ביידן
צילום: ביידן אתר הבחירות

ג'נט ילן צפויה להיות שרת האוצר של ביידן

יו״ר הפד לשעבר ומי שנחשבת כבעלת "גישה יונית" לשווקים צפויה להיות שרת האוצר הבאה בממשלתו של ביידן - העליות בוול סטריט מתחזקות. בספטמבר האחרון טענה יילן כי הממשל האמריקני צריך להוציא יותר. ליאל בריינארד מסתמנת כיו"ר הפד' הבאה
אור צרפתי | (2)
נושאים בכתבה ג'ו ביידן הפד

יו״ר הפד לשעבר, ​פרופסור ג'נט יילןנבחרה לתפקיד שרת האוצר בממשלת ביידן, כך מדווח הערב בתקשורת בארה"ב.. ג׳נט הייתה יו״ר הפד ה-15 תחת ממשל אובמה וטראמפ והיא נחשבת בעלת עמדות "יוניות" במיוחד בנוגע  למדיניות המוניטרית של הבנק.

ג'נט כאמור נחשב "יונית" במיוחד בנוגע למדיניות המוניטרית של הפד' ולכן השווקים מגיבים בחיוב.במהלך תפקידה כיו״ר הפד, העלתה ילן את הריבית פעם אחת בלבד. בנוסף, במהלך השנים האחרונות טענה יילן מספר פעמיים כי הקונגרס בארה"ב צריך לאפשר לפד' לקנות מניות בצורה ישירה.

נראה כי בוול סטריט כבר העריכו בשעות האחרונות את מינויה של יילן לתפקיד, שכן מדד הראסל 2000, המרכז את המניות הקטנות בוול סטריט, מציג ביצועי יתר. בספטמבר האחרון טענה יילן במהלך ראיון כי "יש סבל גדול בחוץ. הכלכלה האמריקנית צריכה שהממשל יגדיל את הוצאותיו". 

נציין כי בתקופה האחרונה עלה שמה של ליאל בריינארד מהפד' כמועמדת לתפקיד. עם זאת, הדיווחים האחרונים מצביעים כי בריינארד צפויה להישאר בחודשים האחרונים בתפקידה בפד' וככל הנראה צפויה להחליף את ג'רום פאואל בעתיד כיו"ר הפד'. - המשמעות היא ב-2020 צפויות 4 נשים לאייש את התפקידים החשובים ביותר בכלכלה העולמית: יו"ר הפד', שרת האוצר של ארה"ב, יו"ר ה-ECB ויו"ר קרן המטבע הבינלאומי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נשים זה הכי גרוע (ל"ת)
    אני 24/11/2020 02:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אז למה 23/11/2020 22:42
    הגב לתגובה זו
    הבנקים מתעשרים ואנשים בתורין ארוכים לאוכל בחינם
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)

ביל אקמן מחייך - הרץ מציגה רווח מפתיע, המניה מזנקת ב-33%

הרץ היא מהמניות הבולטות בתיק של ביל אקמן

רן קידר |
נושאים בכתבה ביל אקמן הרץ

חברת השכרת הרכב הרץ Hertz . 40.79%   הציגה רווח מפתיע ברבעון האחרון, וזאת הודות למהלכי התייעלות מקיפים שמובילה ההנהלה, בדגש על הפחתת עלויות צי הרכב, לצד שיפור בתהליכי תפעול. למרות ירידה של 3.8% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.48 מיליארד דולר, הרווח והתחזיות קדימה מובילים לעלייה של 33% במניה. 


ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן

החברה שלאחרונה נכנס להשקעה גדולה בה ביל אקמן (ביל אקמן צופה תשואה של 400% ב-4 שנים - האם תרצו להצטרף ומהם הסיכונים?) רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה - לעומת הפסד של 68 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בתוצאה טובה, לעומת תחזיות שעמדו על רווח של 3 סנט בלבד למניה. הרווח הגיע בעקבות ירידה חדה בהוצאות הפחת על רכבים, שהסתכמו ב-273 דולר לחודש לכלי רכב, נמוך מהיעד הפנימי של 300 דולר, ובערך מחצית מהעלות שנרשמה לפני שנה.

מאחורי המספרים עומד מהלך אסטרטגי שמוביל המנכ"ל ג׳יל ווסט, בעידודו של אקמן, הכולל החלפה הדרגתית של דגמים שמאבדים ערך במהירות, במיוחד רכבי חשמל שהתקשו להשתלב בשוק ההשכרה, ברכבים שמחזיקים ערך גבוה יותר לאורך זמן. בנוסף, החברה התאימה את היקף צי הרכב לביקושים בפועל, צמצמה הוצאות והטמיעה שיפורים תפעוליים.

מהלך חשוב נוסף הוא המעבר למכירה קמעונאית של רכבים שיצאו מהשימוש. הרץ פיתחה אתר ייעודי למכירת רכבים, ואף משתפת פעולה עם אמזון, במטרה להתחרות בשחקנים כמו קארוואנה. המכירה הקמעונאית צפויה להניב מחירים גבוהים יותר לעומת מכירה במכירות פומביות סיטונאיות.