גונסאלו ראמוס
צילום: טוויטר בנפיקה רשמי

הרכש הבא של יונייטד: 40 מיליון אירו

במועדון האדום מחפשים חלוץ חוד לצד הארי קיין  ומעוניינים גם בחלוץ בנפיקה. שכרו: 2 מיליון דולר לעונה
מיכאל וייסרמן |

מנצ'סטר יונייטד מעלה הילוך בהכנותיה לעונה הבאה. רק השבוע פרסמנו על החתמתו של המגן לוק שואו, שחתם לארבע שנים עם שכר של 8 מיליון אירו לעונה. שואו, 27, הפך העונה לאחד השחקנים המשמעותיים בסגל של יונייטד תחת המאמן אריק טן האח. אם יישאר עד סוף החוזה הוא יסגור 13 שנה במועדון. שואו חתם בקבוצה במהלך קיץ 2014. הוא הגיע אחרי עונה מעולה בסאות'המפטון, אז נמכר תמורת 30 מיליון אירו. כעת, הוא שואף להיות חלק עיקרי בפאזל שבונים במועדון לעונה הבאה - צירוף שחקנים בכירים במטרה להחזיר את האליפות.

אחת העמדות המשמעותיות בחיזוק של המאמן אריק טן האח היא עמדת החלוץ. תחילה, המאמן מעוניין להשאיר במועדון את החלוץ מרקוס רשפורד. האחרון זוכה להתעניינות מצד פריז סן ז'רמן שכבר הציעה להכפיל את שכרו של השחקן במידה ויגיע בהעברה חופשית. חוזהו מסתיים באולד טראפורד בקיץ הבא. בנוסף, ביונייטד מעוניינים להתחזק בחלוץ נוסף ושתי האופציות העיקריות הן הארי קיין מטוטנהאם והחלוץ של בנפיקה גונסאלו ראמוס. ראמוס, בן ה-21, ושיחק בתחילה בבנפיקה ב' ובשנתיים האחרונות משחק בקבוצה הראשונה ושם שותף ב-48 משחקים וכבש 21 שערים.

ראמוס נחשב לאחת הכשרונות הגדולים באירופה ויונייטד הפכה אותו למלפפון החם של הקיץ כאשר מחירו האמיר ל-40 מיליון אירו. שכרו של השחקן הוא כשני מיליון דולר לעונה ולכן הדבר לא אמור להוות בעיה עבור המועדון האנגלי. בנוסף, גם באיירן מינכן  וברצלונה הביעו עניין בשחקן.

בדרך לאנגליה. ראמוס

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.