נסטלה מכניסה דגנים מלאים לכל דגני הבוקר ב-2 מ' ש'
קבוצת אסם הכריזה היום (א') על מהלך אסטרטגי חדש במסגרתו כל דגני הבוקר של נסטלה - המשפחתיים, לילדים ולנוער ולמבוגרים - יכילו דגנים מלאים. היקף ההשקעה במהלך השיווקי הנו 2 מיליון שקל.
בכך תהיה אסם החברה היחידה בישראל, שמבטיחה דגנים מלאים בכל מוצרי הסדרה, בהם האני נאט צ'יריוס (Honey-Nut Cheerios), מולטי צ'יריוס (Multi-Cheerios), פיטנס (Fitness), סינימיניס (Ciniminies), קראנצ' (Crunch) ועוד. אסטרטגיה זו היא חלק ממהלך שנסטלה העולמית החלה לפני כשנה וחצי בארה"ב ובאירופה, הכולל גם הגברת המודעות לחשיבות הבריאותית שבצריכת דגנים מלאים.
דגנים מלאים מכילים ויטמינים, מינרלים ומאות רכיבים תזונתיים דוגמת נוגדי חמצון. תרכובות אלו, בנוסף לסיבים, ממלאות תפקיד חשוב בצמצום הסיכון ללקות במחלות כרוניות, כולל סרטן ומחלות לב.
מחזור מכירות הדגנים בישראל עומד לפי נתוני נילסן בשנת 2006 על כ-470 מיליון שקל. שיעור הצמיחה של סך הקטגוריה של דגני בוקר בשנת 2006 עמד על 5%-6%, כאשר נסטלה הובילה את הצמיחה בשוק זה בשנתיים האחרונות וגדלה ב-21% בקטגוריית המבוגרים.
בשוק דגני הבוקר מובילים ביד רמה דגני הבוקר "תלמה" של יוניליוור עם נתח שוק של 60%, אחריה נסטלה עם 21% ולבסוף קלוגס. קטגוריית דגני הבוקר קיימת 20 שנה ונסטלה השיקה את דגני הבוקר שלה לפני 10 שנים. מבחינת חלוקת הצריכה 87% מהילדים ובני הנוער צורכים דגני בוקר ו-65% מבוגרים נהנים מקטגוריה זו.
לא נופלים לפיתוי של כריות
לדברי נילי צור, מנכ"ל חטיבת החטיפים ודגני הבוקר באסם, בישראל, כמו גם בעולם כולו, קיימת מגמה הולכת וגוברת בקרב הצרכנים לעבור לתזונה נכונה כחלק משמירה על אורח חיים בריא. "ההמלצות של רשויות הבריאות במדינות כמו ארה"ב (FDA ו-USDA) הן לצרוך מדי יום לפחות שלוש מנות של דגנים מלאים", אומרת צור.
המהלך השיווקי של נסטלה יביא לאסם-נסטלה, לדברי צור, נתח שוק של 25% עד סוף 2007. יצויין, כי נסטלה אינה מתחרה בתלמה במותגי ה"כריות" של דגני הבוקר. גזי קפלן, מנכ"ל אסם-נסטלה טוען שמדובר בהחלטה בנובעת מתזונה. כלומר, מותגי כריות מכילים כמות סוכר ברמה שמזיקה לצריכה היומית של ילדים. לדבריו "אנחנו לא נופלים לפיתוי הזה, למרות שאנחנו חברה שרוצה להרוויח כסף".
האסטרטגיה החדשה תלווה בפעילות שיווקית ופרסומית, כאשר כל אריזות דגני הבוקר ימותגו ויעוצבו מחדש עם פס ירוק אחיד על כל האריזות ו "תו התחייבות" של נסטלה לדגנים מלאים.
המהלך ילווה גם בשיתוף פעולה נרחב עם שירותי בריאות כללית ועם דמותו של "חמודי" המסביר את החשיבות באכילת ארוחת בוקר עם דגנים מלאים תחת המסר: "ארוחת בוקר עם דגנים מלאים וחלב תורמת לשיפור ההישגים". בנוסף, תההיה פעילות של משחקי מחשב באתר של שירותי בריאות כללית ובאתר אסם-נסטלה.
לאחרונה, יצא ערוץ הילדים בשת"פ עם דגני הבוקר של נסטלה וטל מוסרי, ממנחי הערוץ, נבחר להוביל את הפעילות של דגני הבוקר בערוץ הילדים.