החתולים של טיב טעם תפסו את הכותרות בחודש אוקטובר
תחקיר "כלבוטק" על טיב טעם הביא את החברה להחזיק בשיא הכותרות השליליות בעיתונות היומית, בסיכום חודש אוקטובר של "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים".
חברות בכותרות
כאמור, טיב טעם מוזכרת בכ-126 כותרות, מתוכן כ-49 מהן שליליות מובהקות. למרות הפגיעה בתדמית החברה כתוצאה מפרשה זו, ראוי לציין כי 11 מהכותרות היו חיוביות באופן מובהק.
למרות שתדמיתה התקשורתית של טיב טעם הייתה שלילית למדי החודש, חברת חפציבה, הממוקמת במקום ה-4 בדירוג החברות החודש, עולה עלייה בתמהיל החשיפה השלילי, עם 63 כותרות שליליות ו-0 כותרות חיוביות. החברה אוזכרה בשל החשד כי הבנקים ידעו מה מצבה של חפציבה ובקשת ההסגרה של בועז יונה לישראל.
לעומתן, גוגל היא המובילה במספר האיזכורים החיוביים בכותרות במהלך אוקטובר, עם לא פחות מ-54 כותרות חיוביות שעסקו במחירה המטפס של המניה, השקת טכנולוגיה להפרת זכויות יוצרים ב"יו-טיוב", שיתוף פעולה עם נטקס ועוד.
חברה נוספת שבלטה לטובה החודש הייתה טבע, עם 41 כותרות חיוביות וזאת בשל מניית החברה שהגיעה לשיא של כל הזמנים, פרישתו של מנהל הכספים המיתולוגי ועוד.
ענף הפרסום נכנס לדרוג העשיירה השנייה, באופן מפתיע, עם 2 חברות פרסום: מקאן אריקסון, בשל פרשת פיטורי המנכ"לים המשותפים וחזרתו של אילן שילוח לכס המנכ"ל; ואדלר חומסקי וורשבסקי היוצאים להנפקה שזוכה לכותרות רבות.
אישים בכותרות
בבחינת אישים המופיעים רבות בכותרות העיתונים, מוביל איש העסקים ארקדי גאידמק, והנו הדומיננטי במספר האזכורים החיוביים, בשל מכירת מגרש במוסקווה לחברת אוסיף שבשליטתו, הצלחה במצעד הפרסומות "הזכורות והאהובות" של הפרסומת לפלאפון בה השתתף, קניית חברת ארנסון ועוד. מאידך, גאידמק הוא גם האישיות עם מספר האיזכורים השליליים הגבוה ביותר. זאת לאור ההתפתחויות בפרשת הלבנת ההון, פרשת האורניום, וסיכסוך העבודה בבי"ח ביקור חולים.
חברים חדשים ברשימה החודש הם אנשי הנדל"ן ועסקאות הענק: נוחי דנקנר, שעיה בוימלגרין ולב לבייב.