מגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.75%, טסלה זינקה בכ13%
יום המסחר בוול סטריט התנהל במגמה מעורבת, כאשר המדדים המובילים נסחרו ברמות שיא כל הזמנים. מדד הנאסד"ק כבר השלים עלייה של יותר מ-30% מתחילת 2020 ומדד ה-S&P500 משלים עלייה של קרוב ל-9%.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
- תשואות האג"ח הארוכות מטפסות - למה זה קורה עכשיו ומה המשמעויות
- חשש מבועה בשוק האג"ח הקונצרני בארה"ב - השערים עולים, התשואות יורדות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפד' שינה את חוקי המשחק בשבוע שעבר - נגיד הבנק המרכזי בארה"ב ג'רום פאואל הודיע ביום חמישי כי הבנק ישאף כעת ל"אינפלציה סימטרית סביב 2%" במקום לשאוף ליעד אינפלציה של 2%. במילים פשוטות: לפד' לא תהיה בעיה שהאינפלציה בארה"ב תעלה זמנית מעל לרף ה-2%, אם בממוצע האינפלציה היא סביב ה-2% מה שיאפשר לשמור את הריבית ברמה נמוכה למשך זמן רב יותר. לנוכח העובדה כי הפד' לא פירט את הטווח אליו הוא מתייחס כ"ממוצע", הפד' למעשה מסיר מעליו את כל המגבלות הקשורות לאינפלציה בארה"ב והוא יכול להמשיך לתמרץ את השווקים כפי שעשה בחודשים האחרונים.
עבור שוקי המניות, מדובר באירוע חיובי, שכן הפד' ממשיך לתמרץ את השווקים בעוצמה. עם זאת, עבור שוק האג"ח ועבור האזרחי הקטן מדובר בבעיה. בעידן שלפד' אין בעיה עם האינפלציה, אין הגיון בלהחזיק אג"ח ארה"ב ובפרט אגרות חוב לטווח הארוך. הסיכויים כעת לזינוק של הריביות לא נמוכים (לכתבה המלאה).
לדברי האנליסטים, ההצהרה של פאואל אמנם לא הפתיעה אף אחד, אך צפויה להמשיך לתמוך בסביבת ריבית נמוכה וכפועל יוצא במומנטום בשוק המניות. מנגד, הם סבורים כי הירידה באמון הצרכנים עשויה לאותת על בלימת ההתאוששות בצריכה הפרטית (לכתבה המלאה).
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
החל מהיום אפל רק במקום ב-18 מבחינת ההשפעה על הדאו ג'ונס. לנוכח הפיצול במניית ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL), יש לא מעט שינויים שצפויים להתרחש במדד הדאו ג'ונס אך נראה שהפרט החשוב ביותר הוא השינוי בשיטת החישוב של ערך המדד - ההשפעה של אפל על הדאו ג'ונס צפויה לרדת משמעותית (לכתבה המלאה).
במרכז
מניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) ממשיכה לרכז עניין כאשר הספליט במניה יצא לדרך. נציין מאז מארס האחרון, מניית החברה משלימה זינוק של יותר מ-500%. נציין כי בשבוע שעבר הצטרפה מתחרה חדשה לוול סטריט - Xpeng הסינית השלימה את הנפקתה (לכתבה המלאה).
מניית Aimmune Therapeutics (סימול: AIMT) זינקה ב-171% על רקע דיווח לפיו נסטלה צפויה לרכוש את יצרנית ה-Palforzia לטיפול באלרגיה לבוטנים בעסקה של 2.6 מיליארד דולר. נסטלה תשלם 34.5 דולר למניה של יצרנית הטיפול הראשון שה-FDA אישר לאלרגיה לבוטנים.
אבן קיסר (סימול: CSTE), בהסכם לרכישת השליטה בחברת 'ליולי קרמיקה' ('ליולי') עם כניסתה לשוק הפורצלן העולמי. אבן קיסר נסחרת בוול סטריט בשווי של 380 מיליון דולר וההכנסות שלה השנה צפויות להסתכם (לפני הרכישה) בכ-360 מיליון דולר. הרווחיות שלה בשנים האחרונות נמוכה והאנליסטים צופים רווח של כ-4 מיליון דולר בלבד (לכתבה המלאה).
מניית היבט ספורטס (סימול:HIBB) צפויה להמשיך לרכז עניין לאחר שזינקה בשישי האחרון ב-7.4% לאחר שהכתה את התחזיות עם זינוק של 79% בהכנסות מהחנויות הזהות. החברה דיווחה על רווח של 2.95 דולר למניה (לכתבה המלאה).
מניית אולטה ביוטי (סימול:ULTA) קפצה ביום שישי האחרון ביותר מ-6% לשווי שוק של 13.3 מיליארד דולר. מאז השפל במארס האחרון, מניית חברת מוצרי היופי משלימה זינוק של 90%. עם זאת, מניית החברה עדין רחוקה ביותר מ-30% מהשיא שקבעה בקיץ שעבר (לכתבה המלאה).
אם.ג'י.אם ריסורטס (סימול:MGM), העוסקת בניהול ותפעול בתי מלון וקזינו בארה"ב ובמקאו, הודיעה ביום שישי האחרון כי היא מתכוונת להודיע על פיטורים של כ-18 אלף עובדים ברחבי ארה"ב.
- 9.שימו לב למניית טבע... (ל"ת)רפי 01/09/2020 07:28הגב לתגובה זו
- 8.מי יודע 01/09/2020 00:24הגב לתגובה זוהדירות עולות כבר מעל כ-10 שנים התנודות כולם אומרים עכשיו זה חייב להגיע ! אז זהו שלא.
- 7.ליאור 31/08/2020 20:43הגב לתגובה זוהעוצמה של התיקון תמחק רווח של שנים בשבוע בודד. זכרו זאת
- דני 01/09/2020 08:45הגב לתגובה זוטראמפ מינה בובות והוא לא ייתן שהשוק יפסיק לעלות.
- אתה נשמע רוגז ועצבני כואב משהו ? (ל"ת)רן 31/08/2020 23:22הגב לתגובה זו
- 6.שרגא 31/08/2020 20:10הגב לתגובה זואל דאגה, תמתינו בחוץ הבורסה תמשיך לעלות.
- 5.יוסי חבקוק 31/08/2020 18:58הגב לתגובה זומעניין עוד כמה אופק יש לעליות הוול סטריט. אני משער שכל אירוע, לא חייב שיהיה משמעותי יביא לתיקון. מדהים שהמדדים בשיא.
- ממש לא יהיה תיקון. תהיה האמא של הקריסות. (ל"ת)לחבקוק 31/08/2020 21:15הגב לתגובה זו
- 4.יון 31/08/2020 18:37הגב לתגובה זותרכשוהרבה תעודות סל שורט ההתנתקות מהכלכלה נגמרה
- 3.שלום לחברים 31/08/2020 18:18הגב לתגובה זוהבדיעבד אמרתי לכם..אז בולשיט.. אבל צדקת שטענת בתוקף שפוקס לא תיפול עשיריה ליום.
- 2.. 31/08/2020 16:29הגב לתגובה זומחשבי קיצין.....חבקוק + מסכת סנהדרין.
- שתי דקות אחרונות במסחר ב W.S לא ניראו כמותן שנים רבות. (ל"ת)המשך 31/08/2020 23:10הגב לתגובה זו
- נמאס לי לראות את השטיות שלך (ל"ת)לאיצ 100 31/08/2020 22:07הגב לתגובה זו
- גרגר 31/08/2020 18:40הגב לתגובה זולא הבנתי את הרמזים אז חפשתי ברשת מעניין לפי מה שנאמר על ידי הבחור שבסוף אין ברכה אישית בחישובי הקץ אלא לאמין בגאולה שתבוא מתי שתבוא הבחור טועה??? בריאות אושר ושלווה לכול ה100
- 1.תומר 31/08/2020 15:45הגב לתגובה זותיקון מתבקש ואחכ המשך עליות
- טעית ילד. קריסת ענק מתבקשת ותבוצע בהתאם להנחיותינו.. (ל"ת)לתומר 31/08/2020 16:46הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
