שנה חזקה לרמי לוי: הרווח הנקי טיפס בכ-33% לשיא של כ-50 מיליון שקל ב-2008

ההכנסות צמחו בכ-37% לכ-944.9 מיליון שקל. גידול של 13.45 בהכנסות מחנויות זהות
קובי ישעיהו |

רשת חנויות המזון, רמי לוי, סיימה את שנת 2008 עם שיא בהכנסות וגידול בכל סעיפי הרווח. ההכנסות צמחו בכ-37% לכ-944.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ- 689.4 מיליון שקל בשנת 2007, לא כולל את מחזור מכירות הסניפים בזיכיינות. יצויין, כי קצב המכירות השנתי של הרשת עומד כיום על למעלה מ-1.1 מיליארד שקל, בצירוף פדיון הסניפים שבזכיינות (שאינם נכללים בדוחות).

הגידול בהכנסות נובע הן מגידול בהכנסות מחנויות זהות (Same Stores Sale), בשיעור של כ-13.4%, ומפתיחתם של סניפים חדשים בצומת קסטינה ובביתר עילית בספטמבר 2007, בגבעת שאול במרץ 2008 ובטבריה בדצמבר 2008. הגידול בהכנסות ניכר גם בשיפור של מכירות למ"ר שעמדו בשנת 2008 על כ-66,100 שקל למ"ר בהשוואה ל-61,830 שקל למ"ר בשנת 2007.

בעקבות המשבר הגלובלי והארצי הפוקד את המשק מורגש מעבר של לקוחות לסניפי רשת רמי לוי הממוצבת כרשת המוכרת במחירים זולים. הדבר מתבטא בעליה במספר הלקוחות לרבעון מ-1,087,585 לקוחות ברבעון הרביעי של שנת 2007 ל-1,502,450 לקוחות ברבעון הרביעי של שנת 2008 (יחד עם לקוחות הסניפים של הזכיין שאינם נכללים בדוחות החברה) - עליה של כ-38%. בנוסף רואים מעבר של לקוחת מרכישתם של מותגים מובילים למותגים מקבילים שאינם נופלים באיכותם אך נמוכים במחירם בעשרות אחוזים.

גם בשורות הרווח הגולמי והתפעולי רשמה החברה שיעורי צמיחה גבוהים. הרווח הגולמי בשנת 2008 צמח בכ-38% לכ-218.8 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של כ-158.9 מיליון שקל בשנת 2007, כאשר עיקר הצמיחה נבעה מגידול במחזור המכירות.

הרווח התפעולי בשנת 2008 הסתכם בכ-70 מיליון שקל, גידול של כ-36% לעומת רווח תפעולי בסך של כ-51.4 מיליון שקל בשנת 2007. שיעור הרווח התפעולי מתוך המכירות עמד בשנת 2008 על כ-7.4% מההכנסות.

הרווח הנקי גדל בשנת 2008 בכ-33% לכ-50 מיליון שקל, לעומת 37.6 מיליון שקל בשנת 2007. הגידול ברווח הנקי הינו פועל יוצא של צמיחה בהכנסות הרשת ושל שיפור ברווח התפעולי של החברה.

ברבעון הרביעי של שנת 2008 הציגה רשת רמי לוי גידול בהכנסות של כ- 19.4% לכ- 243.7 מיליון שקל, לעומת כ- 204.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 57.9 מיליון שקל, גידול של כ-23% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2007 שהסתכם בכ- 47.1 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 15.4 מיליון שקל, לעומת כ- 14.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2007, גידול של כ-3.4%. בשורה התחתונה הציגה החברה גידול ברווח הנקי של כ-7.2% לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת הרווח הנקי ברבעון הרביעי בשנה המקבילה אשתקד שהסתכם בכ-11.5 מיליון שקל.

ממאזנה של החברה עולה, כי נכון ל- 31 בדצמבר 2008 בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף כולל של כ-154.4 מיליון שקל, וכי הונה העצמי מסתכם בכ- 108 מיליון שקל. יש לציין כי בשנת 2008 חילקה החברה דיבידנד בסך 59 מיליון שקל, מתוכם 18 מיליון שקל בחודש דצמבר 2008, במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

החברה הציגה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם בשנת 2008 בכ-70 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה במהלך שנת 2008 הסתכם בכ-75.5 מיליון שקל, גידול של כ-37.2%, לעומת כ-55.1 מיליון שקל בשנת 2007.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום: "אנו שמחים לסכם שנה נוספת של צמיחה בעסקיה של רשת רמי לוי שיווק השקמה, צמיחה שאינה באה על חשבון הלקוחות שלנו, אלא הושגה תוך כדי המשך ההקפדה על מחיר סל מוצרים הנמוך ביותר שניתן לספק ללקוח בכל אזור בו נמצאת הרשת. בשנת 2008 הצגנו גידול במחזורי המכירות וברווחי החברה על אף התחרותיות הקשה השוררת בשוק.

"אנו צופים כי התחרות בשוק תגבר, אך פתיחת סניפים חדשים ושיפור תנאי הסחר יאפשרו לרשת להמשיך ולשפר את רווחיותה. אנו מנהלים את הסכמי הסחר של חברת רמי לוי ככוח קנייה שמייצג כיום מחזור מכירות שנתי של כ-1.1 מיליארד שקל, מה שמסייע לנו להמשיך ולספק ללקוחותינו את המוצרים השונים במחירים הזולים ביותר".

"החברה, על אף המצב הכלכלי השורר במשק ובעקבות העלייה במספר הלקוחות, הגדילה את כמות העובדים על מנת לתת שירות טוב יותר ללקוח, בנוסף למחירים הזולים ביותר. אני רואה בייצור מקומות עבודה ערך חשוב לכשעצמו, במיוחד לנוכח גל הפיטורים השורר במשק. אני רוצה להודות לעובדיי המסורים, לספקים וכמובן ללקוחות, שבזכות כל אלה אנו ממשיכים לגדול ולהצליח".

מאז הנפקתה בבורסה, בחודש מאי 2007, פתחה החברה 7 סניפים: בחודש ספטמבר 2007 נפתחו הסניפים בצומת קסטינה ובביתר. בתחילת 2008 פתחה רשת רמי לוי את סניפי קרית חיים (באזור אדמירליטי בקריות) וזכרון יעקב, שמנוהלים על ידי זכיין, במרץ 2008 פתחה את סניף גבעת שאול של החברה בירושלים, כמו כן, בחודש ספטמבר 2008 הורחב סניף מודיעין-שילת. בחודש דצמבר 2008 פתחה החברה את סניף טבריה. לפני כשבוע נפתח הסניף הראשון באזור המרכז, סניף איילון הסמוך לקניון איילון ברמת גן.

רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת למעלה מ-30 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת מפעילה כיום 15 סניפים מתוכם שני סניפים בזיכיון, ובכוונתה להקים בשנה הקרובה כ-2 סניפים נוספים. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה