תפוז נכנסת לקנדה עם פלטפורמה לתכני WEB 2.0
חברת תפוז אנשים הודיעה היום (ד') על התקשרות ראשונית עם קנדה. חברת blogTV, שהינה חברה בת של תפוז אנשים, חתמה על הסכם עם GS New Media הקנדית, שתשמש כסוכן בלעדי של blogTV בקנדה, להפעלת מוצר ה-blogTV בקנדה.
שיתוף הפעולה הראשון שנחתם על ידי GS הוא עם ענקית המדיה הקנדית, Alliance Atlantis.
GS הוקמה על ידי חברת GravityVFX, המתמחה באנימציה, אפקטים מיוחדים ופיתוח תוכן ועל ידי חברת Haru הקנדית, והיא זו שתפעיל ותנהל את אתר blogTV קנדה יחד עם Alliance Atlantis.
במסגרת ההסכם עם תפוז, תפעיל החברה הקנדית את אתר האינטרנט שפותח על ידי תפוז, תוך שימוש בכלים לייצרת תכנים עצמאיים - אשר נקראים בעגה המקצועית, web 2.0. הכוונה היא מתן אפשרות לכל אחד לייצר תוכנית blogTV אישית באמצעות מצלמת אינטרנט, ולהעבירה בשידור חי לגולשי האתר. כמו כן, ניתן יהיה להקליט קטעים מתוכניות blogTV ולצפות בקטעים נבחרים, לשלב קטעי וידאו של blogTV בבלוגים ובאתרים שונים, להעלות קטעי וידאו מהמחשב ועוד.
גיא אליאב, מנכ"ל תפוז: "קנדה הינה מדינה בעלת פוטנציאל משמעותי עבור ה-blogTV. מספר גולשי האינטרנט במדינה עולה על 20 מיליון, כשמתוכם כ-7 מליון משתמשים באינטרנט מהיר בקצבים גבוהים בהרבה מהמקובל בישראל. המשמעות היא שאיכות סרטוני הוידאו תהיה גבוהה ביותר וחוויית המשתמש תהיה מדהימה. להערכתנו, אתר ה-blogTV עשוי להיות הלהיט הבא של עולם ה-web 2.0. תפוז תמשיך להיות בעלת חזון וחדשנית בתחומי האינטרנט השונים, ולבחון כניסה לתחומים שהיא רואה בהם מנועי צמיחה משמעותיים בשנים הבאות".
להערכת תפוז, Alliance Atlantis, תשקיע כחצי מיליון דולר קנדי בפיתוח המיזם והיא צפויה להשקיע בפירסום ה-blogTV סכום משמעותי יותר מדי שנה במהלך 5 השנים הקרובות. תפוז, מצידה, לא תידרש לבצע השקעה כספית מהותית במיזם המשותף.
הרווחים באתר יגיעו, בין היתר, מהכנסות מפרסומות, דמי מנוי לערוצים בהם יהיו תכני פרימיום ומהכנסות מתכני blogTV שיועברו למכשירים סלולארים.
Alliance Atlantis נסחרת בבורסה לניירות ערך בטורונטו לפי שווי של 1.36 מיליארד דולר קנדי והכנסותיה בשנת 2005 הסתכמו בכ-1.05 מיליארד דולר קנדי. החברה מפעילה 13 ערוצי טלויזיה בקנדה, שותפה בהפקה של הסדרה CSI ומפיצה סרטים בכל העולם.
מוצר ה-blogTV נחשב לייחודי בעולם ואף זכה בחודש מאי האחרון במקום הראשון בתחרות היוקרתית לתוכן סלולארי שהתקיימה בקוריאה, בה השתתפו חברות מובילות בעולם בתחומי הסלולר והאינטרנט. החברה זכתה במקום הראשון גם בתחרות ה-GSM בברצלונה באפריל.
לאחרונה, הקימה תפוז אנשים חברה בת שתהיה אחראית על פיתוח פעילות ה-blogTV בשווקים הבינלאומיים. בראש החברה החדשה עומד גיל בול, בכיר בתעשיית הסלולר הישראלית והבינלאומית, שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל פיתוח עסקי בקומברס ולפני כן כסמנכ"ל השיווק בחברת פלאפון.
אתר תפוז אנשים נחשב לפופולארי בישראל ונרשמות בו מדי יום כ-80,000 הודעות על ידי הגולשים. בחודש מרץ האחרון השלימה תפוז הנפקת מניות ואופציות בבורסה של תל-אביב וגייסה כ-24 מיליון שקל. החברה הציגה שיפור בתוצאות הרבעון הראשון וסיימה את הרבעון עם צמיחה של 14% בהכנסות שהסתכמו בכ-5.7 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-860 אלף שקל, צמיחה של 82% לעומת רבעון קודם. חברת פריזמה בית השקעות משמשת כעושה שוק של מניות החברה.