יופלה יאנצ' וכיף: חזרה על מנטרה לא תמיד טובה - אחת עושה זאת בחטא, שניה בחסד
באופן שמצוי על סף הזלזול בצופה, מנהל יופל'ה מהלך שמתאים יותר לתקופת החרוזים של "כל אשה לוקחת אמה כל אשה יודעת למה" מאשר לשנת 2015. השאיפה "בואו נייצר מטבע לשון" על פיה כל מה שנגמר בנון סופית יקבל "צ'" מאולצת אבל בעיקר מיושנת.
בעבר, כשנחשפנו לפרסומות בשניים שלושה מקומות - הג'ינגל ברדיו, הסלוגן בעיתון ואולי שלט החוצות, היה טבעי לאמץ את החריזה ולשלוף אותה סתם ככה באמצע משפט. 'מוצר מצויין' היה מקבל את הסיומת 'של שמן כמובן'. 'אין כמוני' היה מכריח אותנו להשלים את המשפט ב: "יש לי סוני".
יוצרי פרסומות העבר היו פחות מאניפולטיביים והעובדה שנוצרו צריבות לשוניות היתה תמימה ואורגאנית ופחות מהונדסת. הפרסומת ליופל'ה סובלת מכמה סינדרומים: הרודנות לאכול לכולנו את המוח בכל פעם שנגיד "בקטן" ולאנוס אותנו להגיד "בקטנצ'", וכמובן שזה מיועד לשנות גם את המלים "שפן", "לבן", "ענן" וגם "מתוכנן".
- צופים זועמים על הפרסומת של יופלה; הסרט הוסר וייערך מחדש
- והשבוע במצעד של אייס: 2 משרדי ענק בקרב ראש בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההעתקה מעצמו. בהתחלה היו משפטים כמו "איטס סו טעים, איטס סו מדהים/ האגס איז דרימי" שעוררו הערצה במקוריות הז'אנר. לאחר מכן התקבלה התחושה שיופל'ה נתקע באזור בטוח ונוח שהיה לו קשה לצאת ממנו וניסה לשחזר את ההצלחה. במשך הזמן היו הבלחות כמו "החצי המלא של הגביע" שהפגינו נסיון אמיתי ונועז לקחת את המותג צעד קדימה לנרטיב שמבטא השקפת עולם אופטימית אולם הנה אנחנו שוב בחזרה במשבצת מספר 1, בעולם הכבר לא חינני בכלל של 'עיבגלית'.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
הפקת הענק המחזמרית. אולי לרגע קט חשבתי שזה עומד להיות כמו הסיפורים הקסומים של ד"ר סוס שמתחילים מיצור בודד שמדבר לרוב נונסנס בחרוזים, שאחריו נסחפים עוד ועוד יצורים שנדבקים ב'קטע' שלו - אבל זה אולי הדמיון שלי שמשווע לייחס מקוריות לעוד פרסומת שמזלזלת בי, לא רק כי היא מנסה להדביק אותי בכוח בצדיק עם הגרש (צ') אלא גם מוכיחה לי שעוד ועוד ועוד אנשים נסחפים בזה ולכן, כנראה, גם אני אמורה להסחף יחד עם הזרם.
הבינלאומיות הכפויה. למרות שכל השחקנים יפים ונעימים, וכרגיל, כסף טוב ומשרד מנוסה מצליחים להעמיד הפקה לא רעה בכלל, ישנה תחושה שהמגוון האתני הורג 2 זבובים במכה אחת. מצד אחד - אנחנו בתנובה לא גזענים. מצד שני - אנחנו גם לא ישראלים כי בסך הכל הפרסומת נראית יותר אמריקאית מאשר ישראלית ואז האשליה כי מדובר בפלורליזם מקומי כבר לא רלוונטית.
ויש את הפרסומת של כיף: רלוונטית, צעירה ומחדשת
לעומת יופל'ה, אנחנו רואים פרסומת חדשה לשמפו כיף שלכאורה עושה את אותה עבירה. גם כיף מהפנט אותנו לארבע מלים: repeat כיף eat, sleep, כאשר ברור שגם פה חבויה שאיפה לאלף אותנו לשנן ולזכור ובסופו של דבר גם להאמין שכיף הוא השמפו שאנחנו חייבים להשתמש בו. אבל הפרסומת לכיף רלוונטית.
בפרסומת לכיף בכל זאת יש חידוש. גם בגלל הקליפ הפיסכודאלי שיושב על eat sleep rave repeat של פטבוי סלים וריבה סטאר, שמסמל את סצנת הקהל הצעיר, ואת הסיבולת הבלתי נלאית לרקוד בלי להפסיק.
הפרסומת לכיף גם ממצבת את המותג כיף כמושג שמשתלב בשגרת חיינו, ובלבד שנשתייך לקהל הצעיר. כיף הוא חלק משגרת הבילויים והוא מתייצב כשווה בין שווים לצד ההנאות הבסיסיות כגון eat ו sleep. הוא כמובן מחליף את המילה rave שמקפלת את כל מה שממלא את חייהם של צעירים באקשן. הסנכרון בין המלים לתמונות מניח את המילה 'כיף' לפעמים עם השמפו, לפעמים עם מקלחות וחפיפות ראש שמשדרות הנאה ולפעמים עם הכיף של החיים: ים, נדנדה, מסיבה, זוג בפוזה מוזרה, תחפושת, שיניים תותבות מצחיקות ועוד דימויים שמסמלים בעיקר את חוסר השליטה שלנו על החיים והרשות פשוט לחיות אותם ולהתלכלך בהם, כמו גם ליהנות ממקלחת. ליהנות מלכלוך וליהנות מהתנקות.
בתוך כל אלה מככב כיף כציר מרכזי של ספק ההתנקות מהאקשן של החיים וספק הכיף של החיים בכבודם. המנטרה repeat כיף eat, sleep, הגם שהיא אולי שואפת לגרום לנו לשנן אותה - נסלחת בעיקר משום שהקליפ חכם ופורץ דרך בנוף הפרסומות הבלתי נלאות לשמפו שתמיד מציגות את הקלישאה "בחורה חופפת שיער ומיד לאחר מכן הוא גולש ומבריק" בעיקר בזכות אפקטים של פוסט.
- 5.אחת עם דעות 23/06/2015 14:33הגב לתגובה זוהיומרה של יופלי להגדיל מכירות על ידי משחקי חרוזים מיושנים בתואנה שמדובר במוצר חדש ("יאנצ'") מרגיזה עוד יותר מהמגוון האתני האנוס שבה. זה לא יופליי יאנצ' ולא נעליים. זה יופליי ישן שעד עכשיו קראו לו יוגורט. תפסיקו לטחון.
- 4.אחד שעובד שם 16/06/2015 18:49הגב לתגובה זוצריכים ללמד על זה בתור דוגמה לפרסום רע. מצטער להגיד אבל זו דוגמה ללמה אנשים שונאים פרסומות.
- 3.א. הובלות וקריאייטיב 16/06/2015 18:17הגב לתגובה זואפשר לייצר סרטונים כמו של כיף עבור כל מותג. זורקים סתם מילים באנגלית על המסך עם הרבה צבע, מוסיפים עריכה וסאונד קופצניים עם חבורת היפסטרים. יש קטעי וידיאו מאימג'בנק כאלה. אפילו לא צריך הפקה.
- עטרה 19/06/2015 00:42הגב לתגובה זוזה לא רק אימג' בנק - זה הומאג' לקליפ מאד מאד ויראלי eat sleep rave repeat שעשה הרבה רעש בעולם. למקם את כיף בתזזיתיות הזו זה אומץ וזה רלוונטי.
- 2.גג 16/06/2015 15:38הגב לתגובה זודי כבר.
- 1.ערן 16/06/2015 11:28הגב לתגובה זוהפעם הביקורת מדויקת. הפרסומת של יופלה מזעזעת, מיושנת וקצת מחליאה. לועמת זאת אם צריך לסכם את הפרסומת של כיף במילה אחת המילה תהיה - FUN... הבעיה היחידה של כיף זה המוצר שלא שונה מהמתחרים ובפועל לא באמת מייצר תחושת כיף גדולה יותר. הם היו יכולים לפתור את זה בריחות, עיצוב בקבוק ועוד ועוד. חבל שהם לא עושים את זה ושזה נשאר ברמת הפרסומת המצוינת.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
