פרסום ראשון

ערוץ 10 שידר את 'גיא פינס' ב-9 באב; הרשות השנייה פתחה נגדו בהליך הפרה

הערוץ החל בשידור תכנית הבידור כשעה לפני סיום הצום, ובניגוד להנחיות ולאישור הרשות. הרשות השנייה: אנו רואים בשינוי בצעד זה "חוסר רגישות"
אלכסנדר כץ | (13)

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד ערוץ 10 בשל שידורה אתמול (יום א') של תכנית הבידור 'ערב טוב עם גיא פינס', למרות שמדובר היה ב-9 באב - כך נודע לאייס. בסיומו של הליך הפרה עשוי הערוץ להיקנס או לספוג עונש בדמות הפחתת דקות פרסום.

בתעשייה זועמים על הערוץ שהחליט לשדר את התכנית, למרות שערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו השונות, עברו מיום שבת בערב למתכונת רגועה יותר, עם כניסתו של ערב תשעה באב. צאת צום תשעה באב היה סמוך לשעה 20:00 בערב אתמול, אולם כבר ב-19:05 שידר ערוץ 10 את התכנית של פינס, העוסקת בעולם השואו-ביז והרכילות.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כללי הרשות השנייה מחייבים את הזכייניות בטלוויזיה ובעלי הרישיונות בתחנות האזוריות, לאופן שידור שונה בימי אבל לאומיים, בין היתר ביום הזיכרון, יום השואה ובתשעה באב. ערוץ 10, שבמהלך שבת בערב שידר על פי תקנות הרשות, הפר אותן לכאורה אתמול בערב.

מהרשות השנייה אישרו את הפרטים, ומסרו: "התכנית 'גיא פינס' הינה תכנית בידור ואינה מתאימה לשידור ביום תשעה באב כפי שמתחייב בכללי הרשות השנייה. שידור התכנית לא אושר על ידי הרשות ומשכך - העניין יטופל כהפרה. הרשות רואה בשינוי שבוצע בלוח השידורים חוסר רגישות של הזכיין אשר לקראת סיום יום האבל מצא לנכון לשדר תכנית שאינה מתאימה ליום זה".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    נופרקי 31/07/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
    צודקים במאת האחוזים בתגובתכם- את האולימיפדה מותר לשדר?.. מעבר לזה אני חושבת שזה צריך להיות יום שידורים רגיל. בוא נפסיק עם הפסאדה הזאת של ט' באב
  • 12.
    יענקלה 31/07/2012 00:31
    הגב לתגובה זו
    אז למה לפגוע
  • 11.
    אני 30/07/2012 19:52
    הגב לתגובה זו
    שאלה: בתשעה באב אני עומדת באמצע בני ברק עם אוכל ומנפנפת בו מול כל הצמים? לא. אם אני לא פוגעת בהם, למה הם צריכים לפגוע בי? די כבר לכפייה הדתית הזו! איש באמונתו יחיה, אני מכבדת את הדתיים ומצפה שגם הם יכבדו אותי! ואם אני רוצה לראות גיא פינס בשעה שבע בערב בתשעה באב יש לי את הזכות המלאה לעשות את זה! מי שרוצה לצום, שיצום, רק שלא יתלונן אחכ שהוא רעב בזמן שכולם מסביבו אוכלים. הכל עניין של בחירה.
  • 10.
    אין ערכים אין בושה 30/07/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
    במדינת תל אביב לא שמעו על תשעה באב
  • 9.
    אני 30/07/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    הפרימיטיבים הזיזו את הצום בגלל השבת.
  • 8.
    גיא 30/07/2012 17:27
    הגב לתגובה זו
    ואז שלא יתלונן על מה שיש בטלוויזיה !!! מה זו הדו פרצופיות הזו
  • 7.
    ורד 30/07/2012 17:18
    הגב לתגובה זו
    די לכפייה הדתית
  • 6.
    הנהלת ערוץ 10 לכו הביתה!פשוט בושה וחרפה (ל"ת)
    צופית 30/07/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ליאון 30/07/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    לידיעת הרשות השנייה.
  • 4.
    בני 30/07/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    בערוץ הראשון שידרו כדורעף חופים ובהוט שידרו SCARFACE. מה זה השטויות האלה??
  • 3.
    עדן 30/07/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    מה יקרה אם 3 פעמים בשנה יהיו שידורים רגועים יותר למשך 26 שעות?
  • 2.
    יובל 30/07/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב זה יום כיפור או יום השואה. די תפסיקו עם הכפייה הדתית!!
  • 1.
    שירן 30/07/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    למה לא יכלו לבטל את התכנית הזאת
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.