מניית Critical Therapeutics Inc

החברה עוסקת בגילוי, פיתוח ומסחור של מוצרים, לטיפול במחלות נשימתיות ודלקתיות.
צביקה בקשי |

התרופה החשובה ביותר המיוצרת על ידה נקראת ZYFLO. זוהי תרופה המיועדת לטיפול כרוני באסטמה ולמניעת אסטמה. קהל היעד של התרופה הוא מבוגרים וילדים מעל גיל 12. התרופה אושרה על ידי ה- FDA.

להרחבה נוספת: http://finance.yahoo.com/q/pr?s=CRTX

פרטים כללים אודות המניה נכון לתאריך 15/5/2007 :

סימול : CRTX

שווי שוק : 100.42M

מחיר אחרון : 2.33$

נפח מסחר ממוצע 3 חודשים : 584,002 ע.נ.

סקטור : בריאות

תעשיה : ביוטכנולוגיה

אתר הבית : http://www.criticaltherapeutics.com

הערכת סיכוי – סיכון למניה על פי "שיטת בקשי"

הסקאלה בנויה ע"פ פרמטרים שבין 1-8, כאשר 1 = המניה במינימום סיכון ו 8 = המניה בסיכון גבוה. בין הפרמטרים המרכזיים לבדיקת המניה ניתן למנות:

1. בעלי עניין – סך מכירות של בעלי עניין עולה על סך הקניות.(נכשל)

2. שורטים – פרמטר זה מסייע לבדיקת כיוון המניה. במניה זו יחס השורטים נמוך ומצביע כי מעט אנשים חושבים שהמניה יקרה. (עובר)

3. מערכות התראות – שקלול מידע ממערכות מידע פיננסיות שונות בעולם (ניטראלי).

4. אנליסטים- שקלול תוצאות ההערכות הקיימות בשוק. במניה הקונצנזוס מראה על מכירה. (נכשל)

5. פרופיל + חדשות – פרמטר זה בוחן את פרופיל החברה, מוצרים, טכנולוגיות, שתופי פעולה והסכמים שונים. (עובר).

6. ביצועי המניה מול התעשייה שלה – השוואה של ביצועי המניה מול התעשייה מתחילת השנה טובים יותר. (עובר)

7. ניתוח טכני – מרבית האינדיקאטורים לטווח הקצר-בינוני מאותתים על המשך עליות (עובר).

8. מוסדיים – סך קניות של מוסדיים בחודשים האחרונים עולה על סך מכירות (עובר).

סיכום ותחזית

לאחר שקלול כל הפרמטרים הערכה היא כי רמת הסיכוי – סיכון למניה עומדת על 2. לזהירים שבינינו אשר רכשו את המניה ניתן לשים STOP LOSS ברמת ה - 2.09$.

על כותב הסקירה:

צביקה בקשי הוא מרצה בכיר ומנהל אקדמי של תחום המסחר במכללת מיטב.

בעל ניסיון של למעלה מ- 10שנים באיתור וניתוח מניות בארץ ובחו"ל ובעל יכולת מוכחת לחיזוי מניות ב- Wall Street טרם פריצתן. בעל תואר .B.A. במידענות (בהצטיינות) ובפילוסופיה ותואר .M.A בניהול ידע (בהצטיינות) מאונ' בר אילן, לצד השתלמויות רבות בשוק ההון. הקים ומפתח קורסים רבים בתחום שוק ההון ומידענות פיננסית לגופים שונים (אונ' ומכללות) ומעביר הרצאות במוסדות רבים גם בתחום מודיעין תחרותי.

תקנון הסקירה:

1. יש להדגיש כי פעילות בנכסים פיננסיים, שוק ההון וכל מידע אחר המופיע בסקירה דורשות מומחיות מקצועית והם נעשים על דעת ובאחריותו של המשתמש בלבד. המידע והסקירה אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי בתחומים הנ"ל וכן אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

2. אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

3. הכותב עשויי להחזיק בניירות הערך המוזכרים בסקירה וברור לקורא הסקירה כי אין המדובר ביועצי השקעות ו/או מנהלי תיקים ו/או נותני שירותים למקבל הסקירות, וכי אין הנאמר מהווה בכל דרך, תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים ובנתונים של כל אדם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות
דעה

הרחבת מודל "העסק הזעיר" עלולה לעלות למדינה מאות מיליונים ולפגוע בעצמאיים עצמם

ההצעה של רשות המסים להגדיל את תקרת ה"עסק הזעיר" ל-300 אלף שקל מצטיירת אולי כהקלה לעצמאים, אבל בפועל תעלה למדינה מאות מליונים ותפגע באותם נהנים בקבלת משכנתה והחזרי מס
אריאל פטל |
נושאים בכתבה רשות המסים

לאחרונה פורסם כי שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים מציע להרחיב את הפטור ממס לעסקים עם מחזור של עד 300 אלף שקל, בעקבות הצלחת הפטור הקודם לעסקים עד 120 אלף שקל. ההצעה נועדה להקל על נישומים ולצמצם את הבירוקרטיה. כעת, רשות המסים תוכל לגבות מס נמוך יותר מעסקים אלו, תוך שמירה על גבייה יעילה. התנאים להמשך המהלך כוללים גבייה מרשימה ותחזיות צמיחה חיוביות.

בואו ונעשה קצת סדר. 

החל משנת 2024 נקבע מושג חדש שנקרא "עסק זעיר" לעניין מס הכנסה. 

מי שיכול להירשם כ"עסק זעיר" הוא מי שמחזור הכנסותיו השנתי (לא רווח) הוא עד 120,000 שקל. אותו עסק זעיר יכול להיות עוסק פטור או עוסק מורשה לעניין מע"מ, מה שחשוב זה מחזור ההכנסות השנתי. 

מי שרשום כ"עסק זעיר" מקבל מהמדינה שתי סוכריות:

1. 30% ממחזור ההכנסות שלו מהוות הוצאות מוכרות באופן אוטומטי, מבלי שהוא נדרש להוכיח תשלום וללא צורך לשמור אסמכתאות להוצאות. 

2. פטור מהגשת דוח שנתי למס הכנסה ופטור מהגשת הצהרת הון, כך שנתוני הדיווח לא ייבדקו. 

כ-40-45 אלף עוסקים שעונים להגדרה כבר נרשמו לסיווג החדש. במקרים רבים מאוד מדובר בנותני שירותים, כגון: מורים פרטיים, נגנים, מטפלים ברפואה משלימה ועוד, שאין להם באמת הוצאות בהיקף של 30% וגם לא 20% אלא 10% לכל היותר. 

כעת, מנהל רשות המסים מבקש להרחיב את מודל ה"עסק זעיר" כך שיוגדל סכום ההכנסות השנתי ל-300 אלף שקל במקום 120 אלף שקל, אלא שבהצעה קיימת התעלמות מוחלטת ממספר השפעות שליליות משמעותיות  שעלולות לעלות לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים ולציבור שמסווג כעסק זעיר הרבה מאוד כסף והמידע נסתר מהם ולכן, אני מתנגד נחרצות למהלך המוצע מהסיבות הבאות:

ראשית, לא פורסמה העלות הצפויה למהלך, הלא היא "השתתפות המדינה" בהפחתת מס הכנסה וביטוח לאומי למי שמחזור ההכנסות השנתי שלהם הוא עד 300 אלף שקל. בהעדר המידע, לא ניתן לקבוע אם המהלך כלכלי לקופת המדינה?

תהיה פגיעה בתגמולים שישולמו מביטוח לאומי כתוצאה מרווח חייב במס נמוך בעשרות אחוזים מהרווח ה"אמיתי" ובעיקר: