איש השיווק של חודש נובמבר: ערן יניב מאקסלנס

זאת על פי בחירת איגוד המפרסמים בישראל. יניב נבחר לאחר שהוביל השנה מהלכים שיווקיים פורצי דרך בתפיסת בתי השקעות בקרב הצרכן
אפרת אדיר |

איגוד המפרסמים בישראל בחר בערן יניב, סמנכ"ל השיווק של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, לאיש השיווק של חודש נובמבר 2007.

לפני 3 שנים הייתה אקסלנס נשואה אחד מבתי ההשקעות שרצו לבצע פריצת דרך עם פתיחת השוק בעקבות ההמלצות הצפויות של ועדת בכר לרפורמה בשוק ההון. "פחות מ-5% מהציבור בישראל ידעו מה זה בית השקעות, ולגבי אקסלנס נשואה הייתה בציבור אפס מודעות. זו הייתה חברה עם מודעות טובה בקרב המשקיעים המוסדיים, עם מגוון מוצרים יפה וחריג יחסית לבית השקעות, אבל הציבור הרחב לא הכיר אותה", מסביר ערן יניב, סמנכ"ל השיווק של אקסלנס נשואה.

יניב היה אז יועץ שיווקי של חברת אקסלנס גמל, והתבקש על ידי רוני בירם וגיל דויטש, הבעלים של אקסלנס נשואה, לסייע בבניית אסטרטגיה שיווקית עבור הקבוצה.

כיום, אקסלנס נשואה היא אחד משלושת בתי ההשקעות הגדולים ביותר. בשנת 2004 היה היקף הנכסים המנוהלים שלה כ-8 מיליארד שקל, וכיום הוא עומד על 43 מיליארד שקל. מספר הלקוחות היה 20 אלף וכיום יש לחברה למעלה מחצי מיליון לקוחות. "החזון שלנו" אומר יניב, "היה להפוך תוך עשר שנים להיות אחד משלושת הגדולים בתחום, אבל לא האמנו שזה יגיע כל כך מהר".

יניב מייחס חלק גדול מההצלחה גם למשרד הפרסום של החברה: ענבר-מרחב-שקד. "קיבלתי אותם כנדוניה כשהם היו משרד מאוד קטן, עוד לפני שספי שקד הצטרף אליהם. גיליתי אנשים עם הרבה ניסיון בפרסום, אבל ללא תשתיות. כיום הם המשרד הטוב ביותר בתחום הפיננסים בישראל ולאף משרד אחר אין רמת הבנה כמו שלהם בתחום. הם מעורבים בכל התהליכים המתרחשים באקסלנס, לא רק בתחום הפרסום. ענבר-מרחב-שקד הוא היום ממש אגף באקסלנס".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בניין אנבידיה
צילום: אנבידיה

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?

המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה מס

העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.

המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.

מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.

עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.

הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה

כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.  

בניין אנבידיה
צילום: אנבידיה

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?

המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה מס

העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.

המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.

מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.

עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.

הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה

כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.