לאחר כשנתיים ללא משרד יח"צ: משרד התיירות מפרסם מכרז לייעוץ תקשורתי
לא עברו ימים רבים מאז פורסם מכרז יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי של
דרישות הסף של המכרז מחייבות כי המתמודדים יהיו בעלי וותק של 3 שנים לפחות כמשרד יחסי ציבור, עם נסיון של שנתיים לפחות ביח"צ בתחומי התיירות, כלכלה, סביבה או צרכנות בין השנין 2011 ל-2013, וכן מתן שירותי יח"צ גם בערוצי ניו מדיה (רשתות חברתיות).
עוד נדרש המציע/משרד להיות בעל ניסיון בניהול של לפחות 3 קמפיינים/פרויקטים של הסברה ויחסי ציבור לארגונים ממשלתיים ו/או ציבוריים. בנוסף לזאת עליו להיות גוף המעסיק לכל הפחות 4 עובדים: אחד מהם עומד בראש הצוות ולצידו 3 יועצים משניים. איש הדוברות ויחסי הציבור המיועד לתת את השירותים בפועל למשרד התיירות מטעם המציע, יהיה עובד בכיר מטעם המשרד המתמודד בתחום דוברות ויחסי ציבור, בהקשר זה נדרש כי יהיה בעל ניסיון במהלך שלוש השנים האחרונות (2011-2013) במתן שירותי דוברות ויחסי ציבור, לפחות ל-2 ארגונים, מהם לפחות אחד שהינו ארגון ציבורי.
על פי פרטי המכרז, משרד התיירות ישלם למשרד היח"צ הנבחר שכר עבודה שעתי בהתאם לשעות העבודה החודשיות בפועל. בהתאם לזאת, היקף ההתקשרות השנתי המקסימלי בין משרד התיירות למשרד היח"צ יעמוד על 240,000 שקלים ללא מע"מ. דהיינו ריטיינר חודשי מקסימלי של 20 אלף שקל ללא מע"מ.
- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- 3 מיליון תיירים בישראל ב-2023: כמה כסף הוציאו וכמה זמן שהו כאן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעדיפים איכות על פני מחיר
המכרז יכלול 3 שלבים: בחינת עמידה בתנאי הסף של המציעים, בחינת מדדים איכותיים של נותן השירותים בפועל המהווה 70 נקודות מהציון הסופי עליו מחליטה ועדת המכרזים וציון מחיר המהווה 30 נקודות מהציון. שלב האיכות מורכב מתתי סעיפים שכוללים בין השאר קמפיינים קודמים של המשרד, חוות דעת מלקוחות, נסיון, פרזנטציה וראיון.
במשרד התיירות הכינו עצמם גם למשרדי יח"צ שמוכנים לעבוד במחיר "רצפה" שיטרוף את הקלפים. על פי המכרז "היה ותתרשם ועדת המכרזים כי בהצעתו של המציע גלומים תכסיסנות/תחבולה (לדוגמא: הצעת מחיר בה נקב המציע הייתה נמוכה באופן משמעותי ממחיר השוק המקובל), תהא רשאית הועדה לדחות את ההצעה על הסף".
הסכם ההתקשרות עם משרד היח"צ הזוכה יעמוד על 12 חודשים עם אופצייה להארכה ששמורה למשרד התיירות, ל-2 תקופות נוספות בנות 12 חודשים ובסה"כ ל-3 שנים.
יוזכר כי רק לפני 3 חודשים, בתחילת אוגוסט יצא משרד התיירות בקמפיין פרסום מושקע שעמד על כ-6 מיליון שקלים. הקמפיין שהגיע לאחר חודשי הלחימה במבצע 'צוק איתן' נועד לעודד את תיירות הפנים בישראל תחת הכותרת "דווקא עכשיו - חופשה בישראל". בנוסף, נועד הקמפיין לשפר ככל הניתן ובמידת האפשר את מצבם הפיננסי של בעלי עסקים בתחום התיירות אשר דיווחו על פגיעה קשה בהכנסות בעקבות ביטול הזמנות ומיעוט מבקרים.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
