מחקר: היקף הקניות המקוונות לקראת הכריסמס עולה
מחקר חדש מגלה, כי החגים הנחגגים בעולם לקראת סוף השנה (חג ההודייה, חג המולד וראש השנה האזרחית) מבשרים על גל מתגבר של רכישות מקוונות.
מסקנה זו עולה מנתונים של המכון הבינלאומי למדעים בארה"ב אשר מצא, כי היקף הרכישות הקמעונאיות באינטרנט במהלך 2 הרבעונים הראשונים של 2007 הסתכם בלמעלה מ-95 מיליארד דולר והיקף הרכישות במהלך 2006 הסתכם בלמעלה מ-170 מיליארד דולר.
כמו כן, בשנת 2007 צפוי להישבר שיא של רכישות און-ליין בעולם. בישראל, מנתונים של משרד התמ"ת, עולה כי היקף הרכישות שבוצעו דרך האינטרנט במהלך שנת 2005 עמד על סך של 1.2 מיליארד שקל. עוד עולה מנתוני התמ"ת, כי היקף זה עולה בהתמדה בשיעור של כ-20% בשנה וכי הרכישות הללו בישראל מתמקדות ב-4 תחומים עיקריים: 12.6% במוצרי ציוד חשמלי ואלקטרוני; 13.5% במוצרי אלקטרוניקה בידורית; 8.1% במחשב ואביזריו; ו-22.1% במצלמות וציוד נלווה.
באופן כללי, הרכישות באינטרנט עוברות שינוי והיקפיהן הולכים וגדלים מדי שנה, בעקביות. "העלייה בהיקפי המסחר האלקטרוני, הנה תוצאה של גורמים רבים", מוסר יהודה דורון, מנכ"ל חברת הסטארט אפ וובקולאז', שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לאתרי מסחר באינטרנט להגדיל את המכירות שלהם ברשת. "הגורם, אולי המשמעותי ביותר, הנו העלייה החדה והקבועה של כ-8.2% בשנה במספר משתמשי האינטרנט במהלך השנים האחרונות", מוסיף דורון.
סקר נוסף, שנערך עבור האיחוד הלאומי של הרשתות הקמעונאיות בארה"ב (NRF - National Retail Federation) בינואר 2007, מגלה כי הצרכן הממוצע הוציא קרוב ל-800 דולר על קניות לחג. כמחצית מהצרכנים שהשתתפו בסקר טענו כי בכוונתם לערוך את הקניות שלהם באמצעות רשת האינטרנט. זאת, לעומת 36% מהצרכנים בלבד, שהעידו על כוונה כזו, שלוש שנים קודם.