מכון SANS: בקרב אנשי האבטחה, פיירפוקס פופולארי בדיוק כמו אינטרנט אקספלורר 7

מסקר שערך המכון עולה, כי בעוד שנתח השוק הכללי של אינטרנט אקספלורר עומד על 79%, הרי שבקרב אנשי האבטחה זוכה פיירפוקס של מוזילה לפופולאריות שאינה פחותה מזו של אינטרנט אקספלורר

בקרב הציבור הרחב, דפדפן אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט נהנה אמנם מנתח הארי של השוק, אבל בקרב מי שעוסקים באבטחת מידע זוכה פיירפוקס של מוזילה לפופולאריות שאינה פחותה מזו של אינטרנט אקספלורר - על פי נתונים שפרסם SANS Institute שלשום (ב').

למרות שרבים מאנשי האבטחה ניסו את אינטרנט אקספלורר 7, מדווחים החוקרים של SANS Institute, הרי שאת חובבי פיירפוקס הדפדפן החדש של מיקרוסופט לא שכנע. "אנשי האבטחה מודעים יותר לפרצות באינטרנט אקספלורר, ונוטים יותר לנסות דפדפנים אחרים", אומר ג'והנס אולריך, מנהל המחקר הראשי של SANS Institute ומנהל הטכנולוגיה הראשי של Internet Storm Center. "מרבית המשתמשים נרתעים מלנסות מוצרים חדשים, ואינם חשים ביטחון כמו העוסקים באבטחה".

במסגרת הסקר בחן סווה פרנצן מ-Internet Storm Center - קואופרטיב שמפרסם התראות אבטחה תחת המטרייה של SANS Institute - את ההתפלגות של הדפדפנים בהם נצפה האתר של Internet Storm Center, והשווה את הנתונים לאלו שמתפרסמים ביחס לכלל אתרי האינטרנט. זאת מתוך הנחה שלאתר של Internet Storm Center מגיעים בעיקר אנשי אבטחה.

מהסקר עולה כי בעוד שנתח השוק הכללי של אינטרנט אקספלורר עומד על 79%, הרי שבקרב אנשי האבטחה זוכה פיירפוקס של מוזילה לפופולאריות שאינה פחותה מזו של אינטרנט אקספלורר. פרנצן מצא כי ההתפלגות של 50 - 50 נותרה יציבה בשישה החודשים האחרונים. "איש אינו טוען שדפדפן פיירפוקס בטוח יותר לכשעצמו, אך מוזילה בדרך כלל מפרסמת טלאים מהר יותר", על פי אולריך.

מאז שהושק דפדפן פיירפוקס בתשעה בנובמבר 2004, הורידו אותו כבר 300 מיליון פעמים. אולם, על פי חברת המדידה Net Applications, בחודש ינואר האחרון נרשמה, זו הפעם הראשונה, ירידה בנתח השוק של פיירפוקס - מ-14% בדצמבר 2006 ל-13.67% בינואר 2007. במקביל עלה הנתח של אינטרנט אקספלורר ב-0.11% והגיע ל-79.75%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.