"באתי מבית עם המון אהבה ומעט אמצעים. חולם לפתח נערים כמוני ולהכשיר אותם לעולם הפיננסי"

זיו וולף | (4)
נושאים בכתבה מתכנן פיננסי

סער ואיה. צילום: לינוי כהן

סער ואיה. צילום: לינוי כהן

שם: סער ואיה

תפקיד: מתכנן פיננסי ומתכנן פרישה מוסמך

מקום מגורים: פתח תקווה

מצב משפחתי: נשוי לחופית ואבא של ליאם ורפאל

השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, רישיון פיננסי ורישיון פנסיוני

ניסיון תעסוקתי: 13 שנים במקצוע מתוכן 7 שנים כעצמאי

הסוכן סער ואיה מאמין שכדי לנצח במקצוע שלו צריך שלושה דברים: לדעת לנהל סיכונים, להיות פסיכולוג טוב ולהיות איש אמון ללקוח. בראיון לביזפורטל הוא מספר איך הוא מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלו, איך הוא בוחר להם מסלולי השקעה ומה הוא אומר להם כשהשווקים יורדים.  

צפו בראיון המלא:

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תותח על - סופר מקצועי ! (ל"ת)
    אבישי טרבלסי 23/06/2024 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כנרת טל 18/06/2024 23:22
    הגב לתגובה זו
    התרגשנו מאוד מהחזון לקדם ולהצמיח נערים מיעוטי יכולת ולתת להם כנפיים .. כל כך חשוב!!! כל הכבוד גם לך על הצמיחה שלך שלא מתוך בית אמיד. !
  • 2.
    מיואש 16/06/2024 17:18
    הגב לתגובה זו
    שיעשו משהו אמיתי. לא עורכי דין ולא סוכני פיננסים ושטויות כאלה.
  • 1.
    שקל 16/06/2024 12:51
    הגב לתגובה זו
    קשה להכשיר נערים שלא למדו לימודי ליבה לתכנון פיננסי. יש לכפות על החרדים לימודי ליבה.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".