הצב של לאומי למשכנתאות חשוד בהפרת זכויות יוצרים
כשבוע ימים לאחר עליית הקמפיין של בנק לאומי למשכנתאות תחת המסר: "פשוט לקחת משכנתא" ובכיכובו של גדי סוקניק, מסתבר שזה לא כל-כך פשוט.
אתמול (ג') נשלח מכתב להנהלת לאומי למשכנתאות בטענה להפרת זכויות יוצרים בפרסומת המדוברת. במכתב התובעים, שוקי דדשוב ויוסי ורד, המיוצגים ע"י עורך הדין ניר רשף ממשרד רזניק-רשף טוענים, כי הם היוצרים והמבצעים של מופע בידורי קומי הידוע בשם "שוקי ושימי (הצב)", מופע המוצג בערוץ "יס קומדי" מזה 3 שנים ומועלה על במות בישראל בפני קהל מזה שנתיים כולל בימים אלה.
לטענת עו"ד רשף, הצב הנראה במסע הפרסום של הבנק "דומה דמיון רב (שלא לומר זהה) לצב במופע של מרשיי ואף קולו של הצב (טון הדיבור, המבטא, הסלנג וכיוב') הינו זהה למאפייני הקול של הצב במופע של מרשיי".
בשל כך, דורשים במכתבם היוצרים (ורד ודדשוב): "להפסיק מיידית את מסע הפרסום האמור ולא לחדשו, אלא אם תינתן לכך הסכמתם בכתב".
זאת ועוד, טוענים השניים באמצעות עו"ד רשף, כי "במידה ולא תראו לנכון להענות לדרישתי זו, יפנו מרשי לערכאות וכל ההוצאות ואי הנוחות הקשורות בכך יחולו עליכם ויהיו באחריותכם".
הקמפיין של לאומי למשכנתאות הופק באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בהשקעה של כ-4 מיליון שקל ועלה לאוויר בטלוויזיה, בעיתונות ובשילוט חוצות.
תגובת בנק לאומי למשכנתאות למכתב: "מדובר בניסיון מגוחך לייצר יחסי ציבור על גבו של קמפיין מוצלח של בנק לאומי למשכנתאות. מיותר לציין כי הטענות מופרכות".