המגזרים - יותר מ-40% מהאוכלוסייה: אז למה מנהלי השיווק לא פונים לציבור זה?

מסקר שנערך לקראת כנס איגוד יועצי התקשורת ויח"צ, עולה כי למרות משקלם הסגולי של המגזרים הערבי, הרוסי והחרדי, לא מוקצים אליהם משאבים
אלכסנדר כץ | (3)

בסוף העשור הנוכחי כ-53% מהאוכלוסייה בישראל תהיה מגזרית, חלק גדול ממנהלי השיווק מצהירים כי לא ערכו בשנה החולפת פעילות מגזרים. כך עולה מסקר אינטרנטי שבקר מנהלי שיווק שמטרתו לקבל תמונת מצב לגבי הפעילות מול המגזרים הערבי, הרוסי והחרדי.

הסקר התבצע לבקשת איגוד יועצי התקשורת ויחסי ציבור בישראל, בשיתוף הפורום לחדשנות בשיווק, על ידי מכון 'רשניק אסטרטגיה', וזאת לקראת הכנס השנתי של האיגוד שיתקיים בסוף החודש בנצרת.

כאמור, מהסקר עולה כי רוב מנהלי השיווק שהשתתפו בסקר הצהירו כי בשנה האחרונה לא ערכו פעילות שיווקית ייעודית ל-3 המגזרים המדוברים, כמו כן לפחות כמחצית מאלה שכן ערכו פעילות מיוחדת, הצהירו כי הוקצו לפעילות זו לא יותר מ-10% מסך התקציב שלהם לפעילות. רק כשליש מהנדגמים הצהירו כי ב-2013 יקצו בוודאות תקציב לפעילות שיווק ייעודית במגזרים.

נתונים אלה מעניינים במיוחד בשל העובדה כי מרביתם של מנהלי השיווק אשר כאמור, לא פועלים באופן אקטיבי בקרב המגזרים, תופסים בצורה חיובית את 3 המגזרים כשוק פוטנציאלי בעל כוח קנייה חזק. משמעות הדבר, כי קיים פער בין התפיסה לבין ההתנהגות בפועל של מנהלי שיווק בישראל בכל הקשור לפעילות שיווקית ותקשורתית במגזרים.

הכנס יעסוק כאמור בסוגיית המגזרים, שלמרות משקלם הסגולי, אינם באים לכדי ביטוי בעולם המדיה והתקשורת, ולא בעולם השיווק. האיגוד טוען כי מקבלי ההחלטות במשק, מוסדות ציבוריים ועסקיים כאחד, אינם מכירים את המאפיינים הייחודיים של ציבוריים גדולים אלו ואינם מקצים להם משאבים שיווקיים, כאשר לדבריו, תמוהה במיוחד על רקע העובדה כי המדובר בקבוצה המהווה למעלה מ-40% מהאוכלוסייה. את "הכשל" הזה, מתכוונים בכנס להציף.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד מבפנים 17/02/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    כדי לחסוך בזמן וכדי שתקציבאי/מנהל הלקוחות לא יתעסק בעוד נושא אז מחפפים ובמה שחלשים בו פוסחים עליו יותר חשוב זו העמלה, כשאין עמלה מספיק גבוהה אז למה להקצות תקציבים למגזרים. מנהלי שיווק יקרים, תתעוררו ובמיוחד השכירים שבכם אל תתנו לדברים לעבור על ידכם כדי לשמור על התחת שלכם.
  • 2.
    מנהל שיווק שמבין 13/02/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    מנהלי השיווק מכירים את המדיומים שהם עצמם משתמשים בהם. את הנושא המגזרי הם משאירים למשרד הפרסום שלהם שאמור לתת את המענה הזה, רק שהוא מונע מאינטרסים שהאחרון שבהם הוא טובת הלקוח והראשון שבהם הוא כמה עמלה יוצאת לי מכל העניין. ככה יוצא שמעט המדיומים שהכי מתגמלים את המשרדים מרוויחים את מרבית העוגה, והאיכותיים שאינם מעוניינים "להוריד את המכנסיים" בעמלות מופרזות, לא מקבלים כלום. בסופו של דבר הלקוח הטיפש והלא מקצועי משלם הרבה, מקבל קצת, והוא בטוח שבנושא המגזרי הוא עשה את שלו.
  • 1.
    רגאא בשאראת 13/02/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    האמת אני פונה להרבה הרבה חברות ומנהלי שיווק והתשובה שלהם בדיוק אותו מסר שכתוב בידיעה למעלה התפיסה שונה מההתנהגות ... אין תשובה לזה ואין הסבר וקשה להגיד ההסבר שלי .... ותודה לכל אלא שנותנים חשיבה במגזרים - במיוחד במה שאני מודעת לו יש מעט חברות שאכן פונים למגזר הערבי במיוחד - ואלו אני חושבת שמניבים תוצאות ו פיידבק מצוין מהמגזר -- יש לו"ז חגים במהלך השנה שכדאי לנצלו ... אשמח לכל שאלה בעניין [email protected]