מייסדי מיין
צילום: מיין

הסטארטאפ הישראלי מיין גייס 30 מיליון דולר

במסגרת סבב גיוס B, הצליחה החברה לגייס את הכסף בהובלת Battery Ventures וקרן ההשקעות של ענקית הביטוח Nationwide ו-Paypal
איציק יצחקי |

הסטארט-אפ הישראלי מיין (Mine), המפתח פתרונות B2C ו-B2B בתחום של פרטיות והגנת המידע, מודיע על גיוס בסך 30 מיליון דולר בהובלת קרן Battery Ventures וקרן ההשקעות של ענקית התשלומים Paypal ובצירוף קרן חדשה, זרוע ההשקעות של ענקית הביטוח האמריקאית Nationwide.

לגיוס זה הצטרפו כל משקיעי הסבבים הקודמים, שאף הגדילו את השקעתם. בין המשקיעים ניתן למצוא את קרן ה-AI של גוגל, Gradient Ventures, הקרנות Headline Ventures, MassMutual Ventures וכן Battery Ventures ו-Saban Ventures. בין 150 הלקוחות המשלמים הראשונים בחברה ניתן למצוא את Redit, HelloFresh, Fender, Guesty, Snappy and Data.ai.

ההון שגויס יספק את צורכי החברה בשנים הקרובות ויסייע במאמצי ההתרחבות הגלובלית של פלטפורמת ה-B2B של החברה - MineOS. החברה נערכת לגייס עשרות מפתחים, אנשי QA ו-ML בישראל שירצו להצטרף למסע המיוחד של החברה ולהרחיב את הפלטפורמה שלה לתחומים חדשים, וכן להוביל פיתוח טכנולוגיות חדשות בחזית שוק ה DATA.

Mine הוקמה בתחילת 2019 ומעסיקה כ-35 עובדים במשרדיה בתל אביב, בארה״ב ובגרמניה. מייסדי החברה הם גל רינגל (מנכ"ל), גל גולן (CTO) וקובי ניסן (CPO). החזון של החברה מהיום הראשון, הוא להנגיש זכויות פרטיות לשני צידי המגרש, האזרחים והחברות. בשנתיים האחרונות, התחדד חזון החברה סביב מוצר ה-B2B שלה שנקרא MineOS ומטרתו לספק לחברות One Source of Truth לכל המערכות שהן משתמשות בהן והמידע שהן מחזיקות שם. תהליך זה נקרא Data Mapping והוא אבן הבניין החשובה ביותר שמשרתת כבסיס לצוותים רבים בכל ארגון: הצוות המשפטי, צוות הפרטיות, צוותי הדאטה השונים, צוותי פיתוח, IT ואבטחה.

היכולת ליצר מפה של מערכות ומידע המתעדכנת באופן שוטף היא קריטית ו-Mine הצליחה לבנות טכנולוגיה שעושה את זה ללא קוד (no-code) ועם coverage גילוי מאד גבוה, ובכך מעניקה תמונת מצב רחבה ושקופה. הפלטפורמה של MineOS מאפשרת לארגון להתנהל בצורה מהירה ויעילה יותר בתחום הדאטה והפרטיות, וכך גם להקטין סיכונים ולצמצם עלויות שקשורות לרגולציות השונות.

ראשית דרכה של החברה הייתה באפליקציה למשתמשי קצה B2C בתחום הפרטיות, אשר מאתרת עבור המשתמשים את כלל החברות המחזיקות במידע הפרטי שלהם, מסבירה את הסיכון הדיגיטלי הכרוך בכך ומאפשרת לבקש את מחיקת המידע – בקליק. בכך, הפתרון של מיין למעשה מחזיר לצרכנים את השליטה על המידע האישי שלהם. הפיתוח הושק ב-2020, צבר תאוצה והגיע נכון להיום ליותר מחמישה מיליון משתמשים בכל העולם. אותם משתמשים שלחו כבר למעלה מ-50 מיליון בקשות ליותר מ-600 אלף חברות וארגונים יוניקיים.

סקוט טובין, שותף בבטרי וונצ׳רס שהובילה את סבב הגיוס, מציין: "השקענו ותמכנו ב-Mine באופן משמעותי מתחילת דרכה של החברה, ואנחנו נרגשים להיות חלק מהרגע המרכזי הזה בהובלה של הסיבוב החדש במיין שיאפשר לה להיות השחקן מס׳ 1 בפתרונות פרטיות ובהתרחבותם לתחומים נוספים חדשים כמו AI Regulations. ההשקעה הנוכחית שלנו ב-Mine היא הבעת אמון בגישה החדשנית של הצוות להעצמת ארגונים ברחבי העולם במאמצי הפרטיות שלהם במודל no-code ואוטומטית לחלוטין. אנו מצפים לראות את המשך הצמיחה והובלה שלהם על השוק".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.