רפי גינת אבי צבי
צילום: יוני המנחם, ינאי יחיאל

הקרב על הישרדות, פרק 6944: ערוץ 10 מאיים בתביעה אישית נגד בכירי 'רשת'

ב-10 טוענים כי 'רשת' הציגה למפרסמים את 'הישרדות' בלוח השידורים שלה למרות החלטת ביהמ"ש. האיום מופנה נגד אבי צבי, אילן טוביהו וארז בן הרוש
אלכסנדר כץ | (2)

ערוץ 10 מאיים לנקוט בצעדים משפטיים נגד בכירי 'רשת', בעקבות אירוע למפרסמים שקיימה זכיינית ערוץ 2 את 'הישרדות' כחלק מלוח השידורים שלה לשנה הקרובה.

כזכור, לפני כחודש ביטל בית המשפט העליון את צו המניעה שחייב את בעלת הזכויות בפורמט, החברה הבריטית Castaway, לנהל מגעים רק עם ערוץ 10 ב-3 החודשים הקרובים, מה שביטל בזמנו את ההסכם בין Castaway לבין 'רשת', אולם השופט נועם סולברג השאיר על כנו את צווי המניעה שלמעשי מונעים מ'רשת' ומהבריטים להפיק את התכנית עד לסיום הדיון במשפט המרכזי - התביעה שהגיש ערוץ 10.

במכתב ששלח הבוקר (יום ד') בא כוחו של ערוץ 10, עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, למנכ"ל 'רשת' אבי צבי, ועו"ד חגי דורון, בא כוחה של הזכיינית, צוין כי מדובר ב"התראה אחרונה בהחלט לפני נקיטת הליכים משפטיים, על פי פקודת בזיון בית המשפט", נגד צבי, המשנה למנכ"ל אילן טוביהו, וסמנכ"ל הפריים-טיים ארז בן הרוש.

עו"ד כצמן טוען לאירוע "בו ביזתה מרשתך (רשת, א"כ) ובכירים בה, באופן אישי, צווי מניעה שהוצאו כנגד מרשתך על ידי בית משפט מחוזי (צווים שלאחרונה אף אושרו על ידי בית המשפט העליון, כידוע לך היטב)".

"מרשתי רואה בחומרה רבה את העובדה כי מרשתך ומנהליה הבכירים ניסו לשווק את התכנית 'הישרדות' למפרסמים הגדולים במשק, למשרדי הפרסום, למפיקים, לחברות רכש המדיה וכיו"ב ובשעה שקיימת החלטה ברורה של בית המשפט המחוזי, אותה החלטה שלא שונתה בבית המשפט העליון", כתב עורך דינה של 'רשת'.

עו"ד כצמן דרש מאנשי 'רשת' להעביר לערוץ 10 את רשימת כל הנוכחים באירוע למפרסמים ש'רשת' קיימה, להעביר העתק מכל מסמך, מצגת ועוד שהוצגו ונמסרו במהלך האירוע, ולהבהיר לכך מי שהלקח חלק באירוע - כי 'רשת' חוזרת בה מהדברים שנאמרו בו. הדרישה העיקרית היא דרישה של ערוץ 10 מ'רשת' להפסיק כל מו"מ שהזכיינית מקיימת עם מפרסמים פוטנציאליים, וביטול הסכמים במידה ובוצעו כאלה.

כאמור, המכתב נשלח הבוקר באישורו של המנכ"ל החדש של ערוץ 10, רפי גינת, מי שהיה עד לפני כשבועיים הטאנלט הגדול של 'רשת', ושערק לבית הוורד יחד עם המותג הוותיק והחזק שלו 'כלבוטק'. בעקבות כך, הגישה 'רשת' בשבוע שעבר בקשה לסילוק התביעה של ערוץ 10.

מ'רשת' נמסר: "מצער ומביך שערוץ 10 צריך להשתמש בשמם של בכירי 'רשת' כדי להשיג עוד כותרת בעיתון".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יעקב כהן 15/06/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
    שילוט חוצות
  • 1.
    יוני 13/02/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    טאלנטים ותוכניות מערוץ 10
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.