פלאפון שולפת נשק סודי לקראת ניידות המספרים: נייד בליסינג

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר חשפה פלאפון את ה"נשק החם" שלה להתמודדות עם כניסת ניידות המספרים לתוקף ב-2 בדצמבר; מציעה מכשירי דור 3 בשיטת הליסינג ל-24 חודשים ומעמיקה פעילות במגזר העסקי
אפרת אדיר |

ניידות המספרים עומדת להכנס לתוקפה בתחילת השבוע הבא ולאחר שמתחרותיה כבר חשפו את מהלכיהן השיווקיים להשארת לקוחות בחברה ולמשיכת לקוחות חדשים, חשפה הבוקר (ד') חברת פלאפון את המהלך האסטרטגי שלה.

במסגרת מסיבת העיתונאים אמר מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, כי "חברת פלאפון ערוכה לניידות המספרים ורואה בה הזדמנות מבורכת, שתאפשר לה להמשיך ולגייס לקוחות שעדיין לא הצטרפו אליה בגלל חסם המספר".

שרון אף ציין, כי בחברה נערכים מזה כשנה לניידות, הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה השיווקית.

המהלך השיווקי שנחשף היום הנו מהפכת הליסינג. בדומה לשיטה המתנהלת בענף הרכב, גם ענף הסלולר מראה ניצנים של אימוץ השיטה.

כיצד זה עובד?

כחלק ממהלך "הכל יכול לקרות", שהשיקה החברה לאחרונה וכולל תוכניות והטבות ללקוחות. החל מהיום יוכלו לקוחות כל החברות להפחית את התשלום החודשי עבור המכשיר הסלולרי באמצעות שיטת הליסינג.

השיטה מציעה מגוון של מכשירי דור 3 בליסינג במחיר של החל מ-4.90 שקל לחודש, למשך 24 חודשים. בתום תקופת הליסינג, יוכל הלקוח להחזיר את המכשיר לחברה ולהפסיק לשלם עבורו, או לחילופין לרכוש את המכשיר מהחברה בתוספת של סכום הנע בין 600 ל-800 שקל.

לדברי ניר שטרן, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק בפלאפון, "יישום שיטת הליסינג לראשונה בתחום הסלולר יאפשר ללקוחותינו ליהנות ממכשירי דור 3

מתקדמים בעלויות נמוכות משמעותית ולשדרג את מכשירם אחת לשנתיים, ולכן מהווה בשורה אמיתית בעלת ערך ללקוח".

ב-12 החודשים האחרונים גייסה פלאפון כ-194 אלף לקוחות חדשים. לשם השוואה, לסלקום הצטרפו 189 אלף לקוחות באותה תקופה ו-170 אלף לקוחות הצטרפו לפרטנר. בקטגוריית הדור ה-3 מובילה פלאפון בפער מהמתחרות עם 625 אלף לקוחות, פי 1.5 מאורנג' וכמעט פי 3 מסלקום.

מהפכת הליסינג תגובה בקמפיין פרסומי באמצעות אדלר חומסקי, תחת הסיסמא: "למה לקנות? אפשר בליסינג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בניין אנבידיה
צילום: אנבידיה

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?

המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה מס

העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.

המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.

מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.

עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.

הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה

כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.  

בניין אנבידיה
צילום: אנבידיה

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?

המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה מס

העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.

המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.

מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.

עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.

הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה

כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.