יופלה יאנצ' וכיף: חזרה על מנטרה לא תמיד טובה - אחת עושה זאת בחטא, שניה בחסד
באופן שמצוי על סף הזלזול בצופה, מנהל יופל'ה מהלך שמתאים יותר לתקופת החרוזים של "כל אשה לוקחת אמה כל אשה יודעת למה" מאשר לשנת 2015. השאיפה "בואו נייצר מטבע לשון" על פיה כל מה שנגמר בנון סופית יקבל "צ'" מאולצת אבל בעיקר מיושנת.
בעבר, כשנחשפנו לפרסומות בשניים שלושה מקומות - הג'ינגל ברדיו, הסלוגן בעיתון ואולי שלט החוצות, היה טבעי לאמץ את החריזה ולשלוף אותה סתם ככה באמצע משפט. 'מוצר מצויין' היה מקבל את הסיומת 'של שמן כמובן'. 'אין כמוני' היה מכריח אותנו להשלים את המשפט ב: "יש לי סוני".
יוצרי פרסומות העבר היו פחות מאניפולטיביים והעובדה שנוצרו צריבות לשוניות היתה תמימה ואורגאנית ופחות מהונדסת. הפרסומת ליופל'ה סובלת מכמה סינדרומים: הרודנות לאכול לכולנו את המוח בכל פעם שנגיד "בקטן" ולאנוס אותנו להגיד "בקטנצ'", וכמובן שזה מיועד לשנות גם את המלים "שפן", "לבן", "ענן" וגם "מתוכנן".
- צופים זועמים על הפרסומת של יופלה; הסרט הוסר וייערך מחדש
- והשבוע במצעד של אייס: 2 משרדי ענק בקרב ראש בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההעתקה מעצמו. בהתחלה היו משפטים כמו "איטס סו טעים, איטס סו מדהים/ האגס איז דרימי" שעוררו הערצה במקוריות הז'אנר. לאחר מכן התקבלה התחושה שיופל'ה נתקע באזור בטוח ונוח שהיה לו קשה לצאת ממנו וניסה לשחזר את ההצלחה. במשך הזמן היו הבלחות כמו "החצי המלא של הגביע" שהפגינו נסיון אמיתי ונועז לקחת את המותג צעד קדימה לנרטיב שמבטא השקפת עולם אופטימית אולם הנה אנחנו שוב בחזרה במשבצת מספר 1, בעולם הכבר לא חינני בכלל של 'עיבגלית'.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הפקת הענק המחזמרית. אולי לרגע קט חשבתי שזה עומד להיות כמו הסיפורים הקסומים של ד"ר סוס שמתחילים מיצור בודד שמדבר לרוב נונסנס בחרוזים, שאחריו נסחפים עוד ועוד יצורים שנדבקים ב'קטע' שלו - אבל זה אולי הדמיון שלי שמשווע לייחס מקוריות לעוד פרסומת שמזלזלת בי, לא רק כי היא מנסה להדביק אותי בכוח בצדיק עם הגרש (צ') אלא גם מוכיחה לי שעוד ועוד ועוד אנשים נסחפים בזה ולכן, כנראה, גם אני אמורה להסחף יחד עם הזרם.
הבינלאומיות הכפויה. למרות שכל השחקנים יפים ונעימים, וכרגיל, כסף טוב ומשרד מנוסה מצליחים להעמיד הפקה לא רעה בכלל, ישנה תחושה שהמגוון האתני הורג 2 זבובים במכה אחת. מצד אחד - אנחנו בתנובה לא גזענים. מצד שני - אנחנו גם לא ישראלים כי בסך הכל הפרסומת נראית יותר אמריקאית מאשר ישראלית ואז האשליה כי מדובר בפלורליזם מקומי כבר לא רלוונטית.
ויש את הפרסומת של כיף: רלוונטית, צעירה ומחדשת
לעומת יופל'ה, אנחנו רואים פרסומת חדשה לשמפו כיף שלכאורה עושה את אותה עבירה. גם כיף מהפנט אותנו לארבע מלים: repeat כיף eat, sleep, כאשר ברור שגם פה חבויה שאיפה לאלף אותנו לשנן ולזכור ובסופו של דבר גם להאמין שכיף הוא השמפו שאנחנו חייבים להשתמש בו. אבל הפרסומת לכיף רלוונטית.
בפרסומת לכיף בכל זאת יש חידוש. גם בגלל הקליפ הפיסכודאלי שיושב על eat sleep rave repeat של פטבוי סלים וריבה סטאר, שמסמל את סצנת הקהל הצעיר, ואת הסיבולת הבלתי נלאית לרקוד בלי להפסיק.
הפרסומת לכיף גם ממצבת את המותג כיף כמושג שמשתלב בשגרת חיינו, ובלבד שנשתייך לקהל הצעיר. כיף הוא חלק משגרת הבילויים והוא מתייצב כשווה בין שווים לצד ההנאות הבסיסיות כגון eat ו sleep. הוא כמובן מחליף את המילה rave שמקפלת את כל מה שממלא את חייהם של צעירים באקשן. הסנכרון בין המלים לתמונות מניח את המילה 'כיף' לפעמים עם השמפו, לפעמים עם מקלחות וחפיפות ראש שמשדרות הנאה ולפעמים עם הכיף של החיים: ים, נדנדה, מסיבה, זוג בפוזה מוזרה, תחפושת, שיניים תותבות מצחיקות ועוד דימויים שמסמלים בעיקר את חוסר השליטה שלנו על החיים והרשות פשוט לחיות אותם ולהתלכלך בהם, כמו גם ליהנות ממקלחת. ליהנות מלכלוך וליהנות מהתנקות.
בתוך כל אלה מככב כיף כציר מרכזי של ספק ההתנקות מהאקשן של החיים וספק הכיף של החיים בכבודם. המנטרה repeat כיף eat, sleep, הגם שהיא אולי שואפת לגרום לנו לשנן אותה - נסלחת בעיקר משום שהקליפ חכם ופורץ דרך בנוף הפרסומות הבלתי נלאות לשמפו שתמיד מציגות את הקלישאה "בחורה חופפת שיער ומיד לאחר מכן הוא גולש ומבריק" בעיקר בזכות אפקטים של פוסט.
- 5.אחת עם דעות 23/06/2015 14:33הגב לתגובה זוהיומרה של יופלי להגדיל מכירות על ידי משחקי חרוזים מיושנים בתואנה שמדובר במוצר חדש ("יאנצ'") מרגיזה עוד יותר מהמגוון האתני האנוס שבה. זה לא יופליי יאנצ' ולא נעליים. זה יופליי ישן שעד עכשיו קראו לו יוגורט. תפסיקו לטחון.
- 4.אחד שעובד שם 16/06/2015 18:49הגב לתגובה זוצריכים ללמד על זה בתור דוגמה לפרסום רע. מצטער להגיד אבל זו דוגמה ללמה אנשים שונאים פרסומות.
- 3.א. הובלות וקריאייטיב 16/06/2015 18:17הגב לתגובה זואפשר לייצר סרטונים כמו של כיף עבור כל מותג. זורקים סתם מילים באנגלית על המסך עם הרבה צבע, מוסיפים עריכה וסאונד קופצניים עם חבורת היפסטרים. יש קטעי וידיאו מאימג'בנק כאלה. אפילו לא צריך הפקה.
- עטרה 19/06/2015 00:42הגב לתגובה זוזה לא רק אימג' בנק - זה הומאג' לקליפ מאד מאד ויראלי eat sleep rave repeat שעשה הרבה רעש בעולם. למקם את כיף בתזזיתיות הזו זה אומץ וזה רלוונטי.
- 2.גג 16/06/2015 15:38הגב לתגובה זודי כבר.
- 1.ערן 16/06/2015 11:28הגב לתגובה זוהפעם הביקורת מדויקת. הפרסומת של יופלה מזעזעת, מיושנת וקצת מחליאה. לועמת זאת אם צריך לסכם את הפרסומת של כיף במילה אחת המילה תהיה - FUN... הבעיה היחידה של כיף זה המוצר שלא שונה מהמתחרים ובפועל לא באמת מייצר תחושת כיף גדולה יותר. הם היו יכולים לפתור את זה בריחות, עיצוב בקבוק ועוד ועוד. חבל שהם לא עושים את זה ושזה נשאר ברמת הפרסומת המצוינת.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
