טסלה
צילום: טסלה

מכונית טסלה נהגה על "טייס אוטומטי"; 2 אנשים נהרגו

עדיין אין רכב אוטונומי מוחלט, יש נהיגה על "טייס אוטומטי" אך היא עדיין לא בטוחה - גם בגלל הנהגים 
נושאים בכתבה טסלה

כולם מדברים על רכבים אוטונומיים, אבל זה עדיין לא מיושם באופן מוחלט בעולם, זה יותר סוג של ניסוי. מה שכן יש אלו רכבים עם "טייס אוטומטי" שעוזרים לנהג לנהוג באופן כמעט אוטומטי, כאשר במקומות מסוימים וחריגים הרשויות מרשות להפעיל רכב אוטונומי באופן כמעט מוחלט. הבעיה שזה לא בטוח. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, מכונית של טסלה נסעה במהירות גבוהה מהמותר, סטתה מהכביש והתנגשה בעץ. שני בני אדם נהרגו בתאונה.  לא ברור עדיין עד כמה הנהיגה היתה "אוטומטית". התאונה שהתרחשה ביוסטון גרמה למכונית לעלות באש שכובתה רק כעבור ארבע שעות, מאחר שהסוללה התלקחה. הרשויות בוחנות את התאונה, לרבות בדיקה האם כריות האוויר הופעלו. בארה"ב נחקרות מעל 20 תאונות שבהן מעורבים רכבים שהופעלו באמצעות "טייס אוטומטי" המאפשר למעשה לנהגים להסיר את ידיהם מההגה לפרקי זמן ממושכים. עם זאת, חשוב להדגיש כי טסלה מחייבת את הנהגים להניח את ידיהם על ההגה "כל הזמן", אך נראה שיש רבים שלא עושים זאת.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חיים 18/07/2021 14:03
    הגב לתגובה זו
    הבעיה הקשה זה התלקחות הסוללה בעת תאונה
  • 7.
    אדם 16/06/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    מדובר בחברה שגורמת לכל השוק לצעוד בביטחה למערכות בטיחות החשובות והמתקדמות בעולם , ואתם עסוקם בכותרות מטעות שאין בינן לבין המציאות הסטטיסטית מאום
  • 6.
    מדובר כנראה בטעות אנוש.. (ל"ת)
    ערן 19/04/2021 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נורית 19/04/2021 15:02
    הגב לתגובה זו
    נשמע כסוג של תירוץ
  • 4.
    לרון 19/04/2021 13:26
    הגב לתגובה זו
    ציינתי כאן כמה זה מסוכן!!בכבישים רגילים יש אין ספור תאונות,ומכאן.....מה המצב באוטונומי?,ברור מאליו
  • 3.
    מאיפה המידע שהמכונית נסעה על "טייס אוטומטי" ? (ל"ת)
    א מ 19/04/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    muda 19/04/2021 05:03
    הגב לתגובה זו
    חרי בדיקה, היו משהו באזור ה5עד היום שזה פשוט כלום ופי מיליון יותר טוב מנהג אנושי
  • י 15/06/2021 11:45
    הגב לתגובה זו
    איך הם מתרסקות,כמה הם מתלקחות ונפיצות בגלל הסוללה,אלה תשובות סטטיסטיות שמתקבלות אחרי תאונות,הספק עדיין מקרקר בי בקשר למכוניות החשמליות,הן לא נבחנו במבחן הזמן.. אוטונומי-פעם אחת כן אבל יום יום זה כמו לצנוח כל יום-תקלות קורות אל תמעיט בערכן
  • 1.
    טסלה הורגת אנשים - צריך לאסור אותה (ל"ת)
    שמוליק 19/04/2021 02:57
    הגב לתגובה זו
  • לרון 19/04/2021 13:29
    הגב לתגובה זו
    של אדון "MUST" מתרסקות מידי פעם,מה יהיה בשימוש יוםיומי?לי אין מניית טסלה למרות ההמלצות הבלתי נילאות של גרינברג על הגאון האמריקאי
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?