דיוגו קוסטה
צילום: טוויטר פורטו רשמי

לא תאמינו: כמה יעלה השוער השני של מנצ'סטר יונייטד בעונה הבאה?

במועדון החתימו לאחרונה את דויד דה חאה לעונה נוספת אבל מעוניינים בשוער נוסף מפורטו. לא תאמינו מה תג המחיר המטורף

מיכאל וייסרמן |

מנצ'סטר יונייטד תהיה אחת הקבוצות המעניינות במועד ההעברות הקרוב שייפתח באנגליה, בעוד כחודש. במועדון רוצים לבצע שינוי מהותי בכל החלקים במגרש ומעוניינים להשקיע סכומי עתק בכדי להחזיר את הקבוצה למאבק - גם על אליפות אנגליה וגם בשלבים המאוחרים של ליגת האלופות.

יילחם עם דה חאה. קוסטה (צילום: טוויטר פורטו רשמי)

בין השאר פורסם על הרצון להתחזק בחלק ההתקפי. בין המועמדים נמצאים הארי קיין שמעוניין לעזוב את טוטנהאם וגם את גונסאלו ראמוס שצפוי לעזוב הקיץ את בנפיקה. ביונייטד מוכנים להשקיע סכום של כ-170 מיליון אירו כדי להביא את אחד החלוצים הבכירים ואולי אף להביא את שניהם.

אבל בנוסף, במועדון רוצים להתחזק גם בעמדת השוער. השוער הספרדי, דויד דה חאה, אומנם צפוי להאריך את חוזהו בשבועות הקרובים אך עדיין ביונייטד רוצים להביא שוער בכיר נוסף. על פי ההסכם החדש של דה חאה נראה כי השוער הספרדי, שהגיע לפני יותר מעשור ליונייטד, יקצץ בשכרו כדי להישאר באנגליה. על פי דיווחים הבוקר, שכרו של השוער בעונה הבאה אמור לנוע סביב 200 אלף ליש"ט לשבוע בלבד.

מי שמוזכר כמועמד המוביל להגיע בצוותא עם דה חאה הוא שוער פורטו, דיוגו קוסטה. קוסטה, 23, נחשב לאחד השוערים המבטיחים בעולם וביונייטד רוצים לשים עליו את ידם מוקדם ככל שניתן.

קוסטה גדל בפורטו ולאחר שנתיים בקבוצת המילואים עבר לקבוצה הבוגרת בה משחק עד היום. בעונה שעברה חתם על חוזה חדש לחמש שנים ותג המחיר שלו עומד על 75 מיליון אירו, סכום אותו יונייטד תשקיע כדי להביא אותו לאולד טראפורד. לאחרונה הפך קוסטה גם לשוער הראשון של נבחרת פורטוגל ואף היה חלק מהנבחרת במונדיאל האחרון בקטאר. על פי האתר "טרנספרמרקט" - שווי השוק שלו נמצא במגמת עלייה וכעת עומד על 45 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.