מנכ"ל רבוע כחול על העתיד באינטרנט
על אף ההתעניינות הגוברת של חברות קמעונאיות ורשתות שיווק במדיום המקוון והעברת תקציבים מהטלוויזיה לאינטרנט, עדיין שירות הקניות ברשת אינו תופס תאוצה. מנכ"ל רבוע כחול , גיל אונגר, מחזק את הטענה וקובע חד משמעית, כי "לא תהיה פריצה גדולה בתחום רכש מזון באינטרנט, שכן רשתות המזון והבנקים הפכו למשהו לא חיובי ברשת".
בראיון ל-Bizportal מסביר אונגר, כי מכירות המזון באינטרנט אינן מקבלות תאוצה לא רק בישראל. גם הניסיון העולמי מראה שמהפכות גדולות לא צפויות בתחום זה. לשם השוואה, בארה"ב בשנת 2007 מכירות המזון ברשת תגענה, לדברי אונגר, ל-0.4% מהמחזור הכולל וגם אנחנו, בישראל, נמצאים שם היום.
בנוסף, קיים יתרון מובהק לקניות מזון ברשתות השיווק והסופרמרקטים והצרכן אוהב לגעת במוצר, למשש אותו, להריח ואף לטעום לפני הקנייה - דבר שאינו בר ביצוע באמצעות האינטרנט. בנימה מבודחת אך מציאותית קובע אונגר, כי "חלק גדול מהצרכנים משתמש בסופרמרקט כארוחה ואת זה אי אפשר להשיג ברשת, כ-30% מכמות החמוצים במשקל לא מגיעים לקופה בסופר".
לעומת ריטייל המזון, מאמין אונגר שמוצרי הנון-פוד (NF) יכולים לקבל מינוף במכירות באמצעות מערך מקוון, כמו מוצרי אלקטרוניקה, תקליטים, ספרים ועוד.
אמונה זו מתפרשת על ידו באמצעות שיפור מערך הקניות המקוון של רשת "הרבוע הכחול" ולקראת סוף שנת 2007 מתכנן אונגר להקים שירות קניות חדשני באינטרנט בטכנולוגיה מתקדמת עם אינדקס חיפוש ידידותי בהשקעה של מיליוני דולרים. לצד מכירת מוצרי מזון מתכנן אונגר לשים דגש רב על מכירת מוצרים נלווים מתחומים אחרים כמו: פרחים, ספרים, מוסיקה ומוצרי תרבות. שירות זה יתבצע על-ידי חבירה לאתרים מובילים בתחומים אלו אשר הגישה אליהם תתאפשר באמצעות אתר הקניות של הרבוע הכחול, כאשר האחריות על תפעול האתר הינה על הרשת, כמו גם ההכנסות ממכירות מוצרי ה-NF.
אונגר מאמין, כי רשימת האתרים שיתעניינו באתר הקניות של הרבוע הכחול תהיה ארוכה והבחירה, הנמצאת בידיו, תהיה קשה. "האתר ייבנה בשיטת לגו וכל קוביה וקוביה תייצג תחום אחר, כאשר מכל תחום נבחר רק ספק אחד מוביל ואני בטוח שהספקים יעמדו בתור".