DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

פרסומת "תיירי ה-WIFI" של 012 - לוכדת את התייר הישראלי באבחנה מדויקת להחריד

מיתוג מתחיל בדיוק במקום שהמוצר הקונקרטי מסתיים. חבילות גלישה במחיר כזה וכזה הן מוצר גנרי אבל אבחנה אנתפרולוגית כמו זו של 012 מצליחה להרחיק את הדיל הכספי ממיקומו הבנאלי וההארד סיילי אליו אנחנו רגילים
עטרה בילר |

מיתוג מתחיל בדיוק במקום שהמוצר הקונקרטי מסתיים. כל עוד חבילות גלישה לחו"ל זה רק חבילת גלישה לחו"ל במחיר כזה וכזה, שכולל ככה וככה - המוצר גנרי, פרוץ לתחרות מצד כל מי שמציע חבילת גלישה במחיר כזה או אחר. אלה כוללים הודעות טקסט יוצאות ואלה כוללים רק נכנסות, ההם גובים פר ג'יגה וההם פר יום - מה שקורה זה שקשה מאד להגן על המחיר, והמעמד האסטרטגי של המותג נשחק עד דוק כי מהר מאד מדרדרים לשוק במובן של שוק הכרמל.

כדי להניח את חבילת הגלישה של חו"ל על פלטפורמה עם משמעות, ממתגת חברת 012 את מה שהיא קוראת לו "תיירי ה WIFI". לצורך העניין הופכת החברה את התיירים, שיוצאים מדרכם וממסלולם כדי להשיג תקשורת אשר איננה סלולארית ועל כן אינה עולה כסף, למעין אבחנה אנתרופולוגית. כמו ציפורים נודדות או להקת חיות פרא שמתנהגות בצורה מסויימת כדי להשיג מזון או מחסה.

 

האבחנה מדוייקת להחריד. מי לא חסך את הכסף עבור גלישה בחו"ל ומצא את עצמו מסתובב במקומות מגוחכים ולא קשורים רק כי הבין שניתן להתחבר בהם ל-WIFI? מי לא שינה את יעד הטיול שלו ולו לרגע רק כדי להשיג WIFI?

חשוב לציין ולהזכיר שעד לא מזמן לא העזנו לגלוש סלולארית מחו"ל כי זה תמיד היה יקר באופן לא הגיוני ואפילו היה סממן של האלפיון העליון. אדם שגלש באינטרנט מהסמארטפון ככה סתם על גבי 3G ברכבת או באמצע הרחוב שידר גב כלכלי שלו או של מקום העבודה שלו. מאז כניסת התחרות לשוק הסלולארי וירידת המחירים הכללית, התחלנו לרכוש חבילות גלישה סלולארית בעלויות סבירות לכל נפש גם מחוץ לישראל. אז זהו שכנראה חלקנו עוד לא ואולי לא בהכרח מ 012.

כדי להעביר את המסר הזה, חשוב לטפל עדיין באלה שחיים בעבר וחושבים שכאשר נוסעים לחול חוסמים כל אפשרות לגלוש סלולארית מהמכשיר ומתחילים לרדוף אחר ה-WIFI.

הסרטון מציג את 'תיירי ה-WIFI' כזן של תיירים שלמעשה הורס לעצמו את הטיול במטרה למצוא חיבור WIFI לשם סימוס ב-WhatsApp או שימוש באי מייל. התרמליאי שמוצא את עצמו, במקום בטרק בהימלאיה, במחלקת חזיות בחנות כל בו, התייר שמטפס על עמוד של בית דירות והבחורות שהתמקמו בבית קפה, ומזמינות עוד ועוד כוסות מים רק כדי להצדיק את האפשרות להמשיך לשבת שם, ולגלוש. רובם ככולם מוגחכים ופאטתיים ובעיקר מזכירים לנו מישהו, כלומר את עצמינו בשלב כזה או אחר של חיינו, בנסיעה כלשהי למקום כלשהו.

איל קיציס נכנס לתפקיד אנתרופולוג שמתאר את "הזן המיוחד והקדום הזה של תיירים שמקורם לרוב בנתב"ג" ובכך מגחיך אותם ולמעשה את כולנו וכמובן מציע לנו להפסיק להשתייך ל'זן' הזה אם ניהנה מטיול ונקיים את יעדיו כמתוכנן. זאת כמובן אם נרכוש חבילת גלישה מהמותג אותו הוא מייצג מזה זמן רב. 012.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ההצעה טובה כי היא זזה מהצעת מכר ומחיר להצעה להפסיק להשתייך לזן אחד של תיירים ולהתחיל להשתייך לזן אחר של תיירים שהולכים לאן שהם רוצים באמת. אהבתי את האופן שבו הסיפור האנתרופולוגי מרחיק את הדיל הכספי ממיקומו הבנאלי וההארד סיילי אליו הוא ואנחנו רגילים, אל מקום שממתג את התייר, למעשה אותי ואותך, בו ברגע שאנחנו הופכים לתיירים.

 

ועוד משהו על פרסומת Pilot Frixon

גם הפרסומת לפיילוט פריקשן (Pilot Frixon) העט המחיק הצליחה כנגד הבנאליה הכמעט ברורה מאליה כאשר מגיעים לעטי פלסטיק. אפילו אם הם מחיקים. אין דבר יותר גנרי בחיינו מעט, ומכל העטים הפיילוט הוא העט הכי 'קומודיטי' שיש. אגב, המתחרה העיקש שלו הוא Bic שהבין שאם הוא לא יתפתח למשהו גדול יותר מרק עט, הוא לא יהיה, וכיום הוא מתגאה ב"לייצר פתרונות שמקלים על חיי היום יום שלנו" - מה שמאפשר לו להיכנס למציתים וסכיני גילוח ועוד חפצי יום יום. מה לא עושים כדי להתחזק אסטרטגית?

אז אם נחזור לפיילוט, איפה הזמנים שהיו נותנים עט פרקר או בלוגראף לבר מצווה? יש עוד 4 וחצי אנשים שזוכרים את זה אבל מאז שחדר המחשב לחיינו הכתיבה הידנית הפכה פחות רלוונטית, ויחד עם זה הלכה והתנדפה החיבה היתרה שרחשנו לעטים כדוריים שלא לומר עטים נובעים. הפיילוט מוצא אותנו בתקופה אדישה לחלוטין לעט הכדורי הפלסטי אותו אנחנו קונים בקופסאות כמעט כמו סיכות שדכן או ניירות למדפסת. הפרסומת לפיילוט המחיק מחזירה לקדמת הבמה את העט ועושה עניין די גדול מהאפשרות למחוק את מה שכתבנו.

מה שיפה בה זה שהיא מתרחקת מהפונקציונאליות של כתיבה מחיקה. העובדה שלמחוק מה שכתבנו עוזר למסמך להיות נקי ואסטטי וחוסך לנו העתקה למסמך חדש היא קרה ולא מעניינת למרות שהיא הסיבה לכך שנשתמש בעט מחיק. לעומת זאת, היצר למחוק מה שלא נראה לנו, בחיים, הופך את המחיקה למעניינת ומעוררת הזדהות. הפרסומת מראה קליפ מאוייר בעט פיילוט פריקשן של בחור שמביא חבר לדייט ובכך מעורר את כעסה של הבחורה , שמחליטה, לכן, למחוק אותו. במקביל יש קליפ של בחור שמציע לשכנה סטייק מהברביקיו שלו אבל מוחק אותה לאחר שהיא מוכנה לאכול רק סלט.

 

 

מה שלא מתאים - מוחקים. מדובר בשאיפה להכחיש או להתחרט שהיא גדולה מהמחיקה הטכנית. אי אפשר לדבר על העט המחיק בלי לדבר על החבר הטוב ביותר שלו - Tippex. גם טיפקס מדבר על טעויות שהיינו רוצים למחוק ולמעשה על עולם טוב יותר ששואף לטעות פחות. תובנה דומה שגם היא, בדומה לפיילוט פריקשן, שולפת אותנו מהשיעמום המוצרי למטאפורה שהיא יותר קרובה לליבנו, מחברת אותנו רגשית למותג ובסופו של יום גם תגרום לנו לרכוש ולהשתמש במוצר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.