DELETE
צילום: DELETE
ניתוח קמפיין

החדש של מילקי: "רוצה לראות אותו שוב ושוב מרוב שהוא מופרע ועל גבול הנונסנס"

אחרי שנות אור של קרבות על המילקי מישהו במשרד הפרסום הצליח לשחרר את שטראוס סופית משרידי השמרנות שלהם
עטרה בילר | (6)

אחרי שנות אור של קרבות על המילקי ומהדורות מיוחדות שמבליחות ונמוגות, מפציע מילקי עם טיעון שהיה לכאורה מתחת לרדאר ומעיר אותו - אל תאמינו לאנשים שלא אוהבים את הקצפת של מילקי.

זה די ברור מאליו אבל זה יצא מהארון רק עכשיו. מילקי הוא חצי כל מיני דברים שיכולים להיות דומים למתחרים, וחצי קצפת. זהו החצי שהופך אותו למי שהוא ולא אחר. מילקי. הקצפת היא החתימה או ה DNA של מילקי ולכן אם תפגשו ברחוב גביע עם לא משנה מה שיש בו, ושמעליו או מתחתיו קצפת, דעו שהוא מילקי.

 

בסופו של יום מילקי קצת מיצה את נושא הקרב על המילקי שהגיע שוב ושוב מאותו כיוון. המילקי כל כך טעים שאי אפשר לעמוד בפניו. אי אפשר לעמוד בפניו זה לא מספיק ספציפי כי כל מה שטעים פורם את החסמים שלנו. אולם במקרה של מילקי החסמים היו חבריים וזוגיים. לרוב יש גבול שלא נחצה כדי ליהנות ממעדן, עד שזה מגיע למילקי. כי כשזה מגיע למילקי אני מאבד את חוש החברות או ההגינות שלי, ואני מוכן להקריב מערכת יחסים תמורת מעדן.

הסיפור חיכה להתפתח ולקבל עוד ועוד זוויות ביזאריות, אלא שהחיים זה מה שקורה בזמן שאתה עושה תכניות. בחודשים האחרונים צץ מעדן מתחרה בשם YOLO שמעביר, איך לומר, ערכים מאד דומים, ועושה די הרבה רעש. גם YOLO כל כך טעים שהוא מדרדר אותנו להיות חוטאים. So good it feels like a sin אומרת הססמא. אוכלי YOLO יורים ובוכים. כולם חטאו, בגדו, גנבו ועשו כל מיני דברים רעים מרומזים שהגרוע מכל זה פשוט לאכול YOLO. הם אוכלים ומתחרטים בו זמנית, מרגישים אשמה אבל היולו שווה את זה. בשביל מילקי זה סוג של כניסה לטריטוריה הרעיונית. פתאום הוא לא החוטא היחידי בעיר.

 

בקרב על המעדן המוביל הופכת הזירה של מי יותר מדרדר אותי מוסרית לקריטי. ככל שנהיה יותר רעים סימן שהמעדן יותר טעים. הבעיה היא שמילקי היה ראשון בקרב הזה עם הקרב על המילקי. עכשיו, כשהוא רוצה להחזיר לעצמו את המנהיגות, במקום להתווכח מי יותר מרושע, הוא פשוט מצביע על הקצפת ומצהיר - לי יש ול-YOLO אין.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקצפת הפכה לערך מוצרי מבדל שאינו מעניין מספיק אלא אם כן נהפוך אותו לערך אנושי מבדל. קצפת כמבחן אישיות. העולם מתחלק לשניים - אלה שאוהבים אותה ואלה שלא. היזהרו מאלה שלא.

 

בחור שמוזמן לארוחה משפחתית נראה לכאורה נורמלי, אך הנורמליות מתפוגגת ביעף כשמתברר שהגיבור שלנו מוציא את הקצפת מהמילקי. הדעה עליו משתנה לרעה כי אנשים כמותו, שלא אוהבים את הקצפת של המילקי, הם אנשים ניקלים. ומה שבא יחד עם לא לאהוב את הקצפת זה מקבץ דברים איומים ונוראים כמו לא לאהוב ילדים, להיות סוציומט בצבא, לרקוד מוגזם בחתונות, לשנוא דובי פנדה, לא להחזיר את משקפי התלת מימד ולהיצמד במעליות ובסך הכל - להיות חרא של בן אדם.

באופן הזה מקדם מילקי את היתרון התחרותי שלו שהפך ברבות השנים לקלאסיקה, ומחזק בכך את גזרת השוק שלו. אמנם אסור למנהיג להבחין בכלל במתחרה אז למרות שאין אף מילה על YOLO, מאד ברור שמי שאמור להרגיש זוועה לאור הפרסומת זה YOLO, וכל מי שאוכל אותו. שהרי לאכול YOLO זה קצת כמו להוציא את הקצפת מהחיים ולהיות בן אדם איום ונורא.

 

הסרטון החדש של מילקי תפס אותי רוצה לראות אותו שוב ושוב ושוב מרוב שהוא מופרע ועל גבול הנונסנס, לרבות הרשימה המופרכת של מה פירוש להיות בן אדם רע. השיר שהוא כמובן "חיוכים" או que nadie sepa mi sufrir הספרדי, רווי בקיטש ומשוח בברילנטין, מאותת לנו שהפרסומת מודעת לעובדה שהיא מוגזמת, וכשהסלסולים החוזליטיים של הילד בעל הגשר על השיניים בוקעים בין לבין השורות, אפשר להיות בטוחים שמישהו במשרד הפרסום הצליח לשחרר את אנשי שטראוס סופית משרידי השמרנות שלהם.

דוגמא של עיבוד קיטשי במיוחד שזה בדיוק המקום להזכירו:

 

מה שנותר פתוח זה האם עכשיו, לנצח נצחים, נפגוש מילקי שמבחין בין האנשים הטובים לאנשים הרעים, או שנחזור לזירה של קרבות - המילקי חזקים ומוכנים יותר. ימים יגידו.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סנדי 20/05/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    שראיתי אותה חשבתי שאני ב 1993 פרסומת מביכה ומיושנת...
  • 4.
    דניאל להבי 19/05/2015 19:37
    הגב לתגובה זו
    ראיתם מישהו שאוכל מלקי אבל לא אוהב קצפת? זה בערך כמו לאכול שניצל תירס ולהוציא את התירס. ...ואגב, 99% מהביקורת של עטרה מפרגנות...גם מעניין
  • מימי 20/05/2015 02:11
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה מערבבת :)
  • 3.
    FYI 19/05/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    http://creativity-online.com/work/jarlsberg-cheese-breakfast/38854 רק שבמקום מישהי שמתפשרת כל הזמן והכל היינו הך מבחינתה - תוך הגזמה לסיטואציות אחרות בחיים, אז כאן לוקחים את התכונה שלו כ"לא אוהב את הקצפת של המילקי" ומגזימים אותה לסיטואציות אחרות בחיים... א.לא מקורי ב. המקור יותר טוב ג. פשוט לא משהו
  • 2.
    החשפן 19/05/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
    מה שמדהים אותי כל פעם מחדש זו העובדה שבפרסומות של מילקי הקצפת כל כך עשירה עוברת את הגביע, אבל בפועל זה לא כך. מדובר בהטעיה של הציבור. מעבר לזה, מחזמר???
  • 1.
    ?!@#$%^& 19/05/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    באמת עטרה? אם תורידי את המוזיקה תגלי שזה הקמפיין של קפה טורקי עלית בעטיפה אחרת. אתה יודע מה זה אומר שהיא שותה קפה טורקי? אתם יודעים מה זה אומר שהוא לא אוהב את הקצפת של המילקי? זה אומר שזה אותו הקמפיין אחד לאחד. רק עם סיטואציות שונות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.