מבריק: היינץ "מאשרת" לדון דרייפר קמפיין שנדחה ב'מד מן'
מותג הקטשופ הבינלאומי היינץ יכול לסדר לדון דרייפר אריה בפסטיבל קאן, באמצעות אחד ממהלכי הפרסום/PR המבריקים בשוק העולמי. 50 שנה לאחר שקמפיין של דון דרייפר, הפרסומאי שהפך לאגדה (פיקטיבית) באמצעות סדרת הטלוויזיה מד מן נדחה על ידי נציגי היינץ, המותג "מאשר" את המהלך בחיים האמיתיים, בשנת 2017 ויעלה אותו לאוויר.
צופיה האדוקים של תכנית הטלוויזיה מד מן , שגוללה את הנעשה במשרדי הפרסום המובילים של ארה"ב משנות ה-50 ואילך, שמה את הפרסומאים על קסמם ומגרעותיהם במרכז הבמה והציגה לעולם את דמותו של דון דרייפר זוכרים בוודאי את הסצינה המדוברת (מהעונה ה-6) שבה דרייפר מציג את הכיוון הקריאייטיבי בפני נציגי היינץ.
דרייפר, במה שכנראה הקדים את זמנו עבור שנות ה-60, הציג בפני אנשי היינץ רעיון שכולל סדרת מודעות עבור המותג אך ללא הופעת בקבוק הקטשופ עצמו, או אפילו המילה קטשופ. דרייפר הציע להציג תמונות של סוגי מאכלים שקטשופ נחשב לתוספת קלאסית עבורם כגון צ'יפס והמבורגר בתוספת שורת קופי שאומרת: Pass the Heinz - תעביר את ההיינץ. מרתק ככל שהיה (הרעיון), שהוסבר על ידי דרייפר ככניסה לתוך עולם הדמיון של הלקוחות "שם אין מגבלות תקציב או מקום" - הכיוון נראה נועז מדי לאנשי היינץ בתקופה שבה המוצר היה לא רק המלך, אלא הדיקטטור שמקבל את מלוא תשומת הלב, ולא אושר בסופו של דבר.
כאן נכנסה לתמונה חברת היינץ האמיתית שמשווקת את הקטשופ המפורסם בכל העולם. יחד עם משרד הפרסום שלה - DAVID - החליטה החברה לצאת עם הקמפיין לאחר שקיבלה את ברכת הדרך מיוצר הסדרה והתסריטאי הראשי מת'יו ווינר. הקמפיין יעלה במודעות בעיתונות, באופן זהה למה שדימה דרייפר בעיני רוחו, וכן יעלה בשילוט חוצות בניו יורק.
גם לשאלה המתבקשת ביותר "מי יהיה חתום על הקרדיט" יש תשובה ברורה: המשרד של דון דרייפר, יחד עם סוכנות DAVID. ברשימת הקרדיטים שעוצבה בסגנון וינטאג' כאילו הודפסה במכונת הדפסה ישנה, חתום על הקמפיין משרד הפרסום "סטרלינג - קופר- דרייפר - פרייס". באותו האופן, על הקריאייטיב חתום "דון דרייפר" וכך הלאה לארט דיירקשן, עיצוב וכו' עם שמות של עובדי המשרד מהתכנית.
קרדיטים
- 2.ארז מיטל 15/03/2017 13:44הגב לתגובה זוהקמפיין מתוכנן לעלות במתכונת מצומצמת בעיתונות או אולי קצת שילוט חוצות. כלומר, היינץ לא שופכת כאן כסף גדול על מהלך גלובאלי או משנה אסטרטגיה תקשורתית. היא מעלה נקודתית קמפיין שהוצע ב"מד-מן" בכסף קטן, אבל היח"צ שהיא תקבל חינם כתוצאה מהמחווה להצעה של דון דרייפר - יעשו לה שירות גדול בהרבה מהקמפיין עצמו. וכאן הגאונות.
- 1.רן 15/03/2017 10:52הגב לתגובה זואבל למה הם עשו את זה רק עכשיו ולא לפני 3-4 שנים כשהפרק שודר? זה היה צריך להיות מהלך בלייב. הקרדיט שהם נתנו לדון דרייפר ולמשרד סטרלינג קופר דרייפר הוא לא פחות מגאוני
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
