מלונות תל אביב
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

לאחר כשנתיים ללא משרד יח"צ: משרד התיירות מפרסם מכרז לייעוץ תקשורתי

יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי נוהלו בתקופה זו באמצעות דוברת המשרד ענת שיחור-אהרונסון. היקף ההתקשרות השנתי עשוי להגיע לרבע מיליון שקל
משה בנימין |

לא עברו ימים רבים מאז פורסם מכרז יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי של משרד התרבות והספורט, ומשרד נוסף מוסיף עוד שורה לרשימת מכרזי הממשלה. משרד התיירות, בראשותו של השר עוזי לנדאו, פרסם היום (ה) מכרז למתן שירותי ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור לאחר שפעל באמצעות דוברת פנימית בלבד (ענת שיחור-אהרונסון) וללא ליווי של משרד חיצוני בשנתיים וחצי האחרונות.

דרישות הסף של המכרז מחייבות כי המתמודדים יהיו בעלי וותק של 3 שנים לפחות כמשרד יחסי ציבור, עם נסיון של שנתיים לפחות ביח"צ בתחומי התיירות, כלכלה, סביבה או צרכנות בין השנין 2011 ל-2013, וכן מתן שירותי יח"צ גם בערוצי ניו מדיה (רשתות חברתיות).

עוד נדרש המציע/משרד להיות בעל ניסיון בניהול של לפחות 3 קמפיינים/פרויקטים של הסברה ויחסי ציבור לארגונים ממשלתיים ו/או ציבוריים. בנוסף לזאת עליו להיות גוף המעסיק לכל הפחות 4 עובדים: אחד מהם עומד בראש הצוות ולצידו 3 יועצים משניים. איש הדוברות ויחסי הציבור המיועד לתת את השירותים בפועל למשרד התיירות מטעם המציע, יהיה עובד בכיר מטעם המשרד המתמודד בתחום דוברות ויחסי ציבור, בהקשר זה נדרש כי יהיה בעל ניסיון במהלך שלוש השנים האחרונות (2011-2013) במתן שירותי דוברות ויחסי ציבור, לפחות ל-2 ארגונים, מהם לפחות אחד שהינו ארגון ציבורי.

על פי פרטי המכרז, משרד התיירות ישלם למשרד היח"צ הנבחר שכר עבודה שעתי בהתאם לשעות העבודה החודשיות בפועל. בהתאם לזאת, היקף ההתקשרות השנתי המקסימלי בין משרד התיירות למשרד היח"צ יעמוד על 240,000 שקלים ללא מע"מ. דהיינו ריטיינר חודשי מקסימלי של 20 אלף שקל ללא מע"מ.

מעדיפים איכות על פני מחיר

המכרז יכלול 3 שלבים: בחינת עמידה בתנאי הסף של המציעים, בחינת מדדים איכותיים של נותן השירותים בפועל המהווה 70 נקודות מהציון הסופי עליו מחליטה ועדת המכרזים וציון מחיר המהווה 30 נקודות מהציון. שלב האיכות מורכב מתתי סעיפים שכוללים בין השאר קמפיינים קודמים של המשרד, חוות דעת מלקוחות, נסיון, פרזנטציה וראיון.

במשרד התיירות הכינו עצמם גם למשרדי יח"צ שמוכנים לעבוד במחיר "רצפה" שיטרוף את הקלפים. על פי המכרז "היה ותתרשם ועדת המכרזים כי בהצעתו של המציע גלומים תכסיסנות/תחבולה (לדוגמא: הצעת מחיר בה נקב המציע הייתה נמוכה באופן משמעותי ממחיר השוק המקובל), תהא רשאית הועדה לדחות את ההצעה על הסף".

הסכם ההתקשרות עם משרד היח"צ הזוכה יעמוד על 12 חודשים עם אופצייה להארכה ששמורה למשרד התיירות, ל-2 תקופות נוספות בנות 12 חודשים ובסה"כ ל-3 שנים.

יוזכר כי רק לפני 3 חודשים, בתחילת אוגוסט יצא משרד התיירות בקמפיין פרסום מושקע שעמד על כ-6 מיליון שקלים. הקמפיין שהגיע לאחר חודשי הלחימה במבצע 'צוק איתן' נועד לעודד את תיירות הפנים בישראל תחת הכותרת "דווקא עכשיו - חופשה בישראל". בנוסף, נועד הקמפיין לשפר ככל הניתן ובמידת האפשר את מצבם הפיננסי של בעלי עסקים בתחום התיירות אשר דיווחו על פגיעה קשה בהכנסות בעקבות ביטול הזמנות ומיעוט מבקרים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.