מכונית טסלה נהגה על "טייס אוטומטי"; 2 אנשים נהרגו
כולם מדברים על רכבים אוטונומיים, אבל זה עדיין לא מיושם באופן מוחלט בעולם, זה יותר סוג של ניסוי. מה שכן יש אלו רכבים עם "טייס אוטומטי" שעוזרים לנהג לנהוג באופן כמעט אוטומטי, כאשר במקומות מסוימים וחריגים הרשויות מרשות להפעיל רכב אוטונומי באופן כמעט מוחלט. הבעיה שזה לא בטוח. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, מכונית של טסלה נסעה במהירות גבוהה מהמותר, סטתה מהכביש והתנגשה בעץ. שני בני אדם נהרגו בתאונה. לא ברור עדיין עד כמה הנהיגה היתה "אוטומטית". התאונה שהתרחשה ביוסטון גרמה למכונית לעלות באש שכובתה רק כעבור ארבע שעות, מאחר שהסוללה התלקחה. הרשויות בוחנות את התאונה, לרבות בדיקה האם כריות האוויר הופעלו. בארה"ב נחקרות מעל 20 תאונות שבהן מעורבים רכבים שהופעלו באמצעות "טייס אוטומטי" המאפשר למעשה לנהגים להסיר את ידיהם מההגה לפרקי זמן ממושכים. עם זאת, חשוב להדגיש כי טסלה מחייבת את הנהגים להניח את ידיהם על ההגה "כל הזמן", אך נראה שיש רבים שלא עושים זאת.
- 8.חיים 18/07/2021 14:03הגב לתגובה זוהבעיה הקשה זה התלקחות הסוללה בעת תאונה
- 7.אדם 16/06/2021 11:59הגב לתגובה זומדובר בחברה שגורמת לכל השוק לצעוד בביטחה למערכות בטיחות החשובות והמתקדמות בעולם , ואתם עסוקם בכותרות מטעות שאין בינן לבין המציאות הסטטיסטית מאום
- 6.מדובר כנראה בטעות אנוש.. (ל"ת)ערן 19/04/2021 18:00הגב לתגובה זו
- 5.נורית 19/04/2021 15:02הגב לתגובה זונשמע כסוג של תירוץ
- 4.לרון 19/04/2021 13:26הגב לתגובה זוציינתי כאן כמה זה מסוכן!!בכבישים רגילים יש אין ספור תאונות,ומכאן.....מה המצב באוטונומי?,ברור מאליו
- 3.מאיפה המידע שהמכונית נסעה על "טייס אוטומטי" ? (ל"ת)א מ 19/04/2021 09:43הגב לתגובה זו
- 2.muda 19/04/2021 05:03הגב לתגובה זוחרי בדיקה, היו משהו באזור ה5עד היום שזה פשוט כלום ופי מיליון יותר טוב מנהג אנושי
- י 15/06/2021 11:45הגב לתגובה זואיך הם מתרסקות,כמה הם מתלקחות ונפיצות בגלל הסוללה,אלה תשובות סטטיסטיות שמתקבלות אחרי תאונות,הספק עדיין מקרקר בי בקשר למכוניות החשמליות,הן לא נבחנו במבחן הזמן.. אוטונומי-פעם אחת כן אבל יום יום זה כמו לצנוח כל יום-תקלות קורות אל תמעיט בערכן
- 1.טסלה הורגת אנשים - צריך לאסור אותה (ל"ת)שמוליק 19/04/2021 02:57הגב לתגובה זו
- לרון 19/04/2021 13:29הגב לתגובה זושל אדון "MUST" מתרסקות מידי פעם,מה יהיה בשימוש יוםיומי?לי אין מניית טסלה למרות ההמלצות הבלתי נילאות של גרינברג על הגאון האמריקאי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
