טמפו מאמצת את הטרנד הבריאותי עם בירה גולדסטאר לייט
טמפו, יצרנית הבירה המובילה בישראל, משיקה מוצר חדש בשוק הבירות המקומי - בירה "גולדסטאר לייט" המכילה 29 קלוריות בלבד ו-4% אלכוהול ב-100 מ"ל.
המותג יושק תחת הסיסמה: "לייט, לייט אבל גולדסטאר". יצוין, כי גולדסטאר הינו מותג הבירה הנמכר ביותר בישראל עם כ-31% נתח שוק.
לדברי החברה, לבירה החדשה, שפותחה במפעלי טמפו בנתניה, יש "גוף" ייחודי וטעם מנצח ועשיר, היא פחות מרירה מבירות רגילות ויש לה איכויות טעם זהות למותג המוביל גולדסטאר.
הבירה תשווק בבקבוק חדש ומבודל מגולדסטאר רגיל, שעוצב על-ידי משרד הפרסום מקאן אריקסון, האחראי גם על השקת הבירה.
לדברי יואש בן אליעזר, מנהל השיווק של טמפו: "גולדסטאר לייט מביאה בשורה אמיתית לציבור גדל והולך של גברים ונשים כאחד המעדיפים לצרוך מוצרים עם ערכים בריאותיים ואשר שומרים על אורח חיים בריא".
בארץ, מותגי הבירות לייט אינם מפותחים ועדיין הישראלים מעדיפים צריכת בירה רגילה, כהה או בהירה עלפני בירה לייט. הדבר אינו דומה כשמתבוננים על השוק בארה"ב. שם, בירה לייט הפכה לחלק בלתי נפרד מתרבות השתייה האמריקאית, כאשר 48% משוק הבירה האמריקאי הוא בירה לייט ו-52% צורכים בירה רגילה. הבירות הפופולריות מבין בירות הלייט הן מילר לייט ובאד לייט.
ניתן להסביר את צמיחתה של קטגוריה זו כפועל יוצא של טרנד הבריאות שמוביל את הציבור לצרוך מוצרים דלי קלוריות. סער אמיר, מנהלת מותג גולדסטאר מסבירה, כי גולדסטאר לייט מיועדת לגברים בגילאי 28-34. כלומר, בוגרים יותר מקהל הגולדסטאר הרגיל. לדבריה, "צרכני גולדסטאר לייט מאופיינים כצרכני בירה קלים עד בינוניים, ואשר צורכים בעיקר מותגים בינלאומיים. צריכה של מוצרי לייט ודיאט אינה טריטוריה נשית יותר, היא קיימת והיא כאן גם לנשים וגם לגברים. גולדסטאר, כמותג הבירה המוביל בישראל, הוא הוא שיכול להוביל מהלך חשוב זה של השקת קטגוריה חדשה בתחום הבירה בישראל".
בישראל, מוצרי הדיאט תופסים כ-35% מקטגוריית המשקאות המוגזים והמיצים ו-25% מקטגוריית הבירה השחורה. השקת בירה גולדסטאר לייט מתבססת גם על מחקר שערכה חברת טמפו בקרב צרכנים ישראלים בשנת 2005 בו נמצא, כי כ-55% מהנשאלים הכריזו כי הם מנסים לשמור על המשקל ו-29% אכן בודקים את כמות הקלוריות במה שהם אוכלים.