הלמ"ס: עלייה של 4.8% בתמ"ג ברבעון הרביעי
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום אומדן ראשון לרבעון הרביעי. במסגרת זאת, התוצר המקומי הגולמי עלה ב-4.8%. הגידול משקף עליות בהוצאה לצריכה פרטית ובהשקעות בנכסים קבועים שהושפעו מעליה משמעותית ביבוא כלי הרכב ברבעון.
על פי הפרסום, התוצר המקומי הגולמי, במחירים קבועים לאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה ברבעון הרביעי של שנת 2019 ב-4.8% בחישוב שנתי. זאת, לאחר עלייה של 4.5% ברבעון השלישי, עלייה של 1.3% ברבעון השני של שנת 2019 ושל 4.7% ברבעון הראשון של שנת 2019. התוצר המקומי הגולמי ללא מיסים נטו על היבוא (ללא השפעת הגידול במסים בשל העלייה בייבוא כלי הרכב), עלה ב-3.3% לאחר עליה של 4% ברבעון השלישי של שנת 2019.
במחצית השניה של שנת 2019 עלה התוצר המקומי הגולמי ב-3.8% בחישוב שנתי לאחר עלייה של 3.6% בחישוב שנתי במחצית השנייה של השנה. התוצר המקומי הגולמי לנפש עלה ברבעון הרביעי ב 2.7% בשיעור שנתי לאחר עלייה של 2.4% ברבעון השלישי של שנת 2019. התוצר המקומי הגולמי של המגזר העיסקי עלה ברבעון הרביעי של שנת 2019 ב5.6% לאחר עלייה של 5.8% ברבעון הקודם.
יבוא הסחורות והשירותים עלה ברבעון הרביעי השנה ב-6.8%, בהמשך לעלייה של 2.9% ברבעון הקודם. יבוא הסחורות והשירותים למעט יבוא ביטחוני, אוניות, מטוסים ויהלומים עלה ברבעון הרביעי של 2019 ב- 12.7% בהמשך לעלייה של 4.5% בחישוב שנתי ברבעון השלישי של שנת 2019.
- במגמת התאוששות: עלייה של 12.3% בהוצאות אשראי במהלך אוגוסט עד אוקטובר
- שליש מהקשישים בישראל נזקקים לתמיכה ממשפחתם - הוצאות הרווחה: 248 מיליארד ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינוי מבטא עלייה של 22.7% ביבוא סחורות אזרחיות (5.2% בחישוב רבעוני), עלייה של 42.8% ביבוא שירותי התיירות (9.3% בחישוב רבעוני) ועלייה של 1.3% ביבוא שירותים אחרים (הכולל יבוא שירותי תוכנה, תחבורה ותקשורת וכד') בחישוב שנתי ברבעון הרביעי.
ההוצאה לצריכה פרטית:
ההוצאה לצריכה פרטית עלתה ב-10.0% ברבעון השלישי של שנת 2019 בחישוב שנתי, שפירושו עלייה של 7.8% בהוצאה לנפש. העלייה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון הרביעי באה לאחר עלייה של 0.7% ברבעון הקודם וירידה של 2.1% בחישוב שנתי ברבעון השני של 2019.
השינוי בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון הרביעי של 2019 משקף עלייה של 2.2% בהוצאה לצריכה פרטית שוטפת לנפש (ההוצאות למזון, שירותים, דיור, דלק ונסיעות לחו"ל).
- חוסר היציבות הניהולי בנופר נמשך: סמנכ"ל הכספים ניר פלג עוזב אחרי שלושה חודשים בלבד
- חברת DSIT רוצה להנפיק בבורסה בת"א; רפאל היא המחזיקה הגדולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
ההוצאה לצריכת מוצרי בני קיימה למחצה לנפש עלתה ב- 12.0%, כאשר ההוצאה על הלבשה והנעלה עלתה ב- 15.6% וההוצאה לרכישת מוצרי בני קיימה למחצה אחרים עלתה ב 3.8% בחישוב שנתי.
ההוצאה לצריכת מוצרים בני קיימה לנפש עלתה ב- 54.4% ברבעון הרביעי ( 11.5% בחישוב רבעוני) בהמשך לעלייה של 37.4% ברבעון הקודם (8.3% בחישוב רבעוני) ולאחר ירידה של 64.5% ברבעון השני (22.8% בחישוב רבעוני) כאשר העלייה בהוצאה לרכישת כלי רכב לשימוש פרטי עלתה ב-486.4% בחישוב שנתי (55.6% בחישוב רבעוני) לאחר עלייה של 175.1% ברבעון הקודם (28.8% בחישוב רבעוני) וירידה של 96.4% ברבעון השני של 2019 (56.4% בחישוב רבעוני).
ההוצאה לרכישת ציוד משק הבית כגון, מקררים, מכונות כביסה, מזגנים עלתה בשיעור של 13.1% בחישוב שנתי לאחר ירידה של של 13.7% בחישוב שנתי ברבעון הקודם. ההוצאות לריהוט ותכשיטים ירדו ב 7.6% בהמשך לירידה של 4.8% בחישוב שנתי ברבעון הקודם.
ההשקעה בנכסים קבועים:
ההשקעה בנכסים קבועים (ההשקעה בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה) עלתה ברבעון הרביעי של 2019 בשיעור של 8.7% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 1.4% בחישוב שנתי ברבעון הקודם. ההשקעה במכונות וציוד אחר (לא כולל ציוד ICT- טכנולוגית מידע ותקשורת) ירדה ב- 14.2% בחישוב שנתי וההשקעה בציוד ICT עלתה ב 10.6%.
ההשקעה בכלי תחבורה יבשתיים עלתה ב1294.4% (93.2% בחישוב רבעוני). ההשקעה בבנייה שלא למגורים ובעבודות בנייה אחרות ירדה ב –1.5%. ההשקעה בבנייה למגורים ירדה ברבעון הרביעי של 2019 ב-3.6% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 1.2% ברבעון השלישי של שנת 2019.
יצוא הסחורות והשירותים:
יצוא הסחורות והשירותים ללא יהלומים וללא חברות הזנק עלה ב 5.0% ברבעון הרביעי של שנת 2019. העלייה ביצוא ברבעון הרביעי של 2019 משקפת עלייה של 1.3% ביצוא תעשייה ללא יהלומים, עלייה של 7.6% ביצוא שירותים אחרים (ללא חברות הזנק ותיירות) וירידה של 7.1% בחישוב שנתי ביצוא תיירות.
- 1.בלוף ... לוקחים הלוואות ..לקניית מכוניות והתמ"ג עולה .. (ל"ת)דוד 18/02/2020 14:50הגב לתגובה זו

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
