ת"א שומרת על הצבע הירוק בצהרי היום
בצהרי יום המסחר ממשיכים מדדי תל אביב במגמת העליות שמאפיינת אותם מפתחית המסחר. המדדים העיקריים מתקנים את הירידות החדות שנרשמו אתמול בסיום המסחר לאחר התפטרותו של שר האוצר בינימין נתניהו. מחזור המסחר גבוה מהממוצע ומסתכם לפי שעה בכ-850 מיילון שקל מתוכם כ-645 מיליון שקל נזקפים לזכות מדד המעו"ף.
מדד ת"א 25 עולה ב-1.63% ל-676.84 נקודות, מדד ת"א 100 עולה ב-1.21% ל-686.78 נקודות, ומדד התלטק עולה ב-1.88% ל-387.33 נקודות.
מניות שטראוס עלית מתאוששות מהמפולת שספגו אתמול. בשעה זו מוסיפה מניית החברה כ-1.64% לערכה. היום פרסמה שטראוס-עלית את תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של 2005. מדוחות פרופורמה (ללא השפעת קריסת קלאב מרקט) הציגה החברה צמיחה במרבית סעיפי הדו"ח. אך בפועל הרווח הנקי נחתך ב-19.5 מיליון שקל, והסתכם בכ-19 מיליון שקל. בשורה העליונה הציגה החברה מכירות של 1.02 מיליארד שקל, עליה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מניות קבוצת אי.די.בי פיתוח ואחזקות עולות ב-1.6% ו-1.7% בהתאמה. הבוקר נודע כי בעל השליטה בקבוצה, איש העסקים נוחי דנקנר, צפוי לרכוש מהאחים ספרא את מניותיהם בחברת הסלולר - סלקום. גורמים העריכו כי דנקנר צפוי לרכוש את מניות סלקום לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל.
מניות רשתות המזון שופרסל עולות קלות ב-0.09% ומניות הרבוע הכחול יורדות ב-0.85%. החברות התלוננו, כי נאמני רשת קלאב מרקט עשו יד אחת על מנת לחסום בכדי למנוע מהם לרכוש את הרשת.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
