ירון ברלד קרדיט יוניון
צילום: צילום מסך: הפרסומת לקרדיט יוניון

לאחר החקירה ומעצר הבית: 'קרדיט יוניון' מסירה את דמותו של ברלד מהקמפיין

חוסר המזל תפס את חברת האשראי החוץ בנקאי בהפתעה. לאחר הליהוק המוצלח לקמפיין, הגיעה פרשת ההטרדה המינית של הקומיקאי ירון ברלד וחייבה אותם בתגובה מהירה. ההחלטה שהתקבלה, להמשיך בפרסום בלעדיו
משה בנימין | (3)

חברת האשראי החוץ בנקאי 'קרדיט יוניון' מסירה את דמותו של ירון ברלד מקמפיין הפרסום עד לסיום החקירה המשטרתית. החברה הודיעה על החלטתה בעקבות החשדות לכאורה כלפי השחקן והקומיקאי שמשתתף ב'ארץ נהדרת' כפי שפורסמו הבוקר (יום ג') באמצעי התקשורת.

בעצה אחת עם משרד הפרסום 'מומה פרסומאים' הוחלט כי תשדירי הפרסומת הקרובים של החברה ישודרו בלעדיו ודמותו תוסר בשלב הזה מכל פרסומי הקמפיין. ב'קרדיט יוניון' מבהירים כי מדובר בהחלטה זמנית, ובמידה ויתברר כי ההאשמות העומדות כנגד ירון ברלד אינן נכונות, ישקלו בחברה להחזירו לקמפיין הפרסום.

בסביבת משרד הפרסום מציינים, כי נכון לעכשיו תוצאות הקמפיין בכיכוב ירון ברלד משביעות רצון. עם זאת, הם סבורים כי גם ללא הופעת דמותו על המסך, הצלחה זו לא תפגע, ועל הקמפיין להמשיך כמתוכנן.

אריאל דן, מנכ"ל החברה מסר בתגובה: "חברת קרדיט יוניון הופתעה, כמו רבים אחרים, לגלות בתקשורת אודות הפרשייה בה נקשר שמו של מר ירון ברלד. החברה מתנגדת לאלימות מכל סוג ומחויבת בראש ובראשונה לערכים אתיים כלפי החברה הישראלית. קרדיט יוניון רוצה להדגיש כי משטרת ישראל היא זו שתקבע באשר לחשדות המיוחסים למר ברלד. עם זאת, החברה מחויבת ללקוחותיה ומחויבת באתיקה בסיסית ועל כן התקבלה ההחלטה להוריד את דמותו של מר ברלד מהקמפיין עד להודעה חדשה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מיסטר קונספט 26/02/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
    כיאה לשוק האפור, הלקוח נטול כל אתיקה בסיסית. "מר מוסריות" אריאל דן לא היה מרוצה מ"מומה", ראה אי-אלו פרזנטציות של גורמים אחרים, "לווה" רעיון מצוין מאחד מהם ו"הלווה" את זה ל"מומה" בתנאים דרקוניים, כהרגלו. על "ההלוואה" השערורייתית הזו הוא הולך לחטוף תביעה על הפרת זכויות יוצרים. הפעם, אגב, יהיו גלגלי הצלה. והמבין יבין.
  • 2.
    מי היה מאמין ששוק אפור מתנגדים לאלימות:) (ל"ת)
    אנונימוס 26/02/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאלה 26/02/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למשרד הפרסום מומה- בשביל להוריד את הקמפיין בהשתתפותו, דרוש אומץ רב!(בטח שמדובר במשרד קטן). החלטה נכונה ואמיצה!!!!
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.