יגאל בראון: "מחרימי הקקטוס מונעים מהפחד לא לצאת גדול"

מנכ"ל איגוד הפרסום בראיון לפודקאסט EAR CATCHER של מירן פחמן. על ההוראה הבינלאומית שאוסרת על פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום אומר בראון: "נחכה לפובליסיס ונפתח את התחרות בחודש יוני כשהם יוכלו לגשת"
כתבי אייס | (8)

מנכ"ל איגוד חברות הפרסום ובעליו של הבצפר יגאל בראון התראיין לפודקאסט הפרסום EAR CATCHER בהגשת מירן פחמן. בראון דיבר עם פחמן על תפקידי האיגוד, מטרותיו וחופש הפעולה המוגבל שלו. לדבריו "אנחנו הולכים על קצות האצבעות בכל מה שנוגע וגובל בחוק ההגבלים כי אנחנו מאגדים את כל התעשייה אז לכאורה אנחנו יכולים ליצור מונופול. לכן אנחנו לא נוגעים במחירים, עמלות, זכויות עובדים וכו' אלא רק בדברים מקצועיים ולא תעסוקתיים".

בראון התייחס גם לסוגיית המכרזים בשוק הפרסום, כאשר לדבריו כשהאיגוד ניסה להתמודד עם התופעה עליה מתרעמים המשרדים - מכרזים אליהם מוזמנים עשרות משרדים, הוא זכה למכתב אזהרה מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים. נושאים נוספים שעלו בראיון בין היתר הם הקריירה האישית (והארוכה) של בראון בענף, החלפת יו"ר האיגוד, תחרות הקקטוס: "בני אדם שלפעמים משהו לא יוצא כמו שהם רוצים טוענים שהרצפה עקומה והשופט דפוק ומה לא....אחת לתקופה משרד שמרגיש שהוא קופח נע בחוסר שקט בכיסא". ברמיזה לכך שמקאן לא משתתפת בקקטוס אמר בראון: ""החרמות באות על רקע לא ענייני והן עטופות בהמון סיפורים אבל במהות ההחרמות נובעות מהפחד לא לצאת גדול או לא לצאת במקום שבו אתה אמור להיות ואז זה פוגע בדימוי שלך". 

על ההוראה הבינלאומית שאוסרת על סוכנויות פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום (בארץ: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט) אומר בראון: "השנה נחכה לפובליסיס ונפתח את התחרות בחודש יוני כשהם יוכלו לגשת". לדבריו הנהלת האיגוד היא זו שצריכה לקבל את ההחלטה על כך כשהנושא יובא לדיון.  

לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

 

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    האמת על יגאל 13/11/2017 15:20
    הגב לתגובה זו
    אמנם לא הייתי שם כשזה נגמר עם הבצפר, אבל הייתי שם בלוויה של תרצה. אחד הרגעים העצובים שאני יכול לזכור, כמישהו שהעריך והעריץ את האישה. כמה דקות אחר כך, הסתובב יגאל, זחוח ומחויך, וחזר על הבדיחה המצחיקה: "אחר כך יגידו מה אתה עושה למתחרים שלך". וזה כל מה שצריך לדעת על האדם הזה. אני מעדיף שאת אנשי הקריאייטיב שלי יכשירו בני אדם. יגאל הוא, ככל הנראה, לא.
  • 6.
    קקטוס שמקטוס 10/11/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    איך מירן רוצה שהיום אנשי קריאטיב יהיו אלה שישפטו לבדם כשרובם לא מכירים את העולם החדש איך אנשי קריאטיב יכולים לשפוט כשלרובם אין מושג שיט במדיה דיגיטלית בואו נפוצץ את הבועה - הרבה ״קריאטיב״ היום לא יודעים מה הם עושים. גם אנשי קראיטיב ששופטים עבודות שלהם סה מגוחך
  • 5.
    שאלה 08/11/2017 10:57
    הגב לתגובה זו
    אתה מדבר על הפחד של מנהלי הקראטיב, מאיזה פחד אתה מונע? חבל שלא התייחסת לכך.
  • 4.
    סקרנית 07/11/2017 22:38
    הגב לתגובה זו
    מרגיש קצת כאילו הפודקסט הועתק מסה זל מנהלי שיווק מצייצים. לפחות תנו להם קרדיט
  • 3.
    תלמה בירו 07/11/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    יצא לי בערך 2,762 פעמים
  • 2.
    יניב 07/11/2017 15:00
    הגב לתגובה זו
    שמישהו ימצא למירון עיסוק חדש שיגאל אותנו מהשעמום הזה כל שבוע בבקשה!
  • אחי התבלבלת. אתה אמור ללכלך על המרואיין. לא על המראיין. (ל"ת)
    אפי 07/11/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באומקניסטתם 07/11/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    שיש לו עוד כמה חודשים להביא עוד שני גראנדים. ושלא ישכח לרשום את אדלר בקרדיטים. למטה. מתחת לקייטרינג.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.