נדל"ן נדלן דיור דירות בניין, בנייה
צילום: דוד פרימן

דירות של ניצולי שואה ישופצו בתקציב של 2.5 מ' ש'

125 דירות יונגשו במסגרת הפרויקט - בחלקן כבר החלו העבודות, משרד הבינוי והשיכון והמשרד לשווין חברתי יתחלקו במימון הפרויקט (כל משרד יעביר מיליון שקל) והקרן לרווחת ניצולי השואה וועידת התביעות יוסיפו עוד חצי מיליון שקל
סתיו קורן | (3)
נושאים בכתבה מחירי הדירות

משרד הבינוי והשיכון והמשרד לשוויון חברתי יוצאים לדרך עם פעימה שלישית בפרויקט שיפוץ והנגשה של דירות ניצולי שואה בתקציב של 2.5 מיליון שקל. 125 דירות יונגשו במסגרת הפרויקט, בחלקן כבר החלו העבודות, משרד הבינוי והשיכון, המשרד לשוויון חברתי והקרן לרווחת ניצולי שואה יצאו לדרך בפעימה השלישית של פרויקט למען ניצולי השואה בארץ. התקציב עבור המשך ביצוע פרויקט זה ימומן כך שכל משרד יעביר מיליון שקל והקרן לרווחת ניצולי השואה וועידת התביעות יוסיפו חצי מיליון שקל.

כיום חיים בארץ כ-175 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ-25% חיים מתחת לקו העוני. שיפוץ של 125 דירות של ניצולי שואה זה בהחלט לא מספיק, חיים כאן 43,750 ניצולי שואה מתחת לקו העוני - אז לשפץ כמות מינורית של דירות לא מעידה על שינוי במדיניות, אלא על יוזמה נחמדה בהיקף קטן ולא משמעותי. הממשלה חייבת לעשות יותר ומהר, למעלה מ-1,000 ניצולי שואה נפטרים כאן בכל חודש, והמדינה צריכה לתת להם לסיים את חייהם בכבוד.

מיכל דבורצקי, משנה למנכ"לית המשרד לשוויון חברתי: "אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בכלל, וניצולי השואה בפרט, נמצאת בראש סדר העדיפויות של המשרד לשוויון חברתי לאורך השנה כולה, ולכן אנו גאים להיות חלק מחידושו של פרויקט כה חשוב. המשרד לשוויון חברתי ימשיך לדאוג לרווחתם ומיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בשלל נושאים, בהם גם נושא הדיור, ועל כן יש בכוונתו להרחיב את הפרויקט ולסייע לכמה שיותר ניצולים הזקוקים לכך".

 

במסגרת פרויקט זה יונגשו 125 דירות בבעלות פרטית ודירות בדיור הציבורי בהם מתגוררים ניצולי שואה, השיפוץ כולל בעיקר שיפוץ חדרי אמבטיה, שירותים, הרחבת דלתות ציוד סעודי והתאמה לכל דייר ניצול שואה.

 

40% מהתקציב יוקצה לטובת דיור הדיור הציבורי ו 60% יוקצה לדירות בבעלות פרטית. כל עבודות השיפוץ וההנגשה יבוצעו באמצעות חברת עמיגור ועמידר החדשה ובימים אלו כבר החלו העבודות בשטח.

 

במסגרת המיזם המשותף הוקמה וועדת היגוי בין משרדית בראשות מנהל המינהל מר יוסי חדד, אשר החליטה על נותן השירותים בשטח, ותפקח במהלך העבודות על התקדמות הפרויקט. בנוסף, תחליט הוועדה בנושאי חריגים שונים, תקציב לשיפוץ ליח"ד עומד בממוצע על סך של 20,000 שקל.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    2.5 מיליון ש"ח? עלוב. על אחרים מוציאים מאות מיליונים (ל"ת)
    דן 12/04/2021 07:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תומר 12/04/2021 04:59
    הגב לתגובה זו
    מה עם התינוקות החטופים של התימנים?
  • Bubi 12/04/2021 09:38
    הגב לתגובה זו
    נכון שהיה בלאגן , אבל היה גם המון רצון טוב . לא נמצאו תימנים שצצו פתאום במשפחות . בנו כאן סיפור על כאב המשפחות ושנאת הממסד .
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

קמעונאות
צילום: Pixbay

עלייה של 4.9% בפדיון רשתות השיווק ברבעון השלישי של 2025

על פי נתוני הלמ"ס, נרשם גידול מתון בקצב המכירות בהשוואה לרבעון הקודם; סקטור המזון רשם עלייה של 3.1%

רן קידר |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לרבעון השלישי של השנה, עבור החודשים יולי עד ספטמבר 2025, מהם עולה כי רשתות השיווק רשמו עלייה במכירות של 4.9% (במחירים קבועים, בחישוב שנתי), זאת לאחר עלייה גבוהה יותר של 7.4% ברבעון הקודם, שכיסה את אפריל עד יוני. 

גם בחתך שסוקר מזון בלבד נרשמה מגמת צמיחה, אם כי בקצב מתון יותר: עלייה של 3.1% בנתוני המגמה, בהשוואה לעלייה של 4.0% ברבעון הקודם. 

גם בניכוי עונתי, המגמה זהה, היות ועד אוגוסט נרשמה עלייה של 2% בסך כל ההוצאות (לא כולל דלק), ואילו עד ספטמבר הנתונים עלו לעלייה של 2.7%. גם סקטור המזון, בניכוי עונתי, הציג את אותה המגמה כשעלה עד אוגוסט ב-0.8% ואילו בספטמבר הוסיף 1.3%. 

על פי הנתונים הללו, ולאור מדד המחירים לצרכן שהראה עליה במחירי הירקות הטריים, אך ירידה במחירי הפריות הטריים והמשקאות, ניתן להבין כי העלייה בפדיון אינה בהכרח נובעת מעליית מחירים, אלא לצריכה מוגברת. 

עם זאת, מבט על גרף הפדיונות מראה עלייה ברורה בפדיונות מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23: 


נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.