איש השיווק של חודש נובמבר: ערן יניב מאקסלנס

זאת על פי בחירת איגוד המפרסמים בישראל. יניב נבחר לאחר שהוביל השנה מהלכים שיווקיים פורצי דרך בתפיסת בתי השקעות בקרב הצרכן
אפרת אדיר |

איגוד המפרסמים בישראל בחר בערן יניב, סמנכ"ל השיווק של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, לאיש השיווק של חודש נובמבר 2007.

לפני 3 שנים הייתה אקסלנס נשואה אחד מבתי ההשקעות שרצו לבצע פריצת דרך עם פתיחת השוק בעקבות ההמלצות הצפויות של ועדת בכר לרפורמה בשוק ההון. "פחות מ-5% מהציבור בישראל ידעו מה זה בית השקעות, ולגבי אקסלנס נשואה הייתה בציבור אפס מודעות. זו הייתה חברה עם מודעות טובה בקרב המשקיעים המוסדיים, עם מגוון מוצרים יפה וחריג יחסית לבית השקעות, אבל הציבור הרחב לא הכיר אותה", מסביר ערן יניב, סמנכ"ל השיווק של אקסלנס נשואה.

יניב היה אז יועץ שיווקי של חברת אקסלנס גמל, והתבקש על ידי רוני בירם וגיל דויטש, הבעלים של אקסלנס נשואה, לסייע בבניית אסטרטגיה שיווקית עבור הקבוצה.

כיום, אקסלנס נשואה היא אחד משלושת בתי ההשקעות הגדולים ביותר. בשנת 2004 היה היקף הנכסים המנוהלים שלה כ-8 מיליארד שקל, וכיום הוא עומד על 43 מיליארד שקל. מספר הלקוחות היה 20 אלף וכיום יש לחברה למעלה מחצי מיליון לקוחות. "החזון שלנו" אומר יניב, "היה להפוך תוך עשר שנים להיות אחד משלושת הגדולים בתחום, אבל לא האמנו שזה יגיע כל כך מהר". יניב מייחס חלק גדול מההצלחה גם למשרד הפרסום של החברה: ענבר-מרחב-שקד. "קיבלתי אותם כנדוניה כשהם היו משרד מאוד קטן, עוד לפני שספי שקד הצטרף אליהם. גיליתי אנשים עם הרבה ניסיון בפרסום, אבל ללא תשתיות. כיום הם המשרד הטוב ביותר בתחום הפיננסים בישראל ולאף משרד אחר אין רמת הבנה כמו שלהם בתחום. הם מעורבים בכל התהליכים המתרחשים באקסלנס, לא רק בתחום הפרסום. ענבר-מרחב-שקד הוא היום ממש אגף באקסלנס".

יניב, (41), בעל תואר במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ותקשורת המונים במכללה למנהל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה