יגאל בראון: "מחרימי הקקטוס מונעים מהפחד לא לצאת גדול"
מנכ"ל איגוד חברות הפרסום ובעליו של הבצפר יגאל בראון התראיין לפודקאסט הפרסום EAR CATCHER בהגשת מירן פחמן. בראון דיבר עם פחמן על תפקידי האיגוד, מטרותיו וחופש הפעולה המוגבל שלו. לדבריו "אנחנו הולכים על קצות האצבעות בכל מה שנוגע וגובל בחוק ההגבלים כי אנחנו מאגדים את כל התעשייה אז לכאורה אנחנו יכולים ליצור מונופול. לכן אנחנו לא נוגעים במחירים, עמלות, זכויות עובדים וכו' אלא רק בדברים מקצועיים ולא תעסוקתיים".
בראון התייחס גם לסוגיית המכרזים בשוק הפרסום, כאשר לדבריו כשהאיגוד ניסה להתמודד עם התופעה עליה מתרעמים המשרדים - מכרזים אליהם מוזמנים עשרות משרדים, הוא זכה למכתב אזהרה מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים. נושאים נוספים שעלו בראיון בין היתר הם הקריירה האישית (והארוכה) של בראון בענף, החלפת יו"ר האיגוד, תחרות הקקטוס: "בני אדם שלפעמים משהו לא יוצא כמו שהם רוצים טוענים שהרצפה עקומה והשופט דפוק ומה לא....אחת לתקופה משרד שמרגיש שהוא קופח נע בחוסר שקט בכיסא". ברמיזה לכך שמקאן לא משתתפת בקקטוס אמר בראון: ""החרמות באות על רקע לא ענייני והן עטופות בהמון סיפורים אבל במהות ההחרמות נובעות מהפחד לא לצאת גדול או לא לצאת במקום שבו אתה אמור להיות ואז זה פוגע בדימוי שלך".
על ההוראה הבינלאומית שאוסרת על סוכנויות פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום (בארץ: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט) אומר בראון: "השנה נחכה לפובליסיס ונפתח את התחרות בחודש יוני כשהם יוכלו לגשת". לדבריו הנהלת האיגוד היא זו שצריכה לקבל את ההחלטה על כך כשהנושא יובא לדיון.
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 7.האמת על יגאל 13/11/2017 15:20הגב לתגובה זואמנם לא הייתי שם כשזה נגמר עם הבצפר, אבל הייתי שם בלוויה של תרצה. אחד הרגעים העצובים שאני יכול לזכור, כמישהו שהעריך והעריץ את האישה. כמה דקות אחר כך, הסתובב יגאל, זחוח ומחויך, וחזר על הבדיחה המצחיקה: "אחר כך יגידו מה אתה עושה למתחרים שלך". וזה כל מה שצריך לדעת על האדם הזה. אני מעדיף שאת אנשי הקריאייטיב שלי יכשירו בני אדם. יגאל הוא, ככל הנראה, לא.
- 6.קקטוס שמקטוס 10/11/2017 15:45הגב לתגובה זואיך מירן רוצה שהיום אנשי קריאטיב יהיו אלה שישפטו לבדם כשרובם לא מכירים את העולם החדש איך אנשי קריאטיב יכולים לשפוט כשלרובם אין מושג שיט במדיה דיגיטלית בואו נפוצץ את הבועה - הרבה ״קריאטיב״ היום לא יודעים מה הם עושים. גם אנשי קראיטיב ששופטים עבודות שלהם סה מגוחך
- 5.שאלה 08/11/2017 10:57הגב לתגובה זואתה מדבר על הפחד של מנהלי הקראטיב, מאיזה פחד אתה מונע? חבל שלא התייחסת לכך.
- 4.סקרנית 07/11/2017 22:38הגב לתגובה זומרגיש קצת כאילו הפודקסט הועתק מסה זל מנהלי שיווק מצייצים. לפחות תנו להם קרדיט
- 3.תלמה בירו 07/11/2017 16:02הגב לתגובה זויצא לי בערך 2,762 פעמים
- 2.יניב 07/11/2017 15:00הגב לתגובה זושמישהו ימצא למירון עיסוק חדש שיגאל אותנו מהשעמום הזה כל שבוע בבקשה!
- אחי התבלבלת. אתה אמור ללכלך על המרואיין. לא על המראיין. (ל"ת)אפי 07/11/2017 15:35הגב לתגובה זו
- 1.באומקניסטתם 07/11/2017 14:59הגב לתגובה זושיש לו עוד כמה חודשים להביא עוד שני גראנדים. ושלא ישכח לרשום את אדלר בקרדיטים. למטה. מתחת לקייטרינג.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
