TGI עיתונים חרדים
צילום: אילוסטרציה
TGI

TGI למגזר החרדי: סטטוס-קוו בעיתונים היומיים וברדיו, מהפך בגזרת סוף השבוע

'יתד נאמן' הוא החזק ביותר במגזר החרדי, הרחק מ'המודיע' ו'המבשר', אבל בסוף השבוע ירד למקום ה-2 לטובת 'המשפחה'. קול ברמה מתרחק מקול חי
אלכסנדר כץ | (6)

העיתונים החרדיים שומרים על סטטוס קוו בצמרת - כך על פי סקר TGI למגזר החרדי שפורסם היום (יום ג'). 'יתר נאמן' ממשיך להוביל על פני המתחרים גם במהלך השבוע, ואילו 'המשפחה' מוביל בסוף השבוע. רדיו 'קול ברמה' פותח פער גדול על פני המתחרה המר שלו - רדיו 'קול חי'. סקר TGI לשנה החולפת חושף שינויים בהאזנה לתחנות הרדיו החרדיות האזוריות הפועלות במסגרת הרשות השנייה, לצד שינויים בהרגלי הקריאה בעיתונים היומיים ובעיתוני סוף השבוע. נתוני החשיפה נבדקים לתקופה ינואר-דצמבר 2012, מול יולי 2011 עד יוני 2012. לא מדובר במועדים מקבילים, והם כוללים תקופה חופפת, וזאת בשל מספר הנדגמים הנמוך יחסית - רק 599 נשאלים. סקר TGI למגזר הכללי כולל כ-2,500 עד 5,000 נשאלים ומתייחס לפרקי זמן של 6 חודשים. מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר. 'יתד' מוביל בראש העיתון היומי החזק ביותר ממשיך להיות 'יתד נאמן' המזוהה עם הזרם הליטאי. החשיפה שלו בתקופה בשנה האחרונה עמדה על 41%, ירידה קלה מול 43% בחודשים יולי 2-11-יוני 2012, ובפער גדול מאד על פני מתחריו. עיתון 'המודיע' המזוהה עם קהילת גור, ממשיך במגמת ההתחזקות שלו והפעם החשיפה עמדה על 20.3%, מול 19.5%. כזכור, בשנה שבין קיץ 2009 לקיץ 2010 עמדה החשיפה לעיתון על 23.8%. 'המבשר', עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני כ-4 שנים כתוצאה מהתפלגות מ'המודיע', התחזק מ-11.3% ל-12.9% בשנה האחרונה. מהפך בעיתוני סוף השבוע השבועון 'המשפחה' שאינו מזוהה עם אף זרם, כבש שוב את ראש הטבלה, לאחר שעקף בחשיפה את 'יתד נאמן'. 'המשפחה' רשם חשיפה של 24.2% מול 22.3% בתקופה הקודמת. 'יתד נאמן' רשם עלייה מתונה יותר מ-22.75% ל-23.6%. החשיפה ל'המודיע' עמדה על 20% בדיוק, מול 18.6% בתקופה הנדגמת הקודמת, ובכך נבלמה הירידה המתמשכת בחשיפה אל העיתון. השבועון 'בקהילה' שאינו מזוהה עם אף זרם, ממשיך לאבד קוראים על פי סקר TGI, והחשיפה אליו ירדה דרסטית מהסקר האחרון. החשיפה הפעם עמדה על 9.9%, מול 12.2% בתקופה שבין יולי 2011 ליוני 2012. 'המבשר' התחזק ל-10.9%, 'שעה טובה' נטול הזיהוי בלם את הקריסה שרשם בסקר הקודם, וזינק מ-3% ל-3.7%. 'יום ליום' המזוהה עם ש"ס, זינק ב-33% - מ-6% ל-7.9%. בקרב רשתות המקומונים, 'קו עיתונות דתית' ממשיכה להגדיל את הפער מ'מרכז העניינים', אבל 2 הרשתות ממשיכות לאבד קוראים. 'קו עיתונות דתית' ירדה מ-36.3% בתקופה שבין קיץ 2009 לקיץ 2010, ל-34.1% בשנה שלאחר מכן, ל-28.4% בשנה החולפת, ול-27.4% בשנת 2012 'מרכז העניינים - לציבור החרדי' שהתחזקה ב-20% מ-28.3% בקיץ 2009-2010 ל-34% ב-2010-2011, כמעט והתרסקה כשרשמה בחודשים יולי 2011 עד יוני 2012 רק 25.9%, וכעת ירדה ל-22.9%. ממשיך לרתוח בגזרת הרדיו אחרי המהפכים ב-TGI הכללי, בזה החרדי המגמה נשמרת, כאשר קול ברמה המזוהה עם ש"ס, מגדילה את הפער מקול חי, שתיהן תחנות רדיו הפועלת תחת פיקוחה של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. על פי הנתונים לשנת 2012, עולה כי קול ברמה זכה לחשיפה של 27%, מול 20.5%, פער של 6.5%. הפער בתקופה הנדגמת הקודמת יולי 2011 עד יוני 2012, עמד על 3.5% (23.1% לקול ברמה מול 19.6% לקול חי).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תמי 14/02/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    המנכ"ל בשלבי עזיבה תרגעו
  • 5.
    פיני 14/02/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    קול חי מפסידה בגדול כי משהו רע קורה שם במסדרונות יותר מדי אנשים כבויים יותר מדיפחד מהעתיד פחות מדי מקצוענות וסיפוק מעשיה
  • 4.
    טובי 14/02/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    הסיבה האמיתית לקריסת קול חי היא ניהול כושל של מנכ"ל שאינו מבין בתקשורת ובאופן עקבי נמנע מהובלה ומנהיגות המנכ"ל מונה ע"י הבעלים כי הוא חתנו של הבעלים ג'וב למשפחה וכך זה נראה במשך שנים מנהלי תוכניות באים ומתחלפים קו השידור והתוכניות משתנות והתוצאה הסופית היא הרייטינג שיורד ויורד לצערי ולצערם של כלל העובדים המגמה מתמשכת ותופסק רק שיגיע מנכ"ל חדש עם אמירה ברורה איש מקצוע שמבין רדיו ומבין בפירסום וכסף חבל לי שמתחנת רדיו מובילה הפכנו לתחנה נגררת אחרי קפריזות של קיצוניים שמבדלים את הסרוגים ואת רבניהם אני בטוחה שלו מר גרינפלד היה מודע לדרך הניהול של הרדיו הוא היה פועל ועושה משהו אלא אם כן הרדיו בשבילו זה בייביסיטר לחתן וזה זכותו.
  • 3.
    מאזין לכולם. 13/02/2013 08:58
    הגב לתגובה זו
    מבלי לזלזל בהתחזקות קול חי בחציון השני של 2012 וזה בהחלט יפה אחרי תקופת שפל ארוכה מאז שקול ברמה הופיע בגיזרה. קול ברמה וקול חי שניהם פונים בעיקר לציבור הדתי והחרדי ולא לאנשי צפון תל אביב, מצביעי מרץ והערבים. אלא לחרדים. ולכן, סקר ה- tgi שהתפרסם אתמול הוא החלק החשוב והמדד להצלחה של קול ברמה על פני קול חי. לידיעתך , את קול חי ניתן לשמוע גם בבאר שבע ! אז במקום להתבכיין, תפרגן להם ! לא יזיק.
  • 2.
    רועי 13/02/2013 00:28
    הגב לתגובה זו
    הסיבה לצמיחה של העיתון בגלל הכתב אבי רוזן
  • 1.
    אפי 12/02/2013 20:18
    הגב לתגובה זו
    נכון שקול ברמה עוקפת בשנתי אך מה שאתם מעלימיל שבחצי השני של השנה קול חי עקפה את קול ברמה, כמו"כ קול ברמה משדרת גם בדרום וקול חי לא
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.