המגזרים - יותר מ-40% מהאוכלוסייה: אז למה מנהלי השיווק לא פונים לציבור זה?

מסקר שנערך לקראת כנס איגוד יועצי התקשורת ויח"צ, עולה כי למרות משקלם הסגולי של המגזרים הערבי, הרוסי והחרדי, לא מוקצים אליהם משאבים
אלכסנדר כץ | (3)

בסוף העשור הנוכחי כ-53% מהאוכלוסייה בישראל תהיה מגזרית, חלק גדול ממנהלי השיווק מצהירים כי לא ערכו בשנה החולפת פעילות מגזרים. כך עולה מסקר אינטרנטי שבקר מנהלי שיווק שמטרתו לקבל תמונת מצב לגבי הפעילות מול המגזרים הערבי, הרוסי והחרדי. הסקר התבצע לבקשת איגוד יועצי התקשורת ויחסי ציבור בישראל, בשיתוף הפורום לחדשנות בשיווק, על ידי מכון 'רשניק אסטרטגיה', וזאת לקראת הכנס השנתי של האיגוד שיתקיים בסוף החודש בנצרת. כאמור, מהסקר עולה כי רוב מנהלי השיווק שהשתתפו בסקר הצהירו כי בשנה האחרונה לא ערכו פעילות שיווקית ייעודית ל-3 המגזרים המדוברים, כמו כן לפחות כמחצית מאלה שכן ערכו פעילות מיוחדת, הצהירו כי הוקצו לפעילות זו לא יותר מ-10% מסך התקציב שלהם לפעילות. רק כשליש מהנדגמים הצהירו כי ב-2013 יקצו בוודאות תקציב לפעילות שיווק ייעודית במגזרים. נתונים אלה מעניינים במיוחד בשל העובדה כי מרביתם של מנהלי השיווק אשר כאמור, לא פועלים באופן אקטיבי בקרב המגזרים, תופסים בצורה חיובית את 3 המגזרים כשוק פוטנציאלי בעל כוח קנייה חזק. משמעות הדבר, כי קיים פער בין התפיסה לבין ההתנהגות בפועל של מנהלי שיווק בישראל בכל הקשור לפעילות שיווקית ותקשורתית במגזרים. הכנס יעסוק כאמור בסוגיית המגזרים, שלמרות משקלם הסגולי, אינם באים לכדי ביטוי בעולם המדיה והתקשורת, ולא בעולם השיווק. האיגוד טוען כי מקבלי ההחלטות במשק, מוסדות ציבוריים ועסקיים כאחד, אינם מכירים את המאפיינים הייחודיים של ציבוריים גדולים אלו ואינם מקצים להם משאבים שיווקיים, כאשר לדבריו, תמוהה במיוחד על רקע העובדה כי המדובר בקבוצה המהווה למעלה מ-40% מהאוכלוסייה. את "הכשל" הזה, מתכוונים בכנס להציף.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד מבפנים 17/02/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    כדי לחסוך בזמן וכדי שתקציבאי/מנהל הלקוחות לא יתעסק בעוד נושא אז מחפפים ובמה שחלשים בו פוסחים עליו יותר חשוב זו העמלה, כשאין עמלה מספיק גבוהה אז למה להקצות תקציבים למגזרים. מנהלי שיווק יקרים, תתעוררו ובמיוחד השכירים שבכם אל תתנו לדברים לעבור על ידכם כדי לשמור על התחת שלכם.
  • 2.
    מנהל שיווק שמבין 13/02/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    מנהלי השיווק מכירים את המדיומים שהם עצמם משתמשים בהם. את הנושא המגזרי הם משאירים למשרד הפרסום שלהם שאמור לתת את המענה הזה, רק שהוא מונע מאינטרסים שהאחרון שבהם הוא טובת הלקוח והראשון שבהם הוא כמה עמלה יוצאת לי מכל העניין. ככה יוצא שמעט המדיומים שהכי מתגמלים את המשרדים מרוויחים את מרבית העוגה, והאיכותיים שאינם מעוניינים "להוריד את המכנסיים" בעמלות מופרזות, לא מקבלים כלום. בסופו של דבר הלקוח הטיפש והלא מקצועי משלם הרבה, מקבל קצת, והוא בטוח שבנושא המגזרי הוא עשה את שלו.
  • 1.
    רגאא בשאראת 13/02/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    האמת אני פונה להרבה הרבה חברות ומנהלי שיווק והתשובה שלהם בדיוק אותו מסר שכתוב בידיעה למעלה התפיסה שונה מההתנהגות ... אין תשובה לזה ואין הסבר וקשה להגיד ההסבר שלי .... ותודה לכל אלא שנותנים חשיבה במגזרים - במיוחד במה שאני מודעת לו יש מעט חברות שאכן פונים למגזר הערבי במיוחד - ואלו אני חושבת שמניבים תוצאות ו פיידבק מצוין מהמגזר -- יש לו"ז חגים במהלך השנה שכדאי לנצלו ... אשמח לכל שאלה בעניין [email protected]
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.