Google Docs מוביל בין היישומים המשרדיים המקוונים

424,785 מבקרים ייחודיים משך היישום המקוון Google Docs& Spreadsheets בחודש נובמבר האחרון, ו-432,156 מבקרים ייחודיים בחודש דצמבר

מבין היישומים המשרדיים המקוונים, מוביל מאז חודש אוקטובר האחרון Google Docs & Spreadsheets - על פי נתוני תעבורה שפרסמה חברת נילסן / נט-רייטינגס ביום ג' האחרון. בחודש אוקטובר האחרון זכה Google Docs & Spreadsheets ל-445,762 מבקרים ייחודיים, שבילו בו 10 דקות בממוצע. שיעור זה מייצג 92% מהמבקרים הייחודיים ו-95% מזמן הביקור בכל היישומים המשרדיים המקוונים המובילים - ובהם, בין השאר, EditGrid.com ,Zoho.com ,Thinkfree.com ,Numsum.com ו-WriteBoard.com.

אולם, לאחר חודש אוקטובר ירד קמעא מספר הביקורים ביישום המקוון של גוגל: בחודש נובמבר האחרון הסתכם המספר של המבקרים הייחודיים ב-424,785 ובחודש דצמבר ב-432,156. מצד שני, משך הביקור הממוצע עלה בדצמבר ל-14 דקות.

"היישומים המשרדיים המקוונים מאפשרים לגולשים להשתמש בדפדפן למשימות נוספות, מעבר לגלישה באתרי אינטרנט, ולבצע ברשת משימות שעד כה בוצעו שלא במקוון", אמר ג'ון סטיוארט, אנליסט בכיר בחברת נילסן / נט-רייטינגס. "גוגל קנה לו קהל נאמן של גולשים, וההיכרות הגבוהה של הציבור עם המותג מסייעת לו להצליח במהירות גם בתחומים חדשים, אך אין ספק שיש עוד כר נרחב לצמיחה".

רבים מהמבקרים ב-Google Docs & Spreadsheets משתכרים מעל לממוצע: כ-28% מביניהם משתכרים למעלה מ-100 אלף דולרים לשנה, ו-76% מביניהם משתכרים לפחות 50 אלף דולרים לשנה. מתברר, אם כן, שהשימוש ביישום המוצע חינם אינו נובע בהכרח מהיעדר יכולת כלכלית לרכוש תוכנה שמוצעת בתשלום.

ובכל זאת, סטיוארט אינו סבור שבעתיד הקרוב יאיים Google Docs & Spreadsheets על חבילת אופיס של מיקרוסופט. "בסופו של דבר, ייתכן שהכלים המקוונים יהיו נפוצים לא פחות מהכלים שמציעות חברות דוגמת מיקרוסופט, אבל אין מדובר בעתיד הנראה לעין, ושיעור החדירה הנמוך, לפי שעה, מעיד על כך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה