קד"מ במגזר החרדי: דבר את השפה, נהג בצניעות וכמובן התאם את הפעילות לקהל
כל מי שנסע אי פעם ברחוב רבי עקיבא בבני ברק בסתם אחר הצהריים רגיל מכיר את ההרגשה - כמויות גדולות של אנשים ברחובות, ילדים נעים במהירות ממקום למקום. כנהגת, זה מאתגר ודורש זהירות. כמי שעוסקת בקידום מכירות, זה אומר פרנסה טובה.
זה יכול להיות רבי עקיבא בבני ברק, גאולה או הר נוף בירושלים, המרכז המסחרי הפתוח באלעד, רשתות השיווק החרדיות, כנסי נשים או כל כינוס חרדי אחר. המרחב החרדי, או כפי שהוא נקרא בחרדית, "פרהסיה", הוא כר פורה לקידום מכירות חכם ומדויק.
קידום מכירות בכלל, ובמגזרים בפרט, דורש התמחות כפולה: יש לדבר את שפת המגזר וגם את שפת הקד"מ: יש צורך באינטראקציה ובפעילות משותפת שתשפיע על התדמית או המכירות בטווח הקצר והארוך כאחד. מתוך ניסיוננו גיבשנו מספר עקרונות שמטרתם ליצור אינטראקציה יעילה ואיכותית עם הקהל החרדי.
עת לכל זמן - הזמנים במגזר החרדי שונים במגזר הכללי. העיתוי המתאים לקידום מכירות הכרחי להצלחתו. טעימות בצום גדליה הן לא חטא נורא, אך בסופו של דבר זה קידום מכירות ללא תמורה.
דע בפני מי אתה עומד - הקפדה על צניעות והתאמת הלבוש של הדיילים (כולל כיסוי קעקועים והורדת עגילים) קריטית ליצירת אמון. בנוסף, יש להימנע מפניה של גברים לנשים ולהיפך לאורך כל הפעילות. סוגיית הצניעות ואופן הפניה דורשים תדרוך מדויק של הדיילים על ידי מומחה בתחום.
השגחות וועדות והכשרים - אין כמעט דבר במגזר החרדי שאינו נמצא בהשגחה הסלולרי, פעילות הפנאי, המזון. קידום מכירות איכותי הוא כזה שעובר גם את הועדות הרוחניות השונות (משמרת הקודש והחינוך לדוגמא) ומקפיד על השגחה כשרותית מתמשכת תוך קשר עם גדולי הדור.
אין מתנות חינם - עיצבתם דוכן יפהפה, לכנס הנשים הגיעו 8000 נשים וכולן עומדות בתור לטעום את המוצר שלכם יחד עם עוד 5 מוצרים לידכם שעושים טעימות גם. חלק מתאכזבות כי אתם לא עומדים בקצב ומגישים מוצר קר במקום חם.
עם המוצר נתתם להן פרוספקט וכבר רואים חלק מהפרוספקטים ליד הפח. אנו ממליצים ללקוחות שלנו לתת טעימה רק בנקודות המכירה. בכנס, או באתר שרחוק מנקודת המכירה, צרו אינטראקציה חכמה עם המותג והערכים שלו. משהו שמפעיל את הצרכן. יכול להיות ש"תגעו" בפחות לקוחות ממה שהייתם נוגעים אם הייתם מחלקים אוכל בחינם, אך כל נגיעה שתגעו איכותית יותר ולטווח ארוך יותר.
אם ההר לא בא אל מוחמד, מוחמד בא אל ההר - נקודות המכירה הן מקום נפלא לקידום מכירות ויצירת צלצולי קופה. ובכל זאת, כשרוצים לפרוץ דרך ולהגדיל מכירות עוד יותר, צריך לצאת החוצה ולהביא את המוצר באופן חכם וקשור הזדמנות קרוב לקהל היעד.
טבעול, מותג מוביל במגזר החרדי, החליט לצאת בפעילות חדשנית שמקרבת את נקניקיות הדלישס אל הצרכן הסופי. הבריף שקיבלנו היה מקסימום נגיעות מצד אחד ומקסימום אינטראקציה ותשומת לב מצד שני.
יצרנו עבור טבעול ואן ממותג בו נמכרה נקניקיה בלחמנייה ב- 2 שקל בלבד (הקפדנו על כל שהלחמנייה תהיה לחמניית מזונות שאינה דורשת נטילת ידיים והוואן יהיה בהשגחה כשרותית צמודה). הוואן לווה במוסיקה חסידית סוחפת ונדד כל יום במשך שבוע בפארקים וגינות ציבוריות בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ וזכה להיענות מרשימה.
מיכל הדי היא מנהלת מחלקת מגזר חרדי בסופרפוש.
- 2.מעניין. מעורר מחשבה בהחלט. (ל"ת)26/09/2011 15:03הגב לתגובה זו
- 1.תהיה פרזיט ותחיה על חשבון משלם המיסים (ל"ת)משה 21/08/2011 12:11הגב לתגובה זו

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".