סטארבקס: למרות המחירים הגבוהים, הביקוש בארה"ב נותר חזק
לקוחות סטארבקס STARBUCKS בארה"ב עדיין רואים ברשת המותרות ככזו שהמחירים בה סבירים. בתוצאות הרבעון הפיסקאלי הראשון שלה, ענקית הקפה מסיאטל ראתה את המכירות בחנויות זהות בארה"ב מזנקות ב-10% עם שמונה מתוך 10 ימי המכירות הגבוהים ביותר שלה בתולדות החברה. "אנחנו לא רואים בעיה עם הדרישה שלנו", אמרה סמנכ"לית הכספים של סטארבקס, רייצ'ל רוגרי, למרות שהחברה העלתה מחירים. נכון לרבעון הרביעי של 2022 המחירים ברשת עלו ב-5% בתקופה של 12 חודשים.
בסך הכל, המכירות בחנויות זהות בצפון אמריקה עלו ב-10% גם כן. "התמחור שלנו נלקח במידה רבה בהתאם ללחצים האינפלציוניים שלנו", הוסיפה רוגרי. נראה כי המחירים הגבוהים יותר נמצאים כאן כדי להישאר לעתיד הקרוב עם הקלה שצפויה במחצית השנייה של השנה. "במחצית השנייה של השנה, נתחיל לראות את התמחור חוזר יותר לרמות היסטוריות ולכן נראה התמתנות של המחירים שלנו ועלייה בסך המכירות הכוללות שלנו", אמרה.
סטארבקס אישרה מחדש את תחזיתה לשנה שלמה של 7%-9% מהמכירות בחנויות זהות בארה"ב. בשבוע שעבר אמר יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, כי המחירים עולים בקצב איטי יותר, "כעת אנו יכולים לומר, לראשונה, שהתהליך הדי-אינפלציוני החל. אנחנו יכולים לראות את זה". עם זאת, סטארבקס עדיין לא ראתה את זה. "אנחנו לא רואים היום השפעה מהותית מהדיסאינפלציה", אמרה רוגרי. "ראינו עלייה מבחינת הלוגיסטיקה הכוללת שלנו, חלק מזה נובע מביקוש, אבל זו גם עובדה שיש עדיין אתגרים בכל שרשרת האספקה".
עם זאת, היו שתי קטגוריות שראו "הקלה מסוימת" - הקפה וחלק מעלויות הסחורות, כמו הפלסטיק. היא הוסיפה, "בגדול, אנחנו עדיין רואים אינפלציה ברמה גבוהה בשנת הכספים 23', לא גבוהה כמו שנת הכספים 22', אבל היא עדיין גבוהה". הלקוח בארה"ב נשאר נאמן בכל זאת, דרך קבע. "אנחנו מבינים שהלקוחות שלנו מתמודדים עם הרבה אי ודאות ואתגרים כלכליים, אבל אנחנו לא רואים בעיה בדרישה שלנו היום".
- מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגלל זה, סטארבקס מתכננת להמשיך להציע תמריצים עם תוכנית התגמולים שלה. "אנחנו לא מתכננים הנחות או מהלכים מהסוג הזה. אנחנו ממשיכים להגדיל את תוכנית התגמולים שלנו וזה יוצר ערך עבור הלקוחות שלנו".
בסטארבקס רשמה הכנסות של 8.71 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-8.79 מיליארד דולר. בארה"ב היא דווקא עמדה בציפיות כשהכניסה 6.51 מיליארד דולר טוב מהצפי ל-6.49 מיליארד דולר, אבל בשאר העולם היא החמיצה עם 1.68 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-1.8 מיליארד דולר. החברה רשמה פספוס גם בשורת הרווח למניה כאשר היא הרוויחה 75 סנט למניה ברבעון הרביעי, מתחת הצפי ל-77 סנט למניה. החברה לא סיפקה תחזיות להמשך.
מניית סטארבקס עלתה ב-3% בלבד מתחילת השנה למחיר של 104.3 דולר ושווי שוק של 119. מיליארד דולר. החברה נסחרת במכפיל רווח עתידי (2023) של 25.
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון
סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים.
בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.
כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי.
- המהלך הכלכלי פורץ הדרך של מועדון הפוטבול ומה קרה היום לפני 66 שנה
- גוגל נופלת ב-5.5%: פספסה בהכנסות וברווח ומפילה גם את מטא ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה.

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה
הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.
ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות.
המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף
סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..
חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.
- הסינים עדיין בבית ומניות הקזינו במדינה בנפילה חופשית
- בסין חוזרים לסגרים בגלל הקורונה, ומניות הקזינו מוחקות 5% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.
בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.
המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון מבקרים נוספים השנה.
