וול סטריט
צילום: iStock
וול סטריט

נעילה שלילית בוול סטריט; הנאסד"ק ירד ב-1%, טסלה ירדה 3.4%

נושאים בכתבה וול סטריט

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים כאשר הנאסד"ק ירד ב-1%, הדאו ירד ב-0.4% וה-S&P ירד ב-0.5%.

עונת הדוחות בוול סטריט תעלה הילוך כשהשבוע 64 מבין חברות ה-S&P 500 יפרסמו דוחות, ובהם NETFLIX, JOHNSON & JOHNSON, INTEL CORPORATION  וSNAP INC. בינתיים מקרב החברות שכבר פרסמו את תוצאותיהם נרשם שיא לפיו למעלה מ-80% הכו את תחזיות ההכנסות של האנליסטים, ומתוכם הנתון הממוצע הוא של עקיפת התחזית ב-3.3 נקודות.

האם צפויות נפילות בשווקים? פרשן ביזפורטל, שלמה גרינברג מנתח.

לאחר הנפילות בשער הביטקוין, שהגיעו בהמשך לשיאים נוספים שפרץ במקביל להנפקת הענק של בורסת קוינבייס, כעת מטבע הקריפטו מתאושש מעט ב-1%. נראה כי שוק הקריפטו עולה שלב, האם להתלהב או להיזהר? קראו כאן את הניתוח.

המדדים המרכזיים:

S&P 500 0.13%                          

                                                              

דאו ג'ונס 0.16%                          

                                                               

נאסד"ק -0.21%                                                                                 

BITCOIN 0.02%           

קיראו עוד ב"גלובל"

 

  • טרם החל המסחר הרציף
 

מאקרו

"הזינוק במכירות הקמעונאות בארה"ב בחודש מרץ משקף רק חלק מהשפעת ההרחבה התקציבית ומשלוח הצ'קים בסך של 1,400 דולר לאדם", כך כותבים ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, אחרי שהנתון עלה ב-9.8% ובאופן גבוה מההערכות בשוק. "הדגש בצריכה הפרטית צפוי לעבור לתחומי השירותים, זאת ככל שתהליך ההתחסנות בארה"ב יתקדם, ויאפשר פתיחה של סוגי פעילות כלכלית שהיו סגורים עם דגש על תחום השירותים", הם מעריכים (לכתבה המלאה).

כלכלני בנק הפועלים כותבים מצדם כי "העלייה באינפלציה היא בינתיים מתונה מאוד.ברמה שנתית עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 2.6% ומדד הליבה עלה בשיעור של 1.6% לעומת עלייה שנתית של 1.3% בחודש הקודם. עליות המחירים החודש הושפעו מפתיחת המשק והתייקרו. ההערכות הן שעם תחילת תהליך הנורמליזציה בפעילות הכלכלית, תיתכן עלייה זמנית בשיעור האינפלציה, חלק מזה בשל תיקון לירידות המחירים שנרשמו בסגרים, אולם הפד לא צפוי למהר לנקוט בשינוי במדיניות המרחיבה גם אם האינפלציה תעלה מעל ל- 2% לשנה לתקופה מסוימת" (לכתבה המלאה).

מניות במרכז

מה לצפות שיהיה בהשקה של אפל מחר? אירוע השקת המוצרים השנתי של  APPLE צפוי להיות מחר בשעה 20:00 שעון ישראל ויהיה ניתן לצפות בו דרך האתר של החברה. באירוע אפל צפויה להשיק אייפדים חדשים עם מסכים ומעבדים טובים יותר (לכתבה המלאה).

 

INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES (IBM) צפויה לפרסם היום עם תום המסחר את דוחותיה. למה מצפה השוק? בקונצנזוס צופים כי ההכנסות של החברה ברבעון האחרון יסתכמו ב-17.4 מיליארד דולר, לעומת 17.6 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח למניה (EPS) הקונצנזוס סבור שהחברה תציג שורה של 1.63 דולר למניה, בהשוואה ל-1.84 דולר ברבעון הראשון של 2020, ירידה של 11.4% (לכתבה המלאה).

TESLA INC יורדת ב-3.8% לאחר שדווח על כך ששני בני אדם נהרגו בתאונה ברכב של החברה כשהפעילו את מצב הנהיגה האוטומטי ללא בקרה של נהג מאחורי ההגה ונתנו למכונית לסוע במהירות גבוהה - בניגוד להנחיות החברה (לכתבה המלאה).

COCA COLA עולה 0.7%  לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2021 כשהכתה את תחזיות האנליסטים: החברה רשמה הכנסות של 9 מיליארד דולר בעוד הצפי היה לרמה של 8.56 מיליארד דולר, והרווח למניה בדילול מלא עמד על 55 סנט, לעומת 50 סנט לפי תחזית האנליסטים.

United Airlines Holdings Inc (סימול: UAL): חברת התעופה עתידה לפרסם גם כן דוחות. האנליסטים חוזים לחברה הכנסות של 3.26 מיליארד דולר והפסד מתואם 6.99 דולר למניה. באחרונה הודיעה החברה כי תשבית 16 מטוסים מסדרה 737-MAX של בואינג בעקבות תקלה (לכתבה המלאה).

NVIDIA COR יורדת 3.7% לאחר שדווח כי ממשלת בריטניה צפויה להתערב מטעמי ביטחון לאומי בהשתלטות של החברה על חברת השבבים Arm.

חברת הארלי דוידסון עולה 11% לאחר שהציגה הכנסות ורווחים גבוהים מהצפוי, החברה רשמה רווח של 1.68 דולר למניה, זאת בהשוואה להערכת האנליסטים לרווח של 0.89 דולר למניה. ההכנסות של החברה ברבעון הסתכמו לסך של 1.42 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לציפיות להכנסות של 1.26 מיליארד דולר מצד האנליסטים.

ישראליות במרכז

 
בחברת טבע (US) יפתח היום המשפט נגד החברה על מעורבותה במכירת משככי  כאבים. למרות השיפור בתוצאות החברה ברבעונים האחרונים והתחזית היחסית סבירה, המשקיעים ממתינים לחדשות מכיוון המשפט או הפשרה. יש סיכוי טוב שבסופו של דבר העניין ייסגר בפשרה וכבר היו דיבורים בעניין. כל פשרה שלא תהיה צפויה להיות כרוכה בתשלום משמעותי ובעיקר בפיצוי ענק שיתבטא בהענקה-העברה של תרופות במשך מספר שנים (לכתבה המלאה).
 
קנון (US) חברת ההחזקות של עידן עופר מוכרת 12% ממניות קורוס תמורת 238 מיליון דולר. הרוכשת היא קבוצת באונג הסינית (Baoneng) בבעלות יאו ז'נואה (Yao Zhenhua), האיש העשיר הרביעי בסין. לפני הרכישה קורס הייתה בגירעון ענק, היא הוערכה באפס - ומאז הרכישה החברה בנסיקה (לכתבה המלאה).

גילת (US) חברת הלוויינים דיווחה על הסכמים בהיקף של 20 מיליון דולר. חברת הבת Wavestream תספק מערכות מגברי מצב מוצק (SSPAs) עבור מפעילת לוויין מובילה לתמיכה ב-gateways של קבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO). ההזמנות התקבלו כחלק מחוזה עליו דיווחה החברה בעבר (לכתבה המלאה).

סאפיינס (US) החברה העוסקת בפיתוח ואספקת פתרונות תוכנה לתחומים הפיננסים מדווחת כי Co-operative Insurance Companies המבטחת בטים, חוות, מכוניות ועסקים בארה"ב תעשה שימוש במוצרי החברה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אורי ס 20/04/2021 11:24
    הגב לתגובה זו
    היחידה שרק יורדת כל הזמן עד מתי
  • 3.
    הבטטה מחפשת תחתיות חדשות (ל"ת)
    גל 20/04/2021 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שי 19/04/2021 20:19
    הגב לתגובה זו
    מיואש ממנה. לא רואה שום קצה אור באופק. מה אתם אומרים.
  • משקיע 19/04/2021 22:35
    הגב לתגובה זו
    הדיון התחיל היום, אולי תישאר בלי התחתונים
  • 1.
    יימח שמם אמריקקים שוחטים את הדואליות (ל"ת)
    tt 19/04/2021 16:39
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.