חלל תקשורת: עופר אסיף מונה לסמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי
חברת חלל תקשורת 0% , מודיעה על שורה של מינוים חדשים בחברה, כשעופר אסיף מונה לסמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי, שיווק ואסטרטגיה, ומשה גולני מונה לסמנכ"ל בכיר להנדסה ותפעול.
עופר אסיף, בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה ו-MBA מאוניברסיטת בר-אילן, הינו בעל נסיון של 20 שנה, שנה בפיתוח עיסקי, שיווק ומכירות גלובליות במגוון חברות היי-טק, תוכנה ותקשורת, ובהן, קומברס, סקאיוויז'ן, אופטיטקס וכן בחברות המערבות טכנולוגיה מוטת ייצוא, תוך התמקדות באסטרטגיות של צמיחה בינלאומית.
משה גולני אשר הצטרף ל"חלל-תקשורת" בשנת 2017 כסמנכ"ל בכיר להנדסה, מונה לתפקיד סמנכ"ל בכיר להנדסה ותפעול. משה גולני, פרש משירות צבאי בשנת 2016 בדרגת אל"מ לאחר כ- 30 שנות שירות ביחידות טכנולוגיות ומבצעיות. בתפקידו האחרון שימש רמ"ח תקשוב ביחידת המו"פ במשרד הבטחון. למשה תואר ראשון בהנדסת חשמל ותואר שני בהנדסת מערכות שניהם מהטכניון.
- 1.בהצלחה רבה (ל"ת)זורו 06/09/2020 12:54הגב לתגובה זו

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
קרן מניקיי שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.
האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.
במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.
הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.
- בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים: בורסת ת"א מרחיבה את היצע מדדי המניות
- הבורסה פורחת, המחזורים מזנקים - האם ישראל בדרך להפוך לשוק יעד עולמי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

אלקטרה פאוור מחזירה את המותג "סופרגז" וממקדת את פעילותה בגפ"מ
החברה רואה בתחום הגפ"מ מנוע צמיחה מרכזי ומחזירה לשימוש את השם המוכר "סופרגז", לצד מותגים חדשים לחשמל ולגז טבעי
אלקטרה פאוור מודיעה על שינוי מהותי בזהות המותג שלה: החברה מחזירה לשימוש את השם "סופרגז", מותג ותיק עם היסטוריה של למעלה מ-70 שנה בשוק המקומי. במסגרת המהלך, פעילות הגפ"מ והגז הטבעי ירוכזו תחת השם "סופרגז פאוור", ואילו פעילות החשמל תפעל תחת המותג "סופר פאוור". השינוי מותנה בקבלת האישורים הרגולטוריים הרלוונטיים.
מהלך המיתוג מחדש משתלב באסטרטגיה של החברה להתמקדות בתחומי הליבה שלה, ובראשם תחום הגפ"מ. לדברי המנכ"ל דניאל ספיר, שנכנס לתפקידו לפני כשנה, החברה מזהה בתחום זה פוטנציאל עסקי נרחב לאחר הצלחה בהגדלת כמויות המכירה והרחבת בסיס הלקוחות. "מיום כניסתי לתפקיד פועלת החברה לפי אסטרטגיה ברורה למיקוד בגפ"מ, שבו אנו רואים פוטנציאל עסקי משמעותי", ציין ספיר. "לאחר בחינה מעמיקה החלטנו להחזיר לשימוש את השם 'סופרגז', מותג שנהנה ממודעות צרכנית גבוהה ומוניטין חזק".
החלטת החברה נתמכת גם בסקרים שערכה בקרב לקוחות, מהם עולה כי למותג "סופרגז" יש רמת מודעות גבוהה ואמון רב מצד הציבור. לפי החברה, החזרת המותג צפויה להעמיק את אחיזתה בשוק הגפ"מ ולחזק את הקשר עם הצרכנים.
במקביל, אלקטרה פאוור מרחיבה גם את פעילותה בתחום החשמל. מאז שהחלה לספק חשמל ללקוחות פרטיים בתחילת 2023, היא הצליחה לגייס עשרות אלפי בתי אב והקימה מוקד ארצי לניוד חשבונות חשמל. אחד מיתרונותיה, לפי החברה, הוא הנגישות הגבוהה ליצרניות חשמל מאנרגיות מתחדשות, המאפשרת לה להציע מחירים תחרותיים לצרכנים.
- אלקטרה פאוור: ההכנסות צמחו אבל הגפ"מ אכל את הרווח
- אלקטרה פאוור: הסכם אספקה ממתקני EDF בהיקף של כ-200 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלקטרה פאוור נוסדה בשנת 1953 ונמצאת בשליטת קבוצת אלקו מאז 2019. כיום היא משרתת כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדיים. לצד פעילותה בתחום הגפ"מ והחשמל, החברה החלה בשנים האחרונות ליזום תחנות כוח קטנות מבוססות גז טבעי (קוגנרציה) כחלק מהרחבת פעילותה העסקית