יגאל בראון
צילום: יח"צ

יגאל בראון: "מחרימי הקקטוס מונעים מהפחד לא לצאת גדול"

מנכ"ל איגוד הפרסום בראיון לפודקאסט EAR CATCHER של מירן פחמן. על ההוראה הבינלאומית שאוסרת על פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום אומר בראון: "נחכה לפובליסיס ונפתח את התחרות בחודש יוני כשהם יוכלו לגשת"
כתבי אייס | (8)

מנכ"ל איגוד חברות הפרסום ובעליו של הבצפר יגאל בראון התראיין לפודקאסט הפרסום EAR CATCHER בהגשת מירן פחמן. בראון דיבר עם פחמן על תפקידי האיגוד, מטרותיו וחופש הפעולה המוגבל שלו. לדבריו "אנחנו הולכים על קצות האצבעות בכל מה שנוגע וגובל בחוק ההגבלים כי אנחנו מאגדים את כל התעשייה אז לכאורה אנחנו יכולים ליצור מונופול. לכן אנחנו לא נוגעים במחירים, עמלות, זכויות עובדים וכו' אלא רק בדברים מקצועיים ולא תעסוקתיים".

בראון התייחס גם לסוגיית המכרזים בשוק הפרסום, כאשר לדבריו כשהאיגוד ניסה להתמודד עם התופעה עליה מתרעמים המשרדים - מכרזים אליהם מוזמנים עשרות משרדים, הוא זכה למכתב אזהרה מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים. נושאים נוספים שעלו בראיון בין היתר הם הקריירה האישית (והארוכה) של בראון בענף, החלפת יו"ר האיגוד, תחרות הקקטוס: "בני אדם שלפעמים משהו לא יוצא כמו שהם רוצים טוענים שהרצפה עקומה והשופט דפוק ומה לא....אחת לתקופה משרד שמרגיש שהוא קופח נע בחוסר שקט בכיסא". ברמיזה לכך שמקאן לא משתתפת בקקטוס אמר בראון: ""החרמות באות על רקע לא ענייני והן עטופות בהמון סיפורים אבל במהות ההחרמות נובעות מהפחד לא לצאת גדול או לא לצאת במקום שבו אתה אמור להיות ואז זה פוגע בדימוי שלך". 

על ההוראה הבינלאומית שאוסרת על סוכנויות פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום (בארץ: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט) אומר בראון: "השנה נחכה לפובליסיס ונפתח את התחרות בחודש יוני כשהם יוכלו לגשת". לדבריו הנהלת האיגוד היא זו שצריכה לקבל את ההחלטה על כך כשהנושא יובא לדיון.  

לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

 

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    האמת על יגאל 13/11/2017 15:20
    הגב לתגובה זו
    אמנם לא הייתי שם כשזה נגמר עם הבצפר, אבל הייתי שם בלוויה של תרצה. אחד הרגעים העצובים שאני יכול לזכור, כמישהו שהעריך והעריץ את האישה. כמה דקות אחר כך, הסתובב יגאל, זחוח ומחויך, וחזר על הבדיחה המצחיקה: "אחר כך יגידו מה אתה עושה למתחרים שלך". וזה כל מה שצריך לדעת על האדם הזה. אני מעדיף שאת אנשי הקריאייטיב שלי יכשירו בני אדם. יגאל הוא, ככל הנראה, לא.
  • 6.
    קקטוס שמקטוס 10/11/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    איך מירן רוצה שהיום אנשי קריאטיב יהיו אלה שישפטו לבדם כשרובם לא מכירים את העולם החדש איך אנשי קריאטיב יכולים לשפוט כשלרובם אין מושג שיט במדיה דיגיטלית בואו נפוצץ את הבועה - הרבה ״קריאטיב״ היום לא יודעים מה הם עושים. גם אנשי קראיטיב ששופטים עבודות שלהם סה מגוחך
  • 5.
    שאלה 08/11/2017 10:57
    הגב לתגובה זו
    אתה מדבר על הפחד של מנהלי הקראטיב, מאיזה פחד אתה מונע? חבל שלא התייחסת לכך.
  • 4.
    סקרנית 07/11/2017 22:38
    הגב לתגובה זו
    מרגיש קצת כאילו הפודקסט הועתק מסה זל מנהלי שיווק מצייצים. לפחות תנו להם קרדיט
  • 3.
    תלמה בירו 07/11/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    יצא לי בערך 2,762 פעמים
  • 2.
    יניב 07/11/2017 15:00
    הגב לתגובה זו
    שמישהו ימצא למירון עיסוק חדש שיגאל אותנו מהשעמום הזה כל שבוע בבקשה!
  • אחי התבלבלת. אתה אמור ללכלך על המרואיין. לא על המראיין. (ל"ת)
    אפי 07/11/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באומקניסטתם 07/11/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    שיש לו עוד כמה חודשים להביא עוד שני גראנדים. ושלא ישכח לרשום את אדלר בקרדיטים. למטה. מתחת לקייטרינג.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.