא יזכור את זה ומה שישאר זה מריאנו מספר בדיחות
  • 4.
    מייקל 17/11/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    כמה חארטה כמה????
  • 3.
    מריסול?? 17/11/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    מאיה דגן אנסה לסדר לך עבודה . בנתיים קחי משהו להרגעה : מסכנה שחי
  • 2.
    בשיר 17/11/2015 13:26
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות שאת אוהבת את הפרסומת הפוגעת, המנדנדת והמיושנת הזאת. הפרסומת שלא עושה שום חשק לאכול מילקי (וזה קשה) לא יכול להיות. זה נכון שהוא מזכיר סרט מלפני עשרים שנה, אבל עברו מאז עשרים שנה.
  • 1.
    AIG היה מצחיק לולא הבדיחה הייתה על חשבוננו (ל"ת)
    אחד העם 17/11/2015 12:30
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.