DELETE
צילום: רונן אקרמן
רייטינג

'הכוכב הבא' נחלשת; נבחרת ישראל סגרה את מוקדמות המונדיאל עם 8.1%

תכנית הדגל של הזכיינית 'קשת' ירדה ב-10% ביחס ליום ראשון, אבל עדיין נהנתה מ-33.7%. הסרט 'הפליסיאנים' קיבל 6.9%. ומה עשו המהדורות?
אלכסנדר כץ |

הכוכב הבא המשיכה להוביל את טבלת הרייטינג היומית, אולם נחלשה במקצת ביחס ליום ראשון השבוע - כך עולה על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. על פי הנתונים, 'הכוכב הבא' (קשת, ערוץ 2) הניבה 33.7%, מול 37% בתחילת השבוע.

מנגד, המשחק האחרון במסגרת מוקדמות המונדיאל בין ישראל לצפון אירלנד (ערוץ 1), ששידורו החל ב-20:00, רשם 8.1% עם פיק של 9.9% בתחילת המחצית השנייה. סרט הדוקו הפליסיאנים (ערוץ 10) של כתבי הפלילים של ערוץ 10 דורון הרמן ומאור צור, הסתפק ב-6.9%, ואילו הדיון על הסרט (ערוץ 10) קיבל 3.8%.

'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) רשמה 15.7%, שידור חוזר של 'זוכרים את רבין' (קשת, ערוץ 2) ששודר מוקדם יותר אתמול, הניב 10.4%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) קיבלה 4.7%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) זכתה ב-7.7%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) עם 6.9%, ו'צינור לילה' (ערוץ 10) קיבלה 5.5%.

ראש בראש בפרה-פריים: התכנית 'זוכרים את רבין' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 8.8%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 12%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) רשמה 9.2%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' רשמה 22.6%, מול 'חדשות 10' עם 9.8%. מהדורת 'מבט' (ערוץ 1) שודרה במחצית משחק הכדורגל, בין 20:45 עד 21:00, ורשמה 6.9%. בשל אורכה - קצרה מ-20 דקות, היא לא תיכלל בטבלת הרייטינג הרשמית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.