מאסטרפיס: קמפיין ישראכרט וגוגל לקח רעיון שחוק של קניות במבצע והפך אותו לחג מטורף
באמת, אבל באמת שסף הגירוי לפרסומות על שופינג באינטרנט נשחק עד דוק. אין רגע שאנחנו לא נחשפים לעוד ועוד מסרים אונליין ואופליין שמציעים לנו את הבנאלי מכל - אפשר לעשות קניות ברשת, וגם: יש כמה ימים של מבצעי הנחות, כדאי לכם.
הרעיון עצמו הפך שחוק לחלוטין וכאשר קבוצה גדולה של עסקים מתאגדת כדי לתת הנחות ביומיים מרוכזים זה נשמע הכי משעמם, הארד סייל, והכי 'אנחנו נואשים וחייבים להיפטר מסחורה' שיכול להיות. אלא אם כן הופכים את זה למאסטרפיס. כלומר מאסטרפס...
וזה מה שקרה. ישראכרט וגוגל חברו יחד לקבץ רשימה נכבדת של עסקים שיעניקו לכולנו הנחות ביומיים מרוכזים, אבל במקום לצעוק (בצבעים של צהוב ואדום הלא הם צבעים של מבצעי הנחות), נולד המושג "חג הקניות הישראלי ברשת". מאותו רגע הופך מבצע ההנחות מצרחני לקדוש. ישראלים כמו ישראלים אוהבים את החגים ונכנסים, אוטומטית, למצב רוח, איך לומר, חגיגי.
מצב רוח חגיגי ישראלי פותח את הלב, פותח את הארנק ושולח אותנו לקניות. באופן אוטומטי אנחנו עורגים לימים שהחגים היו יותר ממה שהם כיום כי אנחנו, כעם, היינו יותר ממה שאנחנו כיום.
- תשכחו מפסח וראש השנה: את הקניות עושים בחגים החדשים
- מצעד הפרסומות של אייס יוצא לקניות – ואתם הולכים לשלם על זה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מובל על ידי מספר קליפים ואתר ייעודי שרובם ככולם מכניסים אותנו לעולם נוסטלגי אך מטורף שאינו אלא קומבינציה של מזמן מזמן וממש היום. הקליפים מכסים את המהלך כאילו באמת מדובר בחג שקיים עשרות שנים. חג עם מנהגים מושרשים שנראה קצת כמו פסח, שבועות ויום העצמאות גם יחד.
הקליפ הראשי מציג את הגבעטרון בשיר שנראה ונשמע כמו מקבץ שירי הגבעטרון לדורותיהם, שדי מהר יורד מהפסים כש'עורו אחים הקיצו אחיות' הופך לשיר שמציע לנו לרכוש בעיקר דברים הזוים כגון רופא מתנפח או כובע של היפסטר בצורה של בננה.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
יובל סמו בתפקיד קיבוצניק מסולסל שיער שקצת מכסיף משתלב היטב בקבוצה הגבעטרונית, ויחד עם זאת מסמל את מופרעות הקונספט. דודא לקניות. שזה אומר - העיקר לקנות לא חשוב מה. במיוחד דברים שלא צריכים בכלל. בתוך הקליפ משובץ, בקטנה, קונפליקט מוכר בין אהבת החמריות והשופינג חסר הרסן לבין ערכי הקיבוץ והסוציאליזם ("בסוף היום יושבה וחושבה...לא צריכה דבר - צריכה רק אותך") שמכניס עוד קצת צבע סאטירי לסצנה.
בעוד קליפ בשחור לבן ובסטיילינג של אולפן טלוויזיה פאטתי של פעם, שרה זמרת סיקסטיז שיר הלל לפצפצים שאורזים זוג נעלי סטילטו, אותם רכשה אחרי שנתפס לה העכוז מישיבה ממושכת מול shopping.il על השזלונג. הלחן לא היה מבייש את להקת חיל הים בפסטיבל הזמר והפזמון. סמו והסולנית לבושים בבגדים תואמים סטייל 'אילן ואילנית' כשסמו מנגן על פצפצים ומפיק קולות רקע של קסטנייטות.
קליפ נוסף הוא קליפ הכרזה על חג הקניות בקריינות שהיא הכלאה בין דן כנר לחיים יבין מתובל בששי קשת. ההכרזה מציגה "מחרוזת להקות" - גבעטרון/ להקת מחול/ טריפונס ששר את הפזמון "הוסף לסל" ולהקת בנים חסידית, נגיד מברוקלין.
בקליפ ההדרכה, שהוא קליפ נוסף, אנו למדים מה עלינו לבצע כדי להשתתף בחג כמו לדוגמא לפנות את הבויעדם וכמובן, בין השאר, לעשות מאסטר פס - כרטיס האשראי של ה'חג'.
גם בקליפ ההדרכה יש ביקורת מרושעת, בקטנה, על השחיתות הציבורית בימים בהם היה רק ערוץ שידורים אחד, כשסמו הקריין מודה בפאתוס לכל האנשים בלעדיהם כל זה לא היה קורה, רובם ככולם שייכים למשפחה אחת. מרגוזה.
צריך הרבה דמיון ואומץ ללכת למחוזות אבסורדיים כמו קמפיין חג הקניות, ועדיין להיות נהיר, ברור ומדוייק. במלים אחרות - כל דבר שחוסך ממני מבצעי הנחות צווחניים - שווה הצדעה. או ברוח הקמפיין - דקה דומיה לכבוד.
ועוד משהו: כן, היה כבר גבעטרון בברייק
כדי לא לצאת איגנורנטית לחלוטין, חשוב להעלות מן האוב את קליפ סלקום ווליום עם הגבעטרון כתרופה הקודמת למכה. לפני שהטוקבקים יביאו אותו כ'מקור'. אז מבעוד מועד חשוב לי גם להביאו וגם לשלול מראש את האפשרות כי מדובר בהעתקה. הגבעטרון הוא טאלנט בדיוק כמו כל טאלנט אחר. השימוש בו כאייקון הסטורי אל מול הקידמה (כמו גם בסלקום ווליום וגם בקליפ הגבעטרון של חג הקניות) הוא שימוש לגיטימי שאיננו הרעיון עצמו אלא האופן בו מוגש הרעיון.
זה כמו להגיד ש-2 פרסומות עם בר רפאלי מעתיקות זו מזו או חלילה גל גדות. אז זהו שלא. מותר לעשות שימוש בטאלנט שמסמל יופי או יושן או מגוחכות (עיין ערך יובל סמו בכבודו). מדובר בחשיבה חסכונית. כאשר מישהו מסמל 'צריבה' קוגניטיבית, הוא מקפל בתוכו ערכים שלא צריך להטמיע מאפס ולכן בדיוק ישנם פרזנטורים בפרסומות.
- 6.דני 12/11/2015 10:26הגב לתגובה זוחברים , זה תרגום של פסיכולוגית ..מה מתפלאים ? צרכים כתבה אז נותנים למי שעושה הערכות למכוני מיון השמה ...לייצר פרשנות עלובה . מביך
- 5.אלירן 12/11/2015 08:18הגב לתגובה זוחפשו בגוגל
- 4.גרין 11/11/2015 11:13הגב לתגובה זוחד משמעית אכול קנאה - בא לי לעשות כאלה כל היום
- 3.שי 10/11/2015 15:20הגב לתגובה זותכנסי לכתבה על הקמפיין של ג׳ון לואיס ותביני את המשמעות של מאסטרפיס. מציע לך לא להשתמש כל כך בקלות בטרמינולוגיה מפוצצת. לא כל קמפיין נחמד ואפילו טוב הוא יצירת מופת
- עטרה 10/11/2015 18:16הגב לתגובה זוגון לואיס עשוי לעילא וכל שנה אני עוקבת אחריו ובכל זאת פחות מאתגר לקשר ביןצמתנות חג המולד לבדידות מאשר לעשות את המהלך של חג הקניות. בשני יש הרהה מחסומים ותבניות שצריך לשבור. בראשון יש תבנית חצי מוכנה. צריך.פשוט לא להרוס.
- לא שי 10/11/2015 17:34הגב לתגובה זולא להשתמש כל כך בקלות במילה מאסטרפיס. בטח לא כשהפרסומת שאתה מדבר עליה היא הגרועה ביותר שג'ון לואיס עשו ב-5 שנים האחרונות.
- כן שי 11/11/2015 12:57אני מציע לשניכם לראות את הסרט של ג׳ון לואיס ובסיומו להיכנס ללינק continue the story בשביל לראות עד כמה מדובר במהלך שיווקי שהוא מאסטרפיס. לא ״פרסומת״ אלא ״מהלך שיווקי״. אני מקווה שאתם מבינים את ההבדל... תראו את התוכן, תראו את האפליקציה שהם יצרו עם משחק על הירח, תראו את המרכיב החינוכי לילדים בתוך הקמפיין הזה, את החיבור החברתי לעמותה שנקראת age uk ועוזרת למיליון קשישים בריטים להיות פחות בודדים. תראו את ליין המרצ׳נדייז המקסים שהם עשו עבור המהלך. אולי גם תלמדו מה הם עשו בנקודות המכירה שקשור לקמפיין (הציבו טלסקופים שבהם אנשים יכולים לצפות בירח ואפשרו לאנשים לקבל תמונה שלהם ״על״ הירח) על הדרך אתם גם מוזמנים להיכנס לטוויטר ולחפש את ההאשטג #manonthemoon ולראות את אלפי השיחות, את הפרודיות על הקמפיין (בתמיכת המותג כמובן) ועוד. זה כמובן לפני שאני מתייחס לעובדה ש-12,000,000 (12 מיליון!) אנשים צפו בסרטון בתוך חמישה ימים. אחרי שתראו את כל זה אולי תבינו למה מדובר במאסטרפיס וממש לא ב״פרסומת״ הגרועה ביותר של ג׳ון לואיס בחמש השנים האחרונות ולמה אי אפשר להשוות את המהלך הזה לסדרת הסרטונים הנחמדה מאוד של ישראכראט. עם כל הכבוד עטר
- 2.פומפיה 10/11/2015 14:50הגב לתגובה זוהפעם הראשונה של הגבעטרון בפרסומות ממש לא הייתה בסלקום. למעשה, סלקום זאת הייתה העתקה מפרסומת למשקה האנרגיה XTC של זרמון גולדמן, שם הגבעטרון ביצעו שיר דאנס. אם את מסייגת את עצמך, לפחות תדייקי.
- ירון 10/11/2015 17:43הגב לתגובה זושבי ותפסיקי להתלהם איילונית
- 1.ההוא שזוכר 10/11/2015 12:36הגב לתגובה זומקהלת ילדים דוסים הייתה גם בקליפ פרומו של ערוץ 24 .

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.